וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המחבל בן ה-13: שקד תציע לשפוט קטינים הנאשמים בטרור כמבוגרים

יהושע בריינר

16.10.2015 / 10:00

בעקבות המקרה של אחמד מנאסרה, מבצע הפיגוע בפסגת זאב, שעלול שלא להישלח לכלא כיוון שטרם הגיע לגיל 14, תקדם שרת המשפטים איילת שקד חוק שימנע מקטינים הנאשמים בטרור הקלות בעונש. גם אם החוק יעבור - הוא לא יחול על מנאסרה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

שרת המשפטים, איילת שקד, תקדם הצעת חוק שלפיה קטינים המעורבים בפעילות טרור יישפטו כמבוגרים - כך נודע לוואלה! NEWS. הצעתה של שקד מגיעה לאור המלצת השב"כ בעקבות הפיגוע הקשה בגבעת זאב, שבו נפצעו שני ישראלים מדקירות של פלסטינים בני 13 ו-15. כיום, נער בן 13 המבצע עבירה נשפט בהתאם לחוק הנוער ובעקבות כך מקבל הקלות רבות.

בהתאם לכך, הנער הפלסטיני אחמד מנאסרה בן ה-13, שהיה מעורב בביצוע הפיגוע הקשה ועמד במרכז הסערה הציבורית השבוע, עלול שלא להישלח למאסר כלל. זאת, מכיוון שהחוק קובע, בין היתר, כי אם ייגזר דינו בטרם יגיע לגיל 14 - ניתן לשלוח אותו כעונש לשהייה במעון נעול לצרכי שיקום.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף ונהדפו בידי מנגנוני הביטחון
המחבל בן ה-13 הודה: "באתי עם בן דוד שלי לדקור יהודים"
נגמ"שים בעזה והגבלת גישה להר הבית: היערכות להפגנות הפלסטינים

הילד אחמד מנאסרה בן 13, החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בפסגת זאב מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
יזכה להקלות בשל גילו. אחמד מנאסרה בבית החולים/לשכת העיתונות הממשלתית

בעקבות מצב העניינים, פנתה בימים האחרונים שקד לבכירים בשב"כ, אשר המליצו בפניה לשנות את החוק ולקבוע כי קטינים דוגמת מנאסרה המואשמים בעבירות של טרור יישפטו על פי חוקי סדר הדין הפלילי החלים על מבוגרים. לאור המלצת גורמי הביטחון, צפויה שקד להביא את ההצעה כבר בשבועיים הקרובים לוועדת השרים לענייני חקיקה בהליך מזורז.

גם אם החוק יעבור, הוא לא יחול על הדוקר בן ה-13 מפסגת זאב, שכן חוק המחמיר על אדם אינו חל עליו אם הוא נחקק לאחר מועד ביצוע העבירה. כמו כן, לאור הימשכות הליכים משפטיים במדינת ישראל ולאור הייחודיות והחומרה שבפיגוע הקשה, סביר להניח שבמערכת המשפטית יימשכו את ההליך המשפטי, כך שגזר דינו של מנאסרה יינתן לאחר שיגיע לגיל 14, כדי שיתאפשר לבית המשפט לגזור עליו עונש מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
תביא את ההצעה לוועדת שרים לענייני חקיקה בהליך מזורז. השרה שקד/נועם מושקוביץ

מנאסרה, שתמונותיו מאושפז ומקבל טיפול בבית החולים הדסה עין כרם היכו גלים ברחבי ישראל והעולם, צפוי בשל גילו הצעיר לזכות להקלות בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה. בין היתר, הוא ייחקר בשעות הקבועות בחוק, תקופת מעצרו לפני הגשת כתב אישום פחותה מזה של עבריין בגיר וכך גם התקופה שבה יהיה נתון במעצר לאחר כתב אישום, עד שישה חודשים בלבד. כמו כן, גם במהלך משפטו הוא יזכה להקלות שונות. מעבר לכך, על אף שעבירת ניסיון רצח, שבה הוא צפוי להיות מואשם, נושאת בצדה עונש חובה של מאסר עולם, הרי שהעונש לא חל אם הנאשמים הם קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully