וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח ראאד סלאח: "גם אם אכנס לכלא אמשיך להגן על אל-אקצא"

יהושע בריינר

14.10.2015 / 9:56

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתקיים דיון בנוגע לערעורו על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות. הפרקליטות: "כשאתה קורא לשפיכות דמים, אתה מסית לשנאה יוקדת". חברי הכנסת עודה וזועבי הגיעו לתמוך

צילום: בני בן סימון עריכה: שניר דבוש

(הפגנה שנערכה בסכנין שבה השתתף ראאד סלאח, אתמול)

על רקע כוונת הממשלה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, הגיע היום (רביעי) מנהיגה, השייח ראאד סלאח, לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון בערעורו על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בגין דרשה שנשא בשנת 2007.

"גם אם אכנס לכלא, אמשיך בדרכי להגן על מסגד אל-אקצא", אמר מחוץ לאולם בית המשפט. "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא", הוסיף. בין היתר, הגיעו לתמוך בו שני חברי כנסת מהרשימה המשותפת: היו"ר איימן עודה והח"כית חנין זועבי.

עוד בנושא:
8 חודשי מאסר לשייח ראאד סלאח שהסית לאלימות
נתניהו הנחה לפעול להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק
"אנו בעלי הארץ, או שננצח או שנמות": 10,000 מפגינים בסכנין

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"ניצל את חופש הביטוי". השייח ראאד סלאח בבית המשפט, הבוקר/נועם מושקוביץ

בדרשה שנשא בשנת 2007 בירושלים העתיקה אמר בין היתר כי "הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא". בנובמבר 2014 הוא הורשע כאמור בהסתה לאלימות וזוכה מעבירה של הסתה לגזענות.

עוד אמר בזמנו השייח כי הוא מייחל לכך שכל רחובות ירושלים "יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, אשר כובשים את מסגד אל-אקצא המבורך". בעקבות דברי ההסתה, בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיר העתיקה. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו ונזקקו לטיפול.

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הגיע לתמוך. ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

הוא זוכה כאמור מעבירת ההסתה לגזענות, אולם בכתב האישום נכלל סעיף בנושא זה שיוחס לאמירה מקוממת לפיה המוסלמים "לא הרשו לעצמם אף פעם ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים". "השייח סלאח כיוון את דבריו לעלילות דם היסטוריות בעניין ערבוב דם במצות בפסח", טענה הפרקליטות. סנגורו של סלאח טען מנגד שהמושגים יכלו באותה מידה להשתייך גם לנצרות ולמעשה נאמרו במחאה על הרג ילדים במסעות הצלב באירופה.

"דבריו נאמרו במסגרת חופש הביטוי"

על אף שעברו שמונה שנים מאז ביצוע העבירה, המדינה ביקשה מבית המשפט להורות על ריצוי עונש המאסר באופן מידי. נציג הפרקליטות, עורך הדין אורי קורב, אמר היום בדיון כי "סלאח ניצל את חופש הביטוי כדי להסית לאלימות תוך כדי שהוא אומר עלילות דם, חוזר על הביטוי 'דם' כשהוא מודע היטב לדבריו ומסית בצורה מחושבת". לדבריו, "סלאח הינו מנהיג ציבור ואין בין חופש הביטוי לבין מעשיו ולא כלום. הנאשם ניצל לרעה את העובדה שהמדינה רואה את החשיבות הדמוקרטית בחופש הביטוי. הרעיונות של הכשרת מוחות וכיוונים, אותו המון מוסת ששומע על רעיונות של אינתיפאדה, זה נכנס ללב. כשאתה קורא לשפיכות דמים, אתה מסית אותו לשנאה יוקדת ויום אחד הם יוצאים ומתפרצים המובילים להתנהגויות כמו שאנו רואים היום".

סנגורו, עורך הדין אביגדור פלדמן, אמר בדיון כי דבריו של סלאח נאמרו במסגרת חופש הביטוי וציין כי כאשר פעילי ימין הורשעו בעבירות דומות, כדוגמת תמיכה במעשיו של ברוך גולדשטיין, נגזרו עליהם עונשים הרבה יותר קלים.

ח"כ חנין זועבי, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חברת הכנסת זועבי מחוץ לדיון בעניינו של סלאח, הבוקר/נועם מושקוביץ

אתמול נאם סלאח בהפגנה שנערכה בסכנין והתייחס לכוונת הממשלה להוציא את התנועה שבראשה הוא עומד מחוץ לחוק. "אנו עם שלא מרים ידיים, או שננצח או שנמות", קרא בפני אלפי המשתתפים. "רוצים להוציא אותנו מחוץ לחוק? נוכחותכם בירושלים היא זאת שמחוץ לחוק. עוד לא רחוק היום שבו נוציא אתכם מירושלים ומאל-אקצא, ולא תחזרו לעולם. נודיע לעולם כולו שירושלים משוחררת - בירת המדינה הערבית המשוחררת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully