וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בישראל: נשיא דרום אפריקה הזמין את ראשי חמאס לביקור

משלחת בראשות חאלד משעל הוזמנה על ידי מפלגת השלטון לביקור במדינה, ונפגשה עם הנשיא ג'ייקוב זומה. ישראל זימנה את סגן השגריר הדרום אפריקני לנזיפה: "רוח גבית לטרור"

צילום: BBC, עריכה: שניר דבוש

(משעל: המנהיגות הקיצונית בישראל הרגה את תהליך השלום)

נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, נפגש היום (שני) עם משלחת של הנהגת חמאס שעורכת ביקור רשמי במדינה. אתמול נחתו ביוהנסבורג ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק ובכירים נוספים בארגון, לביקור שימשך שלושה ימים. ישראל הביעה תרעומת על הביקור וזימנה את סגן השגריר לשיחת נזיפה.

ברקע גל הטרור בישראל, ראשי הארגון הוזמנו על ידי מפלגת השלטון במדינה, "הקונגרס הלאומי האפריקני" (ANC) בראשה עומד הנשיא זומה, והערב צפוי לערוך משעל מסיבת עיתונאים משותפת עם ראשי המפלגה.

בהודעה מטעם חמאס נאמר כי "דרום אפריקה היא אחת המדינות התומכות ביותר במאבק הפלסטיני". עוד נמסר כי משעל ניצל את פגישתו עם הנשיא כדי להציג בפניו את "את האינתיפאדה המתחוללת בשטחים הפלסטיניים, ואת ההסלמה הישראלית בהתקפות נגד בני העם הפלסטיני".

מוסא אבו מרזוק ונשיא דרום אפריקה. Palinfo, אתר רשמי
"אחית התומכות הגדולות במאבק הפלסטיני". מוסא אבו מרזוק עם נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה, היום/אתר רשמי, Palinfo

בירושלים זעמו על אירוח ראשי הארגון. בהודעה שפרסם היום משרד החוץ נאמר כי "משרד החוץ מביע זעם וזעזוע בעקבות הזמנת משלחת אנשי חמאס, בראשות חאלד משעל, על ידי מפלגת השלטון בדרום אפריקה, ה-ANC. הזמנה זו מעניקה רוח גבית ועידוד לטרור ומתעלמת בבוטות ובגסות מעמדת הקהילה הבינלאומית, הרואה בחמאס ארגון טרור".

בתגובה לביקור זימן היום משרד החוץ את סגן השגריר הדרום אפריקני בישראל לשיחת נזיפה, וכן בכוונתו לפנות לממשלת דרום אפריקה במחאה על הזמנת ראשי חמאס ובדרישה לבטל את הפגישה עמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully