וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בירושלים: מחבל דקר בת 72 - נהג אוטובוס סייע להצילה

עמרי נחמיאס, יוסי אלי ומשה שטיינמץ

15.10.2015 / 0:45

המחבל הגיע לרחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית בעיר, ודקר את האישה. נהג אוטובוס העלה אותה לכלי הרכב ונעל את הדלתות בפני המחבל - שנורה מיד לאחר מכן בידי כוחות הביטחון וחוסל. המחבל, בן 23 מראס אל-עמוד, היה כלוא בעבר בישראל

צילום: כיומרס מלכאן, דף הפייסבוק של כיכר השבת, עריכה: מתן חדד

אישה בת 72 נפצעה אמש (רביעי) באורח בינוני-קשה בפיגוע דקירה ברחוב יפו בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים. האישה הפצועה הועלתה לאוטובוס בידי נהג ששהה בסמוך, ומיד לאחר שהכניס אותה - נעל את כלי הרכב בפני המחבל. מיד לאחר מכן פנה המחבל לדקור שוטר אך נורה על ידי כוחות הביטחון שבמקום וחוסל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועה ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בעיר. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פתחו בסריקות באזור ווידאו כי אין מפגע נוסף בזירה. המחבל הוא אחמד שעאבן, בן 23 מראס אל-עמוד. הוא היה כלוא בישראל בין השנים 2012-2015 בגין פעילות טרור עממי.

המחבל הגיע ככל הנראה לתחנה המרכזית על מנת לעלות לאחד האוטובוסים ולדקור את הנוסעים. "הייתי באוטובוס בקו 31. שמעתי צרחות של אישה ואז שמענו יריות", סיפרה סימה, עדת ראייה שהייתה במקום. ממגן דוד אדום נמסר על 15 נפגעי חרדה מזירת האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שאליו הועלתה הפצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר יוסי אדלשטיין, מתנדב מד"א שהיה במקום, סיפר כי "הפצועה הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצע דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה". כמו כן, נמסר ממגן דוד אדום כי במקום נמצאים נפגעי חרדה רבים.

מנחם גואטה בן 16 מהר חומה היה עד לאירוע. "אני וחבר ישבנו ליד השווארמה וחיכינו לחברים, ראינו מולנו אוטובוס וערבי מרים יד וצועק אללה אכבר", סיפר. "אישה שישבה לידו צעקה 'מחבל' והוא בא לכיוונה. היא רצה אלינו לכביש ואמרה לנו לברוח ולצעוק 'מחבל'. אחר כך ראינו שוטרים יורים בו". גואטה סיפר כי נכנס להלם והתקשה לנשום. "הלכתי למד"א, אמרתי להם שאני לא מצליח לנשום, שיש לי זרמים בגוף. הם דיברו גם עם האישה ואמרו לה שהוא מת ושלא תדאג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון הספיקו לירות במחבל בטרם הספיק לעלות לאוטובוס ולהמשיך למסע הרג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר, פלסטיני בן 19 שניסה לבצע פיגוע דקירה בשער שכם נורה וחוסל בידי שוטרי מג"ב שהיו במקום. לא היו נפגעים באירוע. לפי סוכנויות הידיעות הפלסטיניות ורשת "אל-ג'זירה", הנער נורה 15 פעמים. בתחילה, עורר הנער את חשדם של השוטרים משום שלבש בגדי צבא. כאשר ניגשו אליו על מנת לבדוק אותו, שלף לעבר סכין. השוטרים פתחו באש, ולאחר מרדף קצר – המחבל חוסל.

תת-ניצב אבשלום פלד שהיה במקום האירוע, סיפר כי "אפשר לומר שאנו בשיא של ערנות". "צוות מג"ב איתר חשוד, קרא לו לבדיקה", סיפר. "החשוד שלף סכין והכוח ביצע לעברו ירי. החשוד החל לרוץ לכיוון כוח נוסף, שביצע ירי מדויק ונטרל את המחבל".

(18:49)

פיגוע דקירה באוטובוס, התחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015. מדברים תקשורת

משה אסולין, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דקירה באוטובוס, התחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, מדברים תקשורת משה אסולין
מרדף אחר מחבל בתחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חיפושים אחר סייען בתחנה המרכזית/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דקירה באוטובוס, התחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015. מדברים תקשורת

משה אסולין, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דקירה באוטובוס, התחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, מדברים תקשורת משה אסולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully