וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטלפונים לא מפסיקים": עלייה ניכרת בביקוש למאבטחים פרטיים

13.10.2015 / 23:20

אחת ההשלכות למצב הקשה באה לידי ביטוי ברצון של בעלי עסקים להתמגן, בהם גני ילדים פרטיים רבים. בעל חברת אבטחה סיפר כי יש אנשים בתחום שמנצלים את המצב וגובים עד 90 שקלים לשעת מאבטח. "מקריית גת, מבאר שבע, מחיפה - מכל מקום פונים"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: יאיר דניאל

"יש עלייה מטורפת בדרישה לאבטחת עסקים. אם היו לי עוד מאה מאבטחים - הייתי יכול לסדר היום עבודה לכולם", כך סיפר היום (שלישי) מנהל חברת אבטחה בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריו, גל הפיגועים הנוכחי מעלה את הביקוש למאבטחים באופן דרמטי בימים האחרונים.

"הבלגן התחיל שלשום בבוקר, נמשך אתמול והשיא הגיע היום. אי אפשר להסביר בכלל את כמות הפונים, מכל מקום בארץ. הטלפונים לא מפסיקים לזרום. קריית גת, באר שבע, חיפה, כרמיאל - מאיפה שלא תרצה", סיפר. לדבריו, רוב הדרישות למאבטחים מגיעות מגני ילדים פרטיים. "יש חברות אבטחה שמנצלות את המצב ומבקשות מהעסקים 90-80 שקלים לשעה", הוסיף.

גל טרור - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
רוב המחבלים תושבי מזרח י-ם: "תאי חמאס בתוך השכונות"
הבית הלבן גינה את הפיגועים בישראל וקרא לעצור את ההסלמה
"הדם רותח": הרבנים חלוקים על חיסול מחבל בזירת פיגוע

מנגד, סיפר כי מקומות שדווקא אפשר היה לצפות לעלייה בביקוש למאבטחים, דוגמת בתי קפה, דווקא לא יצרו עמו קשר. הוא תלה זאת בירידה החדה לכאורה בתנועת הלקוחות במקומות הבילוי לאור המצב. "בתי קפה ומסעדות לא צריכים מאבטחים, כי אין להם עבודה עכשיו. למשל, במרכז שירות של חברת סלולר ברעננה שמתי מאבטח היום - ובקושי עברו שם אנשים, זה מטורף".

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע האוטובוס בבירה, היום/נועם מושקוביץ

במהלך השבועיים האחרונים, מאז התגברה האלימות נהרגו שבעה ישראלים ונפצעו כמעט מאה נוספים בפיגועים בכל רחבי המדינה. המצב החמור הוביל אזרחים רבים לרכוש לעצמם אמצעי התגוננות - דוגמת גז פלפל ושוקרים.

"החלטתי להחזיק איתי לום ברזל, כלי שיציל את עצמי או שיציל אחרים. כל מה שאפשר לעשות בשביל להציל את עם ישראל. הלום הזה מסתובב צמוד אליי ברכב מאז אתמול", כך סיפר היום תושב ירושלים.

הפיגועים האחרונים בבירה וברעננה, והקריאה של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לתושביו להתחיל ולשאת כלי נשק ואמצעי הגנה נפלו על אוזניים קשובות. מקלות מטאטא, מברגים, לומים ואקדחים - תושבים בירושלים ובתל אביב נושאים עמם אמצעים להגנה עצמית וטוענים כי לא יחששו להשתמש בהם. "עם כל הכבוד למשטרה ולכוחות הביטחון, אנחנו חייבים להגן על עצמנו", מצהירים רבים מהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מה שאפשר לעשות בשביל להציל את עם ישראל". יחזקאל כהן עם לום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully