וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי אישר: ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן בעקבות גל הטרור

18.10.2015 / 15:17

שר החוץ האמריקני אמר במהלך ביקורו בפריז כי הוא ייוועד במהלך השבוע בברלין עם ראש הממשלה. הוא הוסיף כי יפגוש במזרח התיכון גם את יו"ר הרשות, אך לא פירט היכן

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אישר היום (ראשון) כי הוא ייפגש השבוע בגרמניה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן ייוועד גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זאת במטרה להביא לרגיעה בעקבות גל הפיגועים והאלימות בשבועיים האחרונים.

זאת הפעם הראשונה שבה אימת קרי, שנמצא בפריז, את הדיווחים שלפיהם יפגוש את שני המנהיגים. הוא לא פירט היכן הוא ייפגש עם יו"ר הרשות, אלא רק שזה יהיה במזרח התיכון. הוא הוסיף כי הוא יערוך פגישות גם בנושא המלחמה בסוריה, אך לא מסר עוד פרטים.

"בהמשך השבוע אפגש עם ראש הממשלה נתניהו משום שהוא יהיה בגרמניה. לאחר מכן אסע לאזור ואפגש עם אבו מאזן, המלך עבדאללה ואחרים", אמר קרי במהלך ארוחת צהריים במטה אונסק"ו בפריז.

לקריאה נוספת בנושא
גלאי המתכות שהוצבו בעיר העתיקה בגלל הפיגועים - אינם מאויישים
עיריית רחובות הורתה לאסור כניסה של בני מיעוטים למוסדות חינוך

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בפריז, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
קרי, היום/רויטרס

ביום שישי התקשר שר החוץ קרי לראש הממשלה והבהיר לו כי על פי עמדת וושינגטון, "לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם נגד כל אלימות כלפי חפים מפשע, בעיר העתיקה בירושלים ובכל מקום". קרי הוסיף: "הפלסטינים חייבים להפסיק את ההסתה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חייב לגנות את האלימות בקול רם וברור".

במהלך השיחה, טען נתניהו כי גל האלימות האחרון "נובע באופן ישיר מהסתה שקרית של הרשות הפלסטינית ובראשה אבו מאזן, של חמאס ושל התנועה האיסלאמית בישראל, סביב הר הבית". ראש הממשלה שב והדגיש כי ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully