וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיים לעבוד, רכש סכין ב-30 שקלים ונסע לעפולה כדי לרצוח יהודי

19.10.2015 / 12:45

על פי כתב האישום, טארק יחיא מג'נין ראה סרטון של מתנחל הדורך את נשקו ומכוון לעבר פלסטינית - והחליט לבצע פיגוע דקירה בעפולה. שבוע וחצי אחרי, החייל בן ה-20 עדיין מאושפז ומצבו מוגדר בינוני

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד טארק יחיא, בן 20 מג'נין, בגין ניסיון רצח, החזקת סכין למטרה לא כשרה ושהיה בלתי חוקית בישראל. על פי כתב האישום, יחיא ניסה לרצוח בדקירות סכין את החייל דביר פרץ בעפולה לפני כשבוע וחצי. במהלך האירוע, פרץ נפצע באורח קשה והוא עדיין מאושפז בבית חולים העמק שבעיר, כשמצבו מוגדר בינוני.

במהלך הפיגוע, נבלם יחיא על ידי עוברי אורח ונעצר על ידי המשטרה. הוא נחקר בידי חוקרי היחידה המרכזית במחוז הצפוני של המשטרה, בפיקודו של ניצב-משנה משה כהן. מחקירתם עולה כי יחיא שהה בשטח ישראל ללא אישור לכך. לאחר בדיקה, התברר כי בידי יחיא היו לפני כשלוש שנים אישורי כניסה חד-יומיים לארץ לטובת קבלת טיפולים רפואיים.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: המחבל בפיגוע בבאר שבע - בדואי מהנגב
הלינץ' באריתריאי אחרי הפיגוע: המשטרה פתחה בחקירה
"בחור מבריק, נלחם להתגייס לקרבי": השכול הכה שוב במשפחת הלוחמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחיא רכש את הסכין בה השתמש בפיגוע קודם לכן באום אל-פחם. רגע הדקירה בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-8 באוקטובר, לאחר שסיים את יום עבודתו, הגיע יחיא לעפולה, שם, על פי כתב האישום, תכנן לרצוח אדם יהודי. ניצב-משנה כהן סיפר כי קודם לפיגוע, שאל יחיא ברשתות החברתיות כיצד להגיע לעפולה ואף התעניין באזרחים היהודים שגרים בעיר. בחקירתו אמר כי רצה לרצוח יהודי לאחר שצפה באותו היום בסרטון שעלה לרשת, בו נראה מתנחל דורך את נשקו ומכוון אותו לעבר אישה פלסטינית.

יחיא חיכה בתחנת האוטובוס, ולאחר שהמתין התקשר לתושב אום אל-פחם בבקשה כי יסיעו לעפולה מאחר ועליו להגיע לפגישה בעיר. מהחקירה עולה כי אותו נהג, בן 52, כבר הסיע את יחיא בעבר. בעקבות כך, אתמול הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט השלום בנצרת, בגין הסעת שוהה בלתי חוקי.

לפי החשד, יחיא ירד מהרכב בצומת מכבי האש שבכניסה לעפולה, וצעד לעבר שדרות ארלוזורוב בעיר כשהוא נושא על גופו סכין שרכש קודם לכן באום אל-פחם ב-30 שקלים. מחקירת ימ"ר צפון עולה כי בעת שישב בגן ציבורי בעיר, הבחין יחיא בחייל דביר פרץ והחל לצעוד בעקבותיו בשדרות ארלוזורוב – שם דקר אותו פעמיים בפלג גופו העליון. גם לאחר שפרץ התמוטט על הרצפה לא חדל יחיא ממעשיו – ודקר אותו פעמיים נוספות ברגלו ובפלג גופו העליון. אז עוברי אורח שהבחינו במתרחש קפצו על יחיא והצליחו לחלץ את פרץ מידיו, ובכך מנעו סוף קשה בהרבה לפיגוע הדקירה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיגוע דקירה בעפולה, 8 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
טיפול בשוטר שנפגע במהלך ההשתלטות על המחבל/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, אמו של דביר, שושי, סיפרה בבית החולים בו הוא מאושפז, על בנה שנפצע בדרך הביתה מהבסיס שבדרום הארץ לחופשת השבת בעפולה. "אני אימא מורעלת וכל זמן הנסיעה הייתי איתו בקשר. הוא נסע מבאר שבע לחיפה ומשם לעפולה והתקשר אליי בחמישה לשבע ואמר שהגיע", סיפרה שושי והוסיפה, "אמרתי לו 'בוא אליי לחנות ואבא יבוא לאסוף אותך הביתה', אבל הוא אמר 'לא אמא, שטויות, אני הולך הביתה ברגל'".

"בשעה שתי דקות לשבע סיימנו לדבר וכמה דקות אחר כך הייתה לי שיחה לא מזוהה, שבה אמרו לי 'תבואי מהר, דקרו את דביר!' אמרתי לעצמי איך זה יכול להיות? דיברנו לפני חמש דקות", סיפרה, "התחלתי לרוץ, חיפשתי את הבן שלי וצרחתי 'דביר, דביר, איפה אתה?' באיזשהו שלב ראיתי את דביר, אני הסתכלתי לו בעיניים, הוא הסתכל לי בעיניים והרגשתי שאני לא מסוגלת להתקרב אליו. התקשרתי לבעלי ואמרתי לו 'דקרו את דביר' ותוך דקה או שתיים הגיע האמבולנס".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully