וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף. האזינו

18.10.2015 / 10:53

מנהיג קהילת "שובו בנים", החשוד בהטרדות מיניות ונמצא בדרום אפריקה, הדריך את חסידיו להיכנס לשכם כדי לשפץ את המתחם שהוצת. אחד החסידים שנכח במתחם לאולפן וואלה! NEWS: "הרב ביקש שלא נפקיר את הקבר לרוצחים, השוטרים הפלסטינים עשו לנו מארב. הם מחבלים עם מדים"

עריכה: ניר חן

הרב אליעזר ברלנד, החשוד בביצוע מעשים מגונים בנשות קהילתו "שובו בנים" ונמצא כרגע במקום מסתור בחו"ל, הורה לחסידיו להיכנס הלילה (ראשון) למתחם קבר יוסף שבשכם ללא תיאום – כך עולה מהקלטה ובה נשמע מדריך את מאמיניו כיצד לפעול.

בהקלטה, שהופצה בקרב חסידיו, נשמע ברלנד מפרט כיצד יש לשפץ את המתחם לאחר שהושחת על ידי פלסטינים בסוף השבוע. "כולם ייקחו דליים של של סיד, ייסעו במוצאי שבת, יהיו שם ב-02:00 בלילה, ימלאו את האוטו בדליים של סיד יבש ומכלי מים, יערבבו את הסיד עם המים ויתחילו לסייד. שיצאו ארבע-חמש מכוניות ויסיידו את הקבר מחדש, יקחו כפפות והכול".

מתחם קבר יוסף הוא בעל חשיבות גדולה לאנשי קהילת "שובו בנים", אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב, שהוקם על ידי הרב ברלנד בסוף שנות ה-70. לכן ההסתננויות אליו, שנעשות על בסיס שבועי, הפכו כבר לדבר שבשגרה. זו אינה הפעם הראשונה שבה נפגעים חברי הקהילה במתחם הקבר. ב-2011 נרצח בן יוסף לבנת במקום, ושמונה שנים קודם לכן נפצעו שניים מבני הקהילה באורח קשה, עת חדרו למקום – גם אז ללא היתר.

לקריאה נוספת:
ההצתה בקבר יוסף: תיעוד ראשון מההרס
מושל שכם גינה הצתת קבר יוסף; 3 פלסטינים נהרגו בעימותים
גינוי ראשון של אבו מאזן מאז רצח הזוג הנקין: "הצתת הקבר - פסולה"

שיחת טלפון עם נפתלי, אחד מהמתפללים בקבר יוסף הלילה. מערכת וואלה!
הצתת מכוניות המבקרים היהודים בקבר יוסף בשכם, הלילה/מערכת וואלה!

נפתלי, אחד מחסידי "שובו בנים" שהיה בין אלו שהסתננו הלילה למתחם הקבר, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי פעל בהוראת הרב הנמלט. "כאנשים מאמינים אנחנו מתייעצים על כל דבר עם הרבנים שלנו. דיברנו עם הרב שלנו, הרב ברלנד, אחרי ההצתה גדולה שהייתה שם שלשום. כולנו הזדעזענו וגם הוא הזדעזע. הוא ביקש שניקח דליים של צבע ונצא במוצאי שבת למקום, כדי שנפקוד אותו ולא נפקיר אותו למחבלים ולרוצחים", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"התייעצנו עם הרב ברלנד. הוא הזדעזע מההצתה וביקש שלא נפקיר את קבר יוסף למחבלים ורוצחים"

כשנשאל לגבי מידת החוקיות של מעשיו ענה נפתלי: "קודם כל, זה לא בדיוק להפר את החוק - קבר יוסף נמצא שטח C על פי הסכמי אוסלו (מובלעת בשליטת ישראל בתוך שטח A – י"א). בהסכמי אוסלו נקבע שקבר יוסף יישאר בשטח C וגם הגישה אליו. בהמשך זה השתנה מכל מיני אילוצים. זה מחדל שהממשלה עדיין לא חוזרת לשם, אחרי שכבר שרפו את זה שלוש פעמים. אנחנו לא יודעים מתי זה ייעצר, שכל איזה תקופה מחריבים את זה מחדש.

"האמונה שלי לפני החוק, זה קודם כל. אני עדיין אזרח שומר חוק, הקטע הזה של העניין החוקי, אם להיכנס לשטח A בכלל או לא, זה סיפור שדנים עליו בבית משפט כבר תקופה ארוכה מאוד, עד כמה באמת אפשר לאסור עלינו להיכנס לשטח A. כל הזמן גורמי שמאל וערבים ישראלים, שהם אזרחים ישראלים לכל דבר והחוק אוסר גם עליהם, נכנסים לשטח A".

הרב הנמלט, אליעזר ברלנד, המבוקש לחקירה בישראל, במסר לתלמידיו: "האדם צריך להיות בתנועה". ספק 500
"לסייד את הקבר מחדש". הרב ברלנד/ספק 500

הוא שחזר כיצד הם נכנסו למקום: "לפני שנכנסנו לקבר יוסף עלינו לתצפית והעיר הייתה ממש ריקה ורגועה. לא הייתה איזו הפרת סדר באזור, גם לא הייתה איזו התקהלות. כשאנחנו באנו לקבר, מי שהיה שם זה היה רק השוטרים הפלסטינים. מה שקרה זה שהם נתנו לנו כאילו להיכנס, נכנסנו - הרבה פעמים אנחנו מגיעים, נותנים לנו להיכנס ולצאת, לא עושים לנו שום בעיה - אבל הפעם עשו לנו מארב בחוץ. כנראה זה המשך למה שהם עשו בלילה בין חמישי לשישי, כי זה די נראה שבחסותם הייתה שם כל השריפה הזאת".

זה היה יכול להיגמר במותך ובמות חבריך.

"מצד השוטרים הפלסטינים אני נאלץ להסכים, אבל אני כבן אדם מאמין בטוח שזה לא היה קרוב ליישום. ברור שהשוטרים הפלסטינים, במקום לשמור על הסדר והביטחון, הם מחבלים עם מדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השריפה הייתה בחסות השוטרים הפלסטינים". מתחם הקבר שהוצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הלילה הגיעו כ-30 חסידי ברסלב לאזור, וחלקם אף הצליחו להיכנס למתחם. זאת, לאחר שהאישור שניתן להם להיכנס למקום בוטל אמש. חמישה צעירים, בהם שלושה קטינים, נעצרו. קבוצה של כ-40 פלסטינים התקהלו סביבם, השחיתו והציתו את כלי רכביהם והתעמתו איתם. אחד מחברי הקבוצה נפגע באורח קל ופונה עצמאית לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

לוחמי חטיבת שומרון, בתיאום עם המשטרה הפלסטינית, הגיעו למתחם הקבר ופינו אותם מהמקום. לטענת העצורים, הם הוכו על ידי השוטרים הפלסטינים ושניים מהם אף סובלים מפגיעות ראש. החשודים הוסיפו כי השוטרים הכו אותם עם כלי הנשק שלהם ובעטו בהם. הגישה למקום, הנמצא בשטח A, אפשרית בתיאום עם הצבא והרשויות הפלסטיניות ונעשית בערך אחת לחודש. בחודש שעבר התבטלה כניסתם למקום של מתפללים יהודים בעקבות רצח בני הזוג הנקין כמה שעות קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully