וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

306,370 סטודנטים יפתחו היום את שנת הלימודים ב-63 מוסדות

משה שטיינמץ

18.10.2015 / 7:30

בשל המצב תפעיל האוניברסיטה העברית שאטלים ממרכז העיר לקמפוס בהר הצופים. פחות משליש מסך כל הסטודנטים לתואר ראשון ילמדו השנה באוניברסיטאות המחקר. המרכז הבינתחומי מוביל בסקר שביעות הרצון השנתי של התאחדות הסטודנטים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מתוך משדר וואלה! NEWS על אירועי היום)

306,370 סטודנטים יחלו היום (ראשון) את שנת הלימודים האקדמית תשע"ו ב-63 אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ. 233,200 מתוכם ילמדו לתואר ראשון, 60,700 לתואר שני, 10,970 לתואר שלישי ו-1,500 סטודנטים ללימודי תעודה.

מסך כל הסטודנטים לתואר ראשון - שמספרם השנה ירד ב-0.9 אחוז - ילמדו 68,120 באוניברסיטאות המחקר, 42,800 באוניברסיטה הפתוחה, 60,900 במכללות המתוקצבות ו-36,680 סטודנטים במכללות הפרטיות. כמו כן, מתוך 57,350 הסטודנטים שיתחילו השבוע את לימודי שנה א' של התואר הראשון, ילמדו 19,200 באוניברסיטאות ו-6,800 במכללות לחינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
"האפרטהייד ייפול": הפגנות תמיכה בפלסטינים ברחבי העולם
אם ההרוג מירי שוטר: "הוא ידע שהוא יהודי, אבל הוא רצח אותו"
שני נערים אושפזו במצב קשה אחרי שצרכו פטריות הזיה

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
פחות מרוצים. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

למרות המצב הביטחוני, שנת הלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים תיפתח היום כסדרה עם כ-3,600 סטודנטים חדשים. 11,300 סטודנטים ילמדו בה לתואר ראשון, 6,550 לתואר שני ו-2,300 לתואר שלישי. בשל המצב החליטו באוניברסיטה להפעיל שאטלים לטובת הסטודנטים שיסיעו אותם ממרכז העיר לקמפוס בהר הצופים, הממוקם על קו התפר במזרח ירושלים.

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
סטודנטים בעלי משאבים גבוהים יותר, מרוצים יותר מאיכות ההוראה. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

לרגל פתיחת שנת הלימודים, פרסמה הבוקר התאחדות הסטודנטים בישראל את סקר שביעות הרצון השנתי של הסטודנטים ממוסדות הלימודים. במקום הראשון בסקר נמצא המרכז הבינתחומי בהרצליה, אחריו המרכז האקדמי רופין ולאחריו המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן.
האוניברסיטה הראשונה בדירוג היא האוניברסיטה הפתוחה, שנמצאת במקום השישי, אחריה הטכניון במקום ה-20, אחריו אוניברסיטת אריאל במקום ה-23, אוניברסיטת בר אילן במקום ה-26 ואוניברסיטאות חיפה, תל אביב והעברית במקומות 29, 30 ו-31, בהתאמה. אוניברסיטת בן גוריון נמצאת במקום ה-35, אחד לפני מכון וינגייט החותם את הרשימה.

"תמונת מצב מדאיגה"

הסקר בחן את רמת הקורסים, טיב ההוראה, יחס המרצים, שילוב טכנולוגיות ואופן קביעת הציונים. הוא נערך בפעם השישית על ידי מכון "מאגר מוחות" והשתתפו בו יותר מעשרת אלפים סטודנטים. מהסקר ניתן לראות כי דירוג שביעות הרצון, בכל אחד מהתחומים שנבדקו, באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות, נמוך באופן משמעותי מהמכללות הפרטיות. בהתאחדות הסטודנטים אומרים כי "עובדה זו מעלה תמונת מצב מדאיגה שלפיה סטודנטים בעלי משאבים גבוהים יותר, מרוצים יותר מאיכות ההוראה ומקבלים מרצים איכותיים יותר, תכניות לימוד מעשירות יותר וטכנולוגיות הוראה מתקדמות יותר".

גם בוועד ראשי האוניברסיטאות הגיבו לתוצאות הסקר ואמרו כי "שביעות הרצון מההוראה משקפת, מטבע הדברים, מרכיבים רבים ולוקחת בחשבון גם את מידת הקושי בלימודים, העומס והדרישות מהסטודנט. דרישות אלו גבוהות יותר באוניברסיטאות מעצם היותן מוסדות המחקר המובילים במדינה מה שוודאי משפיע על תוצאות הסקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully