וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שאבו מאזן טען כי "הוצא להורג" תועד בהכרה בבית החולים

יו"ר הרשות הפלסטינית גינה אתמול את הירי באחמד מונאסרה בן ה-13, שפצע שני בני אדם בפסגת זאב השבוע, אולם הנער תועד חי ומתקשר בהדסה עין כרם, ולשכת נתניהו אף הפיצה את תמונותיו ממיטתו. סגן מנהל בית החולים: "ישוחרר בימים הקרובים"

צילום: חדשות 0404, דוברות הדסה; עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שיו"ר הרשות הפלסטיני גינה את "הוצאתו להורג" של אחמד מנסארה, המחבל בן ה-13 מפסגת זאב שפצע באורח קשה יהודי בן גילו, היום (חמישי) פרסמה לשכת ראש הממשלה תיעוד שבו נראה מנאסרה בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא יושב, בהכרה, ומתקשר עם הסביבה. ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים, סיפר כי הוא "מאושפז במצב בינוני עד קל באחת המחלקות, מטופל היטב". הוא הוסיף: "מאמין שנוכל לשחרר אותו בימים הקרובים". בצעד חריג, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אף הפיצה את תמונותיו של אחמד ממיטת אשפוזו בתקשורת הישראלית והבינלאומית, על מנת להוכיח כי הוא חי.

אתמול הזכיר אבו מאזן כמה מקרים לפני גל האלימות הנוכחי ובמהלכו, שבהם נהרגו קטינים מירי של כוחות ישראליים, כמו גם שריפתם למוות של הנער מוחמד אבו חדיר והפעוט עלי דוואבשה, וטען כי "דמם של ההרוגים על ידיה של הממשלה הישראלית ושל מתנחליה". בין היתר, הציג את תמונתו של אחמד מנאסרה בן ה-13, שנורה בפסגת זאב ביום שני האחרון, וטען כי הוא נהרג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצוע קל-בינוני. אחמד בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד, דקות לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלשכת נתניהו נמסר אתמול בתגובה לנאום אבו מאזן כי דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית הם "דברי הסתה ושקר". "הנער עליו הוא מדבר - חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו".

בפיגוע נפצע גם צעיר בן 25, לאחר שהמחבל – יחד עם בן דודו בן ה-17 – דקר אותו. אזרח שהבחין בנעשה רץ לעבר החשודים, ואלה החלו לברוח לכיוון הרחוב המרכזי של פסגת זאב - שדרות משה דיין - שבו גם עוברת הרכבת הקלה. ניידת משטרה ובה קצין ושוטר מג"ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו. הם קראו לו לעצור, ומשהוא לא עצר - הם ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו.

(עדכון ראשון: 12:32)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully