וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על המחבל הפצוע: "בן ה-13 הוצא להורג"; נתניהו: "הסתה ושקר"

בנאום שהועבר ברשת הממלכתית, האשים יו"ר הרשות הפלסטינית את "ההסתה הישראלית" בגל האלימות האחרון. הוא לא התייחס מפורשות לפיגועים האחרונים, אך הבהיר: "נגן על עמנו". הרשות תפנה להאג בנוגע לחיסול המחבלים בשטח. לשכת ראש הממשלה: "אבו מאזן עושה שימוש ציני בדת"

צילום: בני בן סימון עריכה: שניר דבוש

(אלפי מפגינים בעצרת מחאה בסכנין, אתמול)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אמש (רביעי), בנאום שנשא בשידור ישיר ברשת "פלסטין" הרשמית, להגנה בינלאומית על מתחם הר הבית. "אנו דוחים את הניסיונות הישראליים לשנות את הסטטוס קוו בירושלים", אמר. "לא נקבל כל שינוי בקדושה של חראם א-שריף, והפלסטינים זקוקים להגנה בינלאומית מיידית". לדבריו, "ההסתה הישראלית" מסכנת את היציבות ועלולה להצית מלחמת דת כוללת.

"נגן על עמנו, ונמשיך במאבקנו החוקי", הוסיף אבו מאזן. "אנחנו רודפי שלום, אנו לא תוקפים אף אחד". יו"ר הרשות לא התייחס באופן מפורש לגל האלימות האחרון, אולם התייחס ל"אומץ של הגיבורים הפלסטינים", והבהיר כי יביע סולידריות עם הפגנות לא אלימות. "נפעל באופן חכם להשיג את מטרותינו", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
תשובת צה"ל לעימותים: תיבנה גדר זהה לזו שבגבול מצרים סביב הרצועה
חמאס קורא "להצתת עימותים בכל אזורי החיכוך" ביום שישי
פועלי הבניין הפלסטינים בשרון רק רוצים שהאלימות תיפסק

מקבלים את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שובו מעצרת האו"ם, רמאללה, אוקטובר 2015. שוקה כהן
"אנחנו רודפי שלום, אנו לא תוקפים אף אחד". אבו מאזן עם שובו לרמאללה מעצרת האו"ם/שוקה כהן

בנאום, שארך כחמש דקות בלבד, קרא יו"ר הרשות לפלסטינים "להתאחד ולא לאפשר את השמדת החלום הלאומי שלנו". בפנייה לתושבי מזרח ירושלים, הבהיר אבו מאזן כי יתמוך בהם "פוליטית וחוקית", והוסיף כי הרשות הפלסטינית לא תהיה כבולה להסכמים שנחתמו עם ישראל אך לא מיושמים מצדה.

אבו מאזן הזכיר כמה מקרים לפני גל האלימות הנוכחי ובמהלכו, שבהם נהרגו קטינים מירי של כוחות ישראליים, כמו גם שריפתם למוות של הנער מוחמד אבו חדיר והפעוט עלי דוואבשה, וטען כי "דמם של ההרוגים על ידיה של הממשלה הישראלית ושל מתנחליה". בין היתר, הציג את תמונתו של אחמד מנאסרה בן ה-13, שנורה בפסגת זאב ביום שני האחרון, וטען כי הוא נהרג. עם זאת, מנאסרה נפצע בלבד באירוע.

הוא הוסיף כי הרשות הפלסטינית העבירה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג את כתב התביעה נגד ישראל, ובו מפורטות הפרות לכאורה של הדין הבינלאומי, כולל הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית והפעולות הישראליות במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן, הוסיף אבו מאזן כי יועברו תביעות נוספות בנושא "ההוצאות להורג בשטח", בכוונתו לחיסול מבצעי הפיגועים האחרונים.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, אמר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" כי אבו מאזן ייפגש בסוף החודש עם התובעת הכללית בבית הדין הבינלאומי בהאג, ויעביר לה את תלונותיו. עוד אמר כי אבו מאזן ינאם ב-22 באוקטובר בכינוס חירום של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה.

מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015. רויטרס
"להתאחד ולא לאפשר את השמדת החלום הלאומי שלנו". מתפללים פלסטינים באל-אקצא/רויטרס

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לנאום אבו מאזן כי דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית הם "דברי הסתה ושקר". "הנער עליו הוא מדבר - חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו". לגבי הר הבית, נמסר: "בעוד ישראל שומרת על הסטטוס קוו, אבו מאזן בדברי ההסתה שלו עושה שימוש ציני בדת וכך גורם למעשי טרור".

חמאס: "יום זעם" ביום שישי ברחבי הגדה

מוקדם יותר, קרא חמאס ל"יום זעם" ביום שישי הקרוב ברחבי הגדה המערבית ולהשתתף בהפגנות ובעימותים לאחר התפילות במסגדים. "תנועת חמאס קוראת לעם הפלסטיני המתקומם בגדה המערבית הכבושה להשתתף באופן פעיל ונרחב בהפגנות ובעימותים מחרתיים, שיחלו לאחר תפילות היום השישי בכל האזורים", פורסם באתר הרשמי של חמאס והופץ על ידי כלי התקשורת הפלסטיניים.

"התנועה קוראת להצתת עימותים בכל אזורי החיכוך בתגובה לפשעי הכיבוש העושק, ומתוך נאמנות לאל-אקצא, לשהידים, לאסירים ולפצועים", נכתב בהצהרה. "התנועה מדגישה כי הקהל העצום שייצא בזעם בפני הכיבוש יעביר את המסר של העם סביב אחדות ההתנגדות, ויבהיר את הצורך בנאמנות לדמם של השהידים הגיבורים. בראש המחנה - מבצעי פעולות הגבורה בכל ארצנו הפלסטינית". חמאס הדגיש כי "הזעם הפלסטיני שיתגבר ביום שישי, הוא חלק מהתגובה העממית המתמשכת להחלטות הכיבוש האחרונות בנוגע לזכויות עמנו וההתנגדות". ההצהרה הסתיימה בקריאה לפלגים השונים להתאחד, ולהחריף את המאבק.

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully