וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיקוח קאסם סולימאני: "אלפי חיילים איראנים הגיעו לסוריה"

אבי יששכרוף ורויטרס

14.10.2015 / 9:17

לוואלה! NEWS נודע כי המפקד הבכיר ביקר ברמת הגולן ונפגש עם לוחמי חיזבאללה. לפי דיווחים שונים, הוא יפקח על המתקפה הקרקעית שצפויה להתחיל בקרוב בצפון המדינה. "יש הכנות ברורות לקרב גדול באזור"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

אלפי חיילים איראנים הגיעו לסוריה בימים האחרונים וישתתפו במתקפה קרקעית נרחבת בצפון המדינה – כך מסרו אמש (שלישי) שני גורמים בכירים באזור לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריהם, הכוחות יילחמו לצד צבא סוריה וחיזבאללה ובתמיכה מהאוויר של רוסיה. זאת במקביל לדיווחים שונים שלפיהם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סוליאמני, נמצא במדינה כדי לפקח על המהלך הקרוב.

לוואלה! NEWS נודע כי סולימאני ביקר ברמת הגולן הסורית ונפגש שם עם חיילים סורים ולוחמי חיזבאללה. הגנרל הבכיר ביקר באזור תל מרעי וכפר נסג', כדי לעודד את הכוחות לנוכח מפלות צבאיות שידעו בקרבות מול קואליציית המורדים "החזית הדרומית". כיום, לפי הדיווחים, נמצא מפקד כוח "קודס" במחוז לטקיה, מעוזו של הנשיא בשאר אסד.

גנרל קאסם סולימאני לצד כוחות סוריים במחוז לטקיה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
סולימאני לצד חיילים סורים במחוז לטקיה, השבוע/צילום מסך, טוויטר

הכוונה של משמרות המהפכה היא לפתוח במהלך קרקעי, יחד עם כוחות סוריים וחיזבאללה, מכיוון המחוז מזרחה, לעבר העיר האסטרטגית ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב, ומשם לחאלב. זאת במטרה להגיע לעבר נהר הפרת ולהרחיב את השטחים שעליהם שולטת דמשק. השליטה בחאלב ובאזורים הסמוכים לה בקרבת הגבול עם טורקיה מחולקת בין משטר אסד, ארגוני מורדים שונים וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שנוכח בפאתי העיר השנייה בגודלה במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיילים סורים בעיירה ששוחררה מידי המורדים במחוז חמאת, אוקטובר 2015. AP
חיילים סורים חוגגים שחרור של עיירה מידי המורדים בחמאת, בשבוע שעבר/AP

"ההכנות לקרב הגדול באזור הן ברורות", אמר אחד הגורמים המעורה בתכניות לסוכנות הידיעות רויטרס. "יש תזוזה גדולה של חיילים מצבא סוריה, של לוחמי עלית מחיזבאללה ושל אלפי איראנים שהגיעו בשלבים בימים האחרונים". המתקפה, שלטענת שני הגורמים תתחיל בקרוב, תהווה חולייה נוספת במבצע הקרקעי נגד כוחות האופוזיציה, שנמשך זה כשבוע במחוז חמאת במרכז המדינה.

ואולם, המתקפה נתקלת עד כה בקשיים ולא נרשמת התקדמות משמעותית בשטח. מפקדים בארגוני מורדים שונים אמרו אתמול כי קיבלו לידיהם משלוחים גדולים של טילי נ"ט מצד מדינות המתנגדות לשלטונו של אסד. בעזרת טילי ה-TOW האמריקניים המתקדמים הם מצליחים בשלב זה להאט את כוחות השריון של המשטר המנסה לכבוש מחדש שטחים שאיבד במהלך מלחמת האזרחים שהחלה לפני יותר מארבע שנים וחצי.

המבצע של רוסיה שהחל לפני שבועיים הזרים דם חדש למשטרו של אסד, לאחר המפלות הרבות שספג השנה בשדה הקרב. הנשיא ולדימיר פוטין טוען כי מדובר במערכה נגד ארגוני טרור, ובראשם "המדינה האסלאמית", אך במערב ובמדינות התומכות באופוזיציה טוענים כי מרבית התקיפות עד כה פגעו בארגוני מורדים מתונים. כמו כן, גורמים ישראליים בכירים מסרו כי הבקשה הרוסית מהכורדים להפעיל לחץ נגד דאעש באזור הגבול עם טורקיה לכיוון דרום, למחוז א-רקה, לא נענתה בחיוב. בסוריה לוחמים כיום כ-2,000 איש מאזור הקווקז, אחד הנתונים שגרמו למוסקבה להתערב באזור.

הריסות בתים בחאלב שבסוריה בעקבות תקיפות רוסיה. 9 באוקטובר 2015. AP
הריסות בחאלב אחרי תקיפה של מטוסי רב רוסיים, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully