וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 80 שנה: תודפס מהדורה מחודשת של "מיין קאמפף"

הוצאת הספרים הצרפתית "פאיאר" הודיעה כי לראשונה מאז שנת 1934, הספר פרי עטו של אדולף היטלר יודפס מחדש, בליווי "נספח ביקורתי, שנכתב על ידי ועדה מדעית של היסטוריונים". מהדורה נוספת תפורסם בגרמניה, גם היא בליווי הערות היסטוריות

עטיפת הספר מיין קאמפף. David Silverman, GettyImages
עטיפת הספר "מיין קמפף" בהוצאה גרמנית/GettyImages, David Silverman

הוצאת הספרים הצרפתית "פאיאר" הודיעה אמש (רביעי) כי תפרסם מהדורה מחודשת של ספרו של שליט גרמניה הנאצית אדולף היטלר, "מיין קאמפף" – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי ההודעה הרשמית, המהדורה תפורסם בחודש ינואר 2016, ותלווה ב"נספח ביקורתי, שנכתב על ידי ועדה מדעית של היסטוריונים צרפתים וזרים".

מהוצאת הספרים נמסר כי העורכים רואים חשיבות רבה בפרסום הספר, בשל "החשיבות המרכזית שלו להיסטוריה של המאה ה-20". מטרת הנספח תהיה הבהרת ההקשר ההיסטורי שבו הוא פורסם, ו"פירוק הטיעונים והתירוצים המופיעים בו לשימוש באלימות ובגזענות". בהמשך השנה צפויה הוצאת הספרים למסור פרטים בנוגע לחברי הוועדה.

עוד בוואלה! NEWS:
"דוח החירויות הדתיות" האמריקני: דאעש, אנטישמיות והר הבית
טורקיה: אחד המחבלים מאנקרה – אח של מחבל מתאבד של דאעש
"עקירה כפויה": בהאג יחקרו פשעי במלחמת רוסיה-גיאורגיה

קטעים מתוך "מיין קאמפף" במוסף של עיתון גרמני, 2012. AP
נספח העיתון "צייטונגזוייגן" עם הקטעים מתוך הספר/AP

המהדורה האחרונה של "מיין קאמפף" בשפה הצרפתית פורסמה בשנת 1934, לפני מלחמת העולם השנייה. להערכת מכון המחקר הגרמני GfK, קרוב ל-2,500 עותקים של הספר נמכרו עד כה בשנת 2015. כמו כן, הספר המקורי, שאורכו כ-800 עמודים ופורסם לראשונה בגרמניה בשנת 1925, זמין לקריאה באינטרנט.

הממשלה המחוזית בבוואריה מחזיקה בזכויות היוצרים לספר, אולם זכויותיה יפוגו ב-31 בדצמבר השנה. ב-1 בינואר 2016 צפויה להתפרסם מהדורה מחודשת גם בגרמניה, בליווי הערות ביקורתיות שכתבו החוקרים ב"מכון להיסטוריה עכשווית" במינכן. מדובר בהוצאה המחודשת הראשונה של הספר מאז מלחמת העולם השנייה. מכירתו אסורה על פי חוק בגרמניה ובהולנד, אולם היא חוקית בצרפת.

בחודש ינואר 2012 פורסם במוסף לעיתון הגרמני "צייטונגזוייגן" קטע מתוך "מיין קאמפף" שטושטש כך שלא ניתן לקרוא אותו. זאת לאחר שהמו"ל הבריטי של העיתון, פיטר מקגי, נאלץ לדחות את תכניתו לפרסם חלקים מתוך הספר, בליווי הערות ביקורתיות, בשל בעיות חוקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully