וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההסלמה: נתניהו שוקל לבטל פגישות עם קרי ומרקל

19.10.2015 / 7:00

ראש הממשלה אמור היה לפגוש את שר החוץ האמריקני ואת הקנצלרית כבר בשבוע שעבר בגרמניה, אולם ביקורו נדחה בשל המצב. בתוך כך, כמה משרי הקבינט הגיעו אמש נסערים לישיבה: גילו מהתקשורת על הצבת החומות במזרח הבירה

צילום: שי מכלוף, זוהר גואטה; עריכה: מתן חדד

(תיעוד הפיגוע בבאר שבע, אמש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט בהתאם להתפתחויות הביטחוניות ב-48 השעות הקרובות אם לצאת כמתוכנן לביקור בזק מדיני בגרמניה בהמשך השבוע, או שמא לדחות את הביקור, שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר וכבר נדחה פעם אחת בשל המצב הביטחוני. נתניהו אמור לערוך בגרמניה שתי פגישות חשובות: האחת עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הפועל לכינוס "פסגת הרגעה" ישראלית-פלסטינית ירדנית בנושא הר הבית; והשנייה עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, איתה מעוניין נתניהו לשוחח על היוזמות נגד ההתנחלויות שמתגבשות באיחוד האירופי ובמועצת הביטחון של האו"ם.

נתניהו ומרקל היו אמורים כאמור להיפגש כבר בשבוע שעבר, כאשר במקור תוכנן שקבוצה של שרים יצטרפו לראש הממשלה לביקור, שהוגדר בכלל כפגישת עבודה בין ממשלות. אלא שכרגע נראה כי אם בכלל הביקור ייצא לפועל, ראש הממשלה יגיע בליווי משלחת מצומצמת בלבד, לאור המצב בארץ.

פגישת נתניהו וקרי בניו יורק, אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
שר החוץ האמריקני פועל ל"פסגת הרגעה" ישראלית-פלסטינית. נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית

בלשכתו של נתניהו הדגישו אמש כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, והחלטה כזו תתקבל בהתאם לאירועים בשטח. אתמול עד לשעות הערב עוד היה נראה כי ייתכן שגל הטרור בדעיכה, אולם אז התרחש הפיגוע הרצחני בבאר שבע ששינה את תמונת המצב.

הקבינט לא עודכן מראש בנוגע להצבת החומה בירושלים

עוד לפני הפיגוע כינס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון לקראת פגישתו האפשרית עם קרי. הדיון אמור היה לעסוק בהסתה הפלסטינית ובמצב על הר הבית, אולם כמה מהשרים הגיעו לישיבה נסערים בעקבות הפרסומים בתקשורת על הצבת חומת בטונדות בין שכונות ארמון הנציב ובין ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. הקבינט לא עודכן מראש לגבי הצבת החומה, והשרים טענו כי הדבר מתפרש בארץ ובעולם כהודאה בפועל בחלוקת ירושלים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה כי מדובר במכשול זמני בלבד שמטרתו להציל חיי אדם, וכי אין כוונה להפוך אותו לקבוע. ארדן זכה לגיבוי בנושא משר האוצר משה כחלון. נתניהו, מצדו, הנחה שלא להרחיב את מרחב השימוש בחומת הבטונדות, שמתפרשת כעת על כ-300 מטר, מעבר לאזור שבו היא נחוצה לצורך סיכול טרור באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully