וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי ג'בל מוכבר, מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? "שהידים"

15.10.2015 / 15:25

הכפר במזרח ירושלים, שממנו יצאו שלושה מחבלים לפיגועים שלשום, נראה אתמול שומם כמעט כמו הבירה. "היהודים כבשו את הבית שלנו, אז הערבים צריכים להרוג אותם", מסבירים ילדים בשיחה עם וואלה! NEWS. הכתבה המלאה תתפרסם במגזין סוף השבוע

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

"אלה שביצעו את הפיגועים גיבורים" - כך אמרו אתמול (רביעי) בשיחה עם וואלה! NEWS ילדים מהכפר ג'בל מוכבר, שממנו יצאו שלושת המחבלים שביצעו שלשום את הפיגועים בירושלים. כשהם נשאלים מדוע, הם עונים: "היהודים כבשו את הבית שלנו, אז הערבים צריכים להרוג אותם".

יממה לאחר הפיגועים בירושלים, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם ופצעו יותר מ-20, נצפו ברחובות ג'בל מוכבר רק מעט בני נוער וילדים. נראה כי בדומה לרחובות ירושלים, גם בכפר הרוב העדיפו להסתגר בבתיהם. ברחובות הראשיים נראו צמיגים חרוכים ואבנים מפוזרות כתוצאה מהעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים.

הילדים שכן יצאו לרחובות נראו בעיקר נרגשים מההגעה של עיתונאים למקום, אך נראה כי הם רחוקים מלהבין באמת מה קורה סביבם. הם ובני גילם האחרים, ניזונים משמועות וממיתוסים שמייצרים לא מעט שנאה כלפי "היהודים", שספק אם תיעלם. הם מנסים לחקות את בני הנוער הבוגרים יותר, שעוטים כאפיות ומסכות על פניהם ורוצים להיות "גיבורים" כמו המחבלים. אולם בהם אפשר גם למצוא לפחות נער אחד שאינו ממהר לשבח ולהלל את "מעשי הגבורה".

לקריאה נוספת:
רוב המחבלים בעלי תעודות זהות כחולות: "תאי חמאס במזרח ירושלים"
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר

שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
"הם רוצים את הארץ שלהם בחזרה". ג'בל מוכבר/יותם רונן

שלשום פתחו בהא עליאן ובילאל ראנם, בני 22 ו-24, באש לעבר אוטובוס מלא בנוסעים שנסע ברחוב עולי הגרדום בירושלים. לאחר עצירתו, החלו המחבלים לדקור את הנוסעים עם סכין. כתוצאה מכך נרצחו חביב חיים בן 78 ואלון אנדרי גובברג תושב ירושלים בן 51. תושב ג'בל מוכבר נוסף דרס ודקר את הרב ישעיהו קרישבסקי ברחוב מלכי ישראל בבירה. הילדים בכפר מודים כי קורבנות הפיגוע חפים מפשע, אך יחד עם זאת הם טוענים כי המחבלים "עשו זאת משום שהם רוצים את הבית שלהם בחזרה והם רוצים שפלסטין תשוחרר".

בשיחה עם הילדים בכפר הם סיפרו כי הידיעות על מתנחלים שנכנסים להר הבית ומפרים כביכול את הסטטוס קוו הגיעו אליהם מכל מקום - מהפייסבוק, מהטלוויזיה ומהאנשים ברחוב. השבוע הופצה ברשתות החברתיות באופן נרחב תמונתו של אחמד מנסארה בן ה-13 הירוי, שיחד עם בן דודו ביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב בירושלים. בפיגוע נפצעו באורח אנוש וקשה נער בן 13 וצעיר בן 25 מדקירות של השניים. אחמד נורה על ידי כוחות הביטחון ונפצע קשה. אמש בנאומו מנה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את אחמד יחד עם שאר המחבלים "שהוצאו להורג" לדבריו. אף שהנער חי ומטופל בבית החולים הדסה בירושלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
כפר ג'בל מוכבר, שממנו יצאו שלושה מחבלים השבוע/יותם רונן

הילדים מג'בל מוכבר מגנים בתוקף את הירי במחבלים הצעירים על ידי כוחות הביטחון ואת הריגתם. "אם ילד בן 13 או 15 או בכל גיל (בא לעשות פיגוע, א"ב) אפשר להכות אותו, או לעצור אותו, אבל לא להרוג אותו", טענו בחריפות. "יש חיילים שאימנו אותם, הם יכולים להכות אותו ברגל או בזרוע, הוא ייפול וייקחו אותו לכלא אבל לא להרוג אותו".

אחמד מנסארה אינו הנער הראשון לבצע פיגוע בגל הטרור האחרון, אולם הילדים מהכפר לא מתקשים להבין את התופעה. "הם רוצים את הארץ שלהם בחזרה", טענו בשיחה, "זה הכול". אחד מהם אף מצהיר: "גם אני הולך להילחם בצבא". אולם מתוך החמישה שהתראיינו, שלושה רוצים להיות שהידים כשיגדלו והשניים האחרים – "מהנדס וגיבור".

הכתבה המלאה תתפרסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
"גם אני הולך להילחם בצבא"/יותם רונן
שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully