וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח ניסה לטוס לטורקיה - ונבלם בשל צו עיכוב היציאה

אבי אשכנזי, יוסי אלי, עמרי נחמיאס, יהושע בריינר, אמיר בוחבוט, אמיר תיבון, שבתי בנדט, רוי

15.10.2015 / 0:15

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נעצר בדרכו בנתב"ג, בעקבות הצו שעליו חתם שר הפנים סילבן שלום. צה"ל שוקל לאפשר לחיילים עורפיים לצאת לחופשה עם נשק. מוקדם יותר אישה נפצעה באורח בינוני-קשה בפיגוע בירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: עמוד הפייסבוק של כיכר השבת, עריכה: שניר דבוש מדברים תקשורת

22:30: אבנים יודו לעבר צוות כיבוי אש בכפר קאסם; אין נפגעים

אבנים יודו לעבר צוות כיבוי אש מתחנת פתח תקווה שפעל להשתלטות על שריפת עמוד חשמל בסמוך לכפר קאסם. לא דווח על נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לשמשות ניידת הכיבוי נופצו.

22:17: ראאד סלאח ניסה לצאת מהארץ ונבלם בשל צו עיכוב היציאה

שייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, הגיע הערב (רביעי) לנתב"ג וביקש לצאת מהארץ לטורקיה, אולם נחסם בשל צו עיכוב היציאה מהארץ שעליו חתם שר הפנים סילבן שלום. בביקורת הדרכונים הציגו לו אנשי שב"כ את צו איסור היציאה, והודיעו לסלאח כי לא יוכל לצאת מהארץ.

22:00: ארה"ב: ייתכן שישראל משתמשת בכוח מופרז במאבקה בטרור

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית ג'ון קירבי אמר כי מדיווחים שנבדקו על ידי המחלקה ייתכן שישראל משתמשת בכוח מופרז בחלק ממאבקה בגל הפיגועים הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

21:18: צה"ל שוקל לאפשר לחיילים לצאת לחופשה עם נשק

גורמי צבא מסרו כי בצה"ל שוקלים בימים אלו לאפשר לחיילים שיוצאים לחופשות לקבל כלי נשק כדי להגביר את תחושת הביטחון ברחובות. לפי הגורמים, המהלך יאפשר לחיילים לנטרל מחבלים כפי שאירע בפיגוע הדקירה שהתרחש ליד דרך מנחם בגין בתל אביב, מול בסיס הקריה.

הגורמים הסבירו כי הנושא נידון באגף המבצעים. לפני כמה שנים צומצמה באופן משמעותי חלוקת הנשקים לחיילי צה"ל בעקבות גל גניבות ומכירות נשק לגורמים פליליים וחבלניים.

20:15: הבית הלבן הביע דאגתו למותם של ישראלים ופלסטינים כאחד

הבית הלבן הביע היום "דאגה עמוקה" לגבי האלימות בישראל, וגינה את אובדן חייהם של חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים כאחד. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי ארצות הברית נמצאת בקשר עם הממשלה בישראל ועם הרשות הפלסטינית לגבי גל האלימות הנוכחי.

19:53: נטמן אלון אנדרי גובברג שנהרג אתמול בפיגוע בירושלים

אלון אנדרי גובברג שנהרג בפיגוע בבית העלמין הובא למנוחת בבית העלמין גבעת שאול בירושלים.

הלוויתו של אלון אנדרי גובברג, הנרצח בפיגוע בארמון הנציב בירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אמו של אלון אנדרי גובברג בבית העלמין בירושלים/נועם מושקוביץ

19:30: החלטה בצה"ל: גדר מערכת תוקם לאורך כל גבול רצועת עזה

בצה"ל הוחלט היום (רביעי) להקים גדר מערכת לאורך כל גבול רצועת עזה, בדומה לגדר שהוקמה בגבול מצרים. הגדר תיבנה לאורך 65 קילומטרים כדי להתמודד עם הפרות סדר המוניות ועם ניסיונות חדירה של פלסטינים משטח הרצועה דרך הגדר לשטח ישראל.

19:28: כוחות ימ"מ פושטים על התחנה המרכזית בירושלים

כוחות משטרה פשטו על התחנה המרכזית בירושלים בחיפוש אחר אדם שסייע למחבל בפיגוע שאירע מוקדם יותר בסמוך למקום. בפיגוע נפצעה אישה בת 72 באורח בינוני-קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שבו אירע הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:14: נתניהו ללוחמי מג"ב בבירה: אתם משמשים כחומת מגן אנושית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) בבסיס משמר הגבול "יהודאי" בירושלים, שם קיבל עדכון על ההיערכות החדשה של הכוחות בשטח בהמשך להחלטות הקבינט מאתמול. במהלך ביקורו, אמר ראש הממשלה: "אני לא יכול להגיד לכם כמה זמן זה יימשך, יש פה אנשים שמוכנים למות. בכל פעם שנכנסת תופעה חדשה היא תמיד מגלחת איזשהו חלק, אפילו קטנטן באוכלוסייה, שמוכן להתאבד. אנחנו לא יודעים מה מספר המתאבדים, אבל הוא לא בלתי סופי, רחוק מזה".

נתניהו הוסיף כי בעבר "יכולנו גם להתמודד עם התופעה הזו ואפילו יותר קשה ממנה. כרגע, כיוון שהיא לא מאורגנת, כפי שאתם יודעים, אז אין תחליף להימצאות שלכם ולהתייצבות שלכם, למעשה כחומת מגן אנושית. אין שום תחליף לפריסת כוחות צפופה מאוד עם כושר ניידות".

18:39: פצועה בינוני-קשה בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים

אישה בת 72 נפצעה באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים. כוחות הביטחון במקום חיסלו את המחבל.

17:55: תושב שועפאט חשוד כי החביא סכין במיניבוס לירושלים

כוח משטרה ומג"ב שביצע בדיקה במיניבוס שהגיע ממחנה הפליטים שועפאט לכיוון ירושלים, מצא סכין שהוחבאה מתחת לאחר המושבים כשהיא כרוכה בגרב וברשת. ככל הנראה, הסכין שייכת לאחד הנוסעים, שעלה לכלי הרכב כשהוא נושא תינוק על ידיו. החשוד, בן 24 ותושב שועפאט, הועבר לחקירה והתינוק נמסר למשפחתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימותים בבית לחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:15: חמישה פלסטינים נפצעו קל בעימותים עם כוח צה"ל בבית לחם

כ-200 פלסטינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון בבית לחם. מטען נפץ נזרק לעבר כוח צה"ל, אך נפל והתפוצץ בצד הפלסטיני. הכוח יורה לעבר המתפרעים ועד כה דווח על חמישה פלסטינים שנפצעו באורח קל מכדורי גומי.

17:05: התחדשו העימותים בין צה"ל לבין הפלסטינים בגבול הרצועה

העימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בגבול רצועת עזה התחדשו לפני זמן קצר - כך דווח ברשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין". על פי הדיווח, כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ויורים באזור. 18 נפצעו בעימותים.

16:55: עשרות יהודים וערבים מפגינים למען הפסקת האלימות בצפון

עשרות יהודים וערבים, תושבי נצרת עילית ואזור עמק יזרעאל, משתתפים בהפגנה למען השלום ומשלבים ידיים בקריאה להפסקת האלימות. ענבל פרן פרח, מארגנת ההפגנה, אמרה: "בנצרת עילית, נצרת והאזור חיים יהודים וערבים זה לצד זה בשקט ובשכנות טובה. לא ניתן לאלימות ולקיצוניים לקלקל את זה. התכנסנו כאן יחד כי הגיע הזמן להשמיע את הקול השפוי - די לאלימות, לטרור ולגזענות".

עצרת בבית זרזיר. אוקטובר 2015. מואז עמק יזרעאל, מערכת וואלה! NEWS
מפגן השלום בצפון/מערכת וואלה! NEWS, מואז עמק יזרעאל

16:52: צרפת: "יש לדחוף את ישראל והפלסטינים להגיע להסכם שלום"

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי על הקהיליה הבינאלומית לדחוף את ישראל והפלסטינים להגיע להסכם שלום מאחר שהמצב באזור יוצא משליטה. "המצב מתוח באופן בלתי רגיל. כבר אמרתי כמה פעמים שלא לעשות דבר עלול להביא להסלמה, וזה מה שקורה היום", אמר פביוס. "צרפת מבקשת שמשה ייעשה, לא רק מצד הרשות הפלסטינית וישראל, שצריכות לעבוד יחד, אלא גם מצד מסגרת בינלאומית שתסייע להן לשאת ולתת כדי להגיע לשלום", הוסיף.

16:17: ניסיון לפיגוע דקירה בשער שכם; אין נפגעים

צעיר בן 20 שהגיע לשער שכם שבירושלים ניסה לדקור מאבטח שהיה במקום - וחוסל. המחבל עורר את חשדם של שוטרי מג"ב שהיו באזור מאחר שלבש בגדים צבאיים, וכאשר ניגשו אליו על מנת לבדוק אותו, שלף לעברם סכין. לאחר שפתחו באש, הוא הצליח לרוץ כשהסכין בידיו, אולם לאחר ירי נוסף - הוא חוסל. לא היו נפגעים באירוע. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, הצעיר נורה 15 פעמים בסך הכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל חוסל. שער שכם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שאחז המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:32: אבו מאזן יישא בערב נאום בעקבות גל הטרור

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יישא בשעה 20:00 "נאום חשוב לאומה" - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא". דבריו של אבו מאזן יגיעו בעקבות גל הטרור האחרון.

15:05: קרי ידון עם מקבילו הצרפתית בעניין הסלמה בישראל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ייפגש היום (רביעי) עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס במטרה לדון על פיגועי הטרור שאירעו בישראל. בנוסף, השניים ידונו על דרכים למנוע את המשך ההסלמה בארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית. "המצב הידרדר בצורה חדה וצרפת תעשה הכל כדי להימנע מהסלמה", כך נמסר מדוברות הממשלה הצרפתית.

14:40 מאות פלסטינים נחקרו בחשד להפרות סדר בשבועיים האחרונים

יותר מ-200 פלסטינים החשודים בעבירות ביטחון נחקרו במהלך השבועיים האחרונים בתחנות משטרת מחוז ש''י – כך עולה מנתונים שפרסמה היום המשטרה. הפלסטינים שנחקרו חשודים במעורבות בהפרות סדר, נשיאת סכין, יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והנחת מטענים. שליש מהנחקרים הם קטינים.

מפת הפיגועים האחרונים:

13:27: פלסטינים מיידים אבנים באזור קבר רחל בבית לחם

צעירים פלסטינים מיידים אבנים בהפרת סדר שהחלה לפני זמן קצר בסמוך לקבר רחל שבבית לחם. כוחות צבא ולוחמי מג"ב נערכים למהומות שמתוכננות באזור בהמשך היום, בתום הלווית הצעיר שנהרג אתמול מאש צה"ל, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון.

עימותים ליד קבר רחל, 13 באוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפרות סדר בבית לחם, אתמול/צילום מסך, טוויטר

12:09: בשל המצב הביטחוני: הקבינט יתכנס בשעה 15:30

בשל המצב הביטחוני ולאור גל הפיגועים הנוכחי, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בשעה 15:30.

10:40 אושר גיוס 1,400 לוחמי מילואים של מג"ב

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה היום גיוס 1,400 לוחמי מילואים משמר גבול. נציג מג"ב בדיון, ניצב משנה אמיר כהן, עדכן כי עד כה גויסו כ-850 לוחמים ובמידת הצורך קיימת אפשרות לגייס את שאר הלוחמים. עוד הדגיש כהן כי בשלב זה אין כל שינוי בהוראות הפתיחה באש.

10:30 פלסטיני נפצע קשה בעימותים עם צה"ל באזור חברון

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי החל משעות הבוקר התפתחו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בכמה מוקדים באזור העיר חברון. לפי הדיווח, פלסטיני אחד נפצע קשה מאש צה"ל בעימותים מדרום לעיר.

9:20: 7 פצועים מהפיגועים בבירה מאושפזים בבית החולים שערי צדק

שבעה נפגעים מהפיגועים שאירעו בירושלים עדיין מאושפזים בבית החולים שערי צדק בעיר. שיפור ניכר נרשם במצבם של שלושה פצועים מפיגועים קודמים, בהם הפצוע מקריית ארבע, מהפיגוע מול המטה הארצי, והשוטר שנפצע מכדור תועה בעיר העתיקה. בנוסף, מאתמול, מאושפזים ארבעה פצועים – מהפיגוע בארמון הנציב וברחוב מלכי ישראל בבירה. שיפור נרשם במצבם, אולם אחת הפצועות עדיין מונשמת ומורדמת.

7:50: חמישה פצועים מהפיגועים מאושפזים בבירה, בהם שניים קשה

שלושה פצועים מהפיגוע שאירע אתמול בארמון הנציב עדיין מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם; גבר בן 76 עדיין נלחם על חייו ומוגדר כפצוע אנוש, אישה בת 69 וגבר בן 79 באורח בינוני. בנוסף, שני פצועים מהפיגוע שאירע שלשום בפסגת זאב עדיין מאושפזים בבית החולים הדסה הר הצופים בבירה; בן 13 באורח קשה - כשהוא מונשם ומורדם- ובן 21 באורח קשה.

6:50: בעקבות הפיגועים ברעננה: נפרסו מחסומים בכבישים במרכז הארץ

בעקבות הפיגועים אתמול ברעננה פרסה המשטרה לפנות בוקר מחסומים בכבישים רבים במרכז הארץ, בין היתר במרבית הכבישים המובילים מערי המשולש וקו התפר לאזור השרון. השוטרים בודקים את כלי הרכב ומתשאלים דמויות שמעוררות את חשדם. בנוסף, במהלך הלילה ביצעו כוחות של משטרת מחוז המרכז ומחוז תל אביב סריקות באתרי בנייה ובאתרים שבהם עלולים לשהות תושבי השטחים.

2:59: קרי: אגיע בקרוב לישראל כדי לסייע בהרגעת המתיחות

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר כי הוא עובד על הרגעת המתיחות והאלימות בין ישראל לפלסטינים וכי הוא יגיע בקרוב לביקור באזור כדי לנסות למנוע מהמצב "להידרדר לתהום". קרי הוסיף כי "האלימות נובעת מתסכול הישראלים שלא רואים כל התקדמות במצב".

ג'ון קרי מגיע לסבב שיחות בלונדון על המשבר בסוריה, ספטמבר 2015. רויטרס
"האלימות נובעת מתסכול הישראלים". קרי/רויטרס

1:40: הקבינט הסמיך את המשטרה להטיל סגר במזרח ירושלים

בתום דיון של שעות אישר הקבינט המדיני-ביטחוני שורה של צעדים להתמודדות עם גל הטרור. בין היתר הסמיך הקבינט את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון. בנוסף אושר לשלול תושבות קבע למפגעים וכי לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום שבו נהרס בית מחבל. כמו כן הוחלט לגייס 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות של 80 מיליון שקל.

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

23:54: צעיר נפצע באורח קל מיידוי אבנים באזור בנימין

צעיר בן 20 נפצע באורח קל מיידוי אבנים בכביש 60 בסמוך לצומת סינג'יל, מזרחית לשילה שבבנימין. כוחות שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, כשהוא סובל מחבלת פנים.

עימותים ליד קבר רחל, 13 באוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
עימותים באזור בית לחם, אתמול/צילום מסך, טוויטר

22:05: ג'ון קרי קרא לישראל ולפסטינים לעצור את גל האלימות

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, גינה בחריפות את פיגועי הטרור נגד אזרחי ישראל וקרא לממשלת ישראל ולרשות הפלסטינית לעצור את גל האלימות הנוכחי. "ארצות הברית מגנה את מתקפות הטרור נגד אזרחי ישראל. לא משנה מי גורם לה, האלימות הזו וכל הסתה אליה חייבות להיפסק. המצב פשוט מסוכן מדי והוא לא יוביל לתוצאה שהעמים מעוניינים בה, שהיא מציאת פתרון לסכסוך", אמר קרי לעיתונאים בוושינגטון.

פיגוע ברעננה, 13 באוקטובר 2015. דוברות עיריית רעננה,
זירת אחד הפיגועים ברעננה, אתמול/דוברות עיריית רעננה

21:25: הבית הלבן גינה את פיגועי הטרור בירושלים

הבית הלבן גינה את פיגועי הטרור שהתבצעו נגד ישראלים וגרמו למותם של שלושה בני אדם בירושלים. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר: "ממשלת ארצות הברית נמצאת בקשר מתמיד עם ממשלת ישראל עם הרשות הפלסטינית, וקראה לשני הצדדים להשיב את השקט לאזור ולהימנע מפעולות שיגרמו להסלמה".

(פרסום ראשון: 06:00)

פיגוע ברחוב מלכי ישראל, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע ברחוב מלכי ישראל בירושלים, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully