וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי ראשון של אבו מאזן מאז רצח הזוג הנקין: "הצתת הקבר - פסולה"

16.10.2015 / 12:30

יו"ר הרשות הוציא הודעת גינוי להצתה שאירעה הלילה בקבר יוסף בשכם: "מעשה פסול ולא אחראי". מנגנוני הביטחון הדפו את המפגינים, לאחר שיחה בין מתאם הפעולות בשטחים למושל שכם. השר אריאל: "להחזיר את השליטה על הקבר לישראל". ליברמן: "הפלסטינים שורפים אתרים כמו דאעש"

צילום מסך

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה הבוקר (שישי) את הצתת מתחם קבר יוסף בשכם הלילה, והורה להתחיל מיד בעבודות לתיקון הנזקים במקום ולהקים ועדת חקירה לאירוע. "מדובר במעשה פסול ולא אחראי" אמר. מדובר בהודעת הגינוי הראשונה שמפרסם אבו מאזן לאלימות מצד פלסטינים מאז רצח בני הזוג הנקין בשומרון לפני כשבועיים.

נציגי הרשות הפלסטינית הגיעו הבוקר לחקת הקבר כדי לאמוד את הנזקים בעקבות ההצתה. על פי התכנית, עבודות הניקיון והשיפוץ יחלו אחר הצהריים.

מלחמה ברחובות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
30 אלף שיחות ביום: בשל גל הטרור - שיא של פניות למוקד 100
פלסטינים העלו באש את מתחם קבר יוסף בשכם
בצעד חריג: צו מעצר מנהלי לישראלית מהצפון שאיימה "להיות שהידית"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס קבלת פנים לכבוד נשיא הודו פרנב מוקהרג'י, אוקטובר 2015. רויטרס
גינה בחריפות. אבו מאזן, השבוע/רויטרס

במערכת הפוליטית סערו הבוקר הרוחות בעקבות הצתת חלקים ממתחם הקבר. שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי הוא "קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל". "הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית", הוסיף אריאל. "בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, גינתה גם היא בחריפות את המעשה. "האירוע הברוטאלי של שריפת מקום קדוש לעם היהודי מוכיח למי שעוד לא הבין מהו שורש הסכסוך", אמרה. "קבר יוסף לא נמצא תחת ריבונות ישראלית כלל ולמרות זאת הפלסטינים הציתו את הלילה את המקום כי כל רצונם הוא לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע במקומות הקדושים לעם היהודי שמלמדים על הקשר העמוק שלנו מזה אלפי שנים לארץ ישראל. העולם חייב להכיר בכוונת הזדון הפלסטינית ולגנות בכל תוקף פגיעה במקומות קדושים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הלוויית הזוג איתם ונעמה הנקין בהר המנוחות בירושלים, 2 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"אין מחילה על שריפת קודשי ישראל" . השר אריאל/נועם מושקוביץ

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, אמר כי "כואב לראות הצתה נוספת של מתחם קבר יוסף הצדיק. אני קורא למנהיגים הרוחניים במגזר הערבי לגנות בכל תוקף את ההצתה ואת הפגיעה החמורה במקום הקדוש לעם היהודי. זוהי פגיעה חמורה בסטטוס קוו במתחם הקבר. אני קורא לצה"ל ולשב"כ לעצור את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין".

גם באופוזיציה הגיבו הבוקר להצתת המתחם בשכם. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טען כי "הפלסטינים שורפים אתרים קדושים כמו דאעש". "הצתת קבר יוסף הלילה מוכיחה כי התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש", הוסיף, "ולאחר שהצעירים הפלסטינים לקחו מאצ'טות וסכינים כדי להרוג יהודים עכשיו הם גם שורפים מקומות קדושים ואתרי מורשת היסטוריים, בדיוק כפי שעושים אנשי דאעש לאתרי מורשת של הציוויליזציה האנושית בעיראק וסוריה".

לדברי ליברמן, "הצתת קבר יוסף על ידי המון פלסטיני שמוסת משקרי אבו מאזן ובהובלת פעילי פת"ח רק מעצימה את הפליאה על אלו שגם היום לא מוכנים לראות את הכתובת המדממת על הקירות השרופים, שלפיה אבו מאזן לא היה אף פעם, איננו ולא יכול להיות פרטנר - ועדיין קוראים ומוכנים להיפגש ולהידבר עמו".

במחנה הציוני אמרו כי "הצתת מתחם קבר יוסף הלילה הוא מעשה בזוי ושפל של מחבלים המנסים להבעיר את השטח.
בימים רגישים אלו יש לעשות הכל כדי להוריד את גובה הלהבות, אסור לתת לטרור ולאלו המבקשים לשפוך דלק על מדורת הסכסוך להרים ראשם".

כמאה פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף בשכם. מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט, צילום מסך
מתחם קבר יוסף עולה באש, הלילה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט

מדיווחים שונים אודות מה שאירע הלילה בשכם עלה כי כמאה הפלסטינים הציתו באמצעות עצים את רחבת קבר יוסף, שביל הגישה אליו והסביבה הקרובה. כוחות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הגיעו למקום לאחר שיחה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לבין מושל שכם, ולאחר ששללו אפשרות למתפללים יהודים בתוך אזורי ההצתה, הצליחו להדוף את המתפרעים. עוד עולה כי הם מאבטחים את מתחם הקבר על מנת למנוע פגיעות נוספות במבנה ובמתחם. במקביל, מתקיימת פעילות של כוחות צה"ל במרחב העיר שכם.

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "יפעל לשיפוץ המתחם כדי לאפשר כניסת מתפללים. צה"ל רואה אירוע זה בחומרה, יפעל לאתר ולעצור את המציתים ומגנה בתוקף כל פגיעה במקומות הקדושים".

(עדכון ראשון: 9:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully