וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חסידי ברסלב נכנסו לקבר יוסף ללא תיאום והותקפו; חמישה נעצרו

18.10.2015 / 8:02

קבוצה של כ-30 מתפללים הגיעה הלילה לשכם בלי אישור, בעקבות הצתת המתחם בשבוע שעבר. לטענתם, פלסטינים הציתו את כלי רכביהם והם הוכו על ידי שוטרי הרשות. בין העצורים שני קטינים. השר אריאל: "סיכנו את עצמם ואת כוחות הביטחון"

צילום: חדשות בזמן אמת, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

קבוצה של כ-30 חסידי ברסלב נכנסו הלילה (ראשון) לאזור קבר יוסף שבשכם, ללא אישור, וחלקם אף הצליחו להיכנס למתחם. זאת, לאחר שהאישור שניתן להם להיכנס למקום בוטל אמש. חמישה צעירים, בהם שלושה קטינים, נעצרו.

במהלך הלילה התקבל דיווח על כניסה של שבעה כלי רכב, ובהם מתנחלים, שנכנסו למקום. קבוצה של כ-40 פלסטינים התקהלו סביבם, השחיתו והציתו את כלי רכביהם והתעמתו איתם. אחד מחברי הקבוצה נפגע באורח קל ופונה עצמאית לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

לקריאה נוספת:
מושל שכם גינה הצתת קבר יוסף; 3 פלסטינים נהרגו בעימותים
ההצתה בקבר יוסף: תיעוד ראשון מההרס
גינוי ראשון של אבו מאזן מאז רצח הזוג הנקין: "הצתת הקבר - פסולה"

חסידי ברסלב נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, אוקטובר 2015. חדשות בזמן אמת, אתר רשמי
לטענת החשודים, הם הוכו על ידי השוטרים הפלסטינים/אתר רשמי, חדשות בזמן אמת

לוחמי חטיבת שומרון, בתיאום עם המשטרה הפלסטינית, הגיעו למתחם הקבר ופינו אותם מהמקום. לטענת העצורים, הם הוכו על ידי השוטרים הפלסטינים ושניים מהם אף סובלים מפגיעות ראש. החשודים הוסיפו כי השוטרים הכו אותם עם כלי הנשק שלהם ובעטו בהם.

מחקירה ראשונה עולה כי חברי הקבוצה נכנסו למקום בעקבות הצתת המתחם בלילה שבין חמישי לשישי. הגישה למקום, הנמצא בשטח A, אפשרית בתיאום עם הצבא והרשויות הפלסטיניות ונעשית בערך אחת לחודש. בחודש שעבר התבטלה כניסתם למקום של מתפללים יהודים בעקבות רצח בני הזוג הנקין כמה שעות קודם לכן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חסידי ברסלב נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, אוקטובר 2015. חדשות בזמן אמת, אתר רשמי
מתחם קבר יוסף, הלילה/אתר רשמי, חדשות בזמן אמת

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את החשודים, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי המתפללים היהודים ניצלו ממוות. "שמעתי מהלקוחות שלי תסריט אימים, שבו הם נכנסים לאזור וסופגים מכות, בעיטות, הכו אותם עם קסדות. לינץ'. צריך להבין שכרגע בתחנת המשטרה יש חמישה עצורים, חלק קטינים וחלק פגועי ראש, ומשטרת מחוז יהודה ושומרון מסרבת לפנות אותם לבית החולים. המראות הקשים שראינו - קבר יוסף מושחת - זה מה שעומד ביסוד האירוע. אף אחד לא לוקח משוטרים פלסטינים, שכבר רצחו עם נשק שברשותם בעבר, את כלי הנשק. זו השאלה המרכזית שצריכה להישאל. הם מחבלים, לא שוטרים. זה פשוט רישיון להרוג".

בן גביר התייחס גם לעובדה שהמתפללים הפרו צו אלוף. "אנחנו מדברים על כניסה לשטח שאסור להיכנס אליו, אבל זו לא העבירה הכי חמורה במדינה. מצד שני, לעשות לינץ' ולפצוע זו עבירה חמורה. הייתי דורש ממשטרת יו"ש שיפעילו את אותו כוח נגד השוטרים הפלסטינים, שהפעילו כוח. האחריות היא על ראש הממשלה, שמאפשר לסאגה זו להתרחש. כניסה לשטח צבאי ולעומת זאת ניסיון לרצוח בחורים צעירים רק כי הם יהודים. ראש הממשלה צריך לקחת מאותם רוצחים ארורים את הנשק".

חסידי ברסלב נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, אוקטובר 2015. חדשות בזמן אמת, אתר רשמי
אחד המתפללים נזקק לטיפול רפואי/אתר רשמי, חדשות בזמן אמת
חסידי ברסלב נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, אוקטובר 2015. חדשות בזמן אמת, אתר רשמי
אחד מכלי הרכב שהושחת במתחם קבר יוסף, הלילה/אתר רשמי, חדשות בזמן אמת

שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי בהפרת הצו יצרו החשודים סכנת חיים. "הם סיכנו את עצמם ואת כוחות הביטחון, ואני ודאי קורא להם לא לעשות זאת שנית. אני מקווה שהם ואחרים לא יחזרו על פעולות מהסוג הזה. כל דבר שלא מתואם עם כוחות הביטחון צריך להיזהר בו, ואני מקווה שלא יעשה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully