וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בבוקו חראם מתרחב: ארה"ב תשלח חיילים לקמרון

15.10.2015 / 12:15

הבית הלבן הודיע כי 300 חיילים, מצוידים בציוד מודיעיני מתוחכם, יוצבו במדינה המערב אפריקנית, לצד הכוח הרב-לאומי שנאבק בארגון שבסיסו בניגריה השכנה. "הכוחות מצוידים בנשק למטרות הגנה וביטחון בלבד"

תמונות משוק בכפר בצפון מזרח ניגריה אחרי פיגוע התאבדות של בוקו חראם, 22 ביוני 2015. AP
זירת פיגוע של בוקו חראם בצפון ניגריה/AP

ארצות הברית תשלח 300 חיילים ומל"טי ריגול לקמרון, במטרה לתמוך במאמצי המדינה נגד הארגון האיסלאמיסטי בוקו חראם – כך מסרו אמש (רביעי) גורמים אמריקניים. בהודעה שהועברה לחברי הקונגרס, מסר הנשיא ברק אובמה כי כוח חלוץ של כ-90 חיילים הגיעו למדינה המערב אפריקנית כבר בתחילת השבוע, בהסכמת הממשלה המקומית. מדובר בכוח האמריקני היחיד שמוצב ביבשת אפריקה.

לדברי אובמה, הכוחות "יקיימו מבצעים מודיעיניים באזור". גורמים ביטחוניים הוסיפו כי הם יעבירו מידע לכוח המשימה הרב-לאומי שהוקם על ידי צבאות ניגריה, ניז'ר, קמרון, צ'אד ובנין במטרה למגר את פעילות הארגון. הם יוצבו בעיר גארואה שבצפון המדינה, סמוך לגבול ניגריה. הנשיא הבהיר כי "הכוחות מצוידים בנשק למטרות הגנה וביטחון בלבד, ויישארו בקמרון כל עוד יש צורך בתמיכתם".

עוד בוואלה! NEWS:
"הוטבעו ונורו למוות": 150 נהרגו בטבח של בוקו חראם בניגריה
נשיא ניגריה לראשי הצבא: "הביסו את בוקו חראם תוך 3 חודשים"
בשל הכישלון במאבק בבוקו חראם: נשיא ניגריה הדיח את בכירי הצבא

חיילי מארינס אמריקנים מאבטחים את בסיס חיל הים בוושינגטון. רויטרס
"הכוחות יגיעו בהזמנת ממשלת קמרון". חיילי מארינס/רויטרס

בבית הלבן הבהירו כי לא מדובר בתגובה לשינוי כלשהו בהערכת המצב באזור. "כוחות הצבא האמריקניים שיוצבו בקמרון יגיעו לשם בהזמנת ממשלת קמרון, ויפעלו בשיתוף פעולה עמה", אמר אמש דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. לדבריו, מבצעי איסוף המודיעין "הם יכולת ייחודית שארצות הברית חייבת להביא לשולחן, על מנת לתמוך במאמצים האזוריים הנמשכים".

בתוך כך, ביום ראשון שתי מחבלות מתאבדות הביאו למותם של תשעה בני אדם בעיירה מורה שבצפון קמרון. כמו כן, ממשלת ניז'ר הכריזה אמש על מצב חירום במחוז דיפה הדרום-מזרחי, לאחר שורת פיגועים שבוצעו על ידי בוקו חראם באזור, שבהם נהרגו לפחות 40 בני אדם. ב-15 הימים הקרובים, מתכוונות הרשויות המקומיות לתגבר את האבטחה באזור ולהגביל את התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully