וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב קולות: הפרלמנט האיראני אישר את הסכם הגרעין

161 חברי פרלמנט הביעו את תמיכתם בהסכם שנחתם ביולי עם המעצמות, חרף התנגדות הגורמים השמרנים במדינה. עם זאת, המחוקקים התעקשו כי הפקחים הבינלאומיים יוכלו להיכנס למתקנים צבאיים רק לאחר קבלת אישור

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(נתניהו יוצא נגד הסכם הגרעין בנאומו באו"ם, בחודש שעבר)

הפרלמנט באיראן אישר היום (שלישי) חוק המאפשר לממשלה ליישם את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ביולי האחרון – כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "איראנ"א. "החוק ליישום ההסכם עבר היום", דיווחה סוכנות הידיעות. לפי ההודעה, 161 הביעו את תמיכתם, 59 התנגדו ו-13 בחרו להימנע. מדובר בניצחון של הממשלה אל מול חברי הפרלמנט השמרנים שהתנגדו בתוקף להסכם.

עם זאת, המחוקקים התעקשו להכניס לחוק סעיף המביע התנגדות לפיקוח אחר אתרים צבאיים. על פי הסעיף, הפיקוח יצטרך לעבור אישור על ידי גוף ביטחוני בכיר. מאז תחילת השיחות התנגדו האיראנים לאפשרות של פיקוח אחר המתקנים הצבאיים, ולפי הההסכם בין איראן והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אם יתעורר חשד להפרה של איראן את הסכם הגרעין, יעברו 24 יום עד שפקחים יורשו להיכנס למתקנים החשודים.

עוד כתבות בנושא:
"נאום השתיקה" של נתניהו: "ישראל תעשה הכול כדי להגן על עצמה"
איראן מודה: מומחינו בדקו את האתר בפרצ'ין - ללא נוכחות סבא"א
אחרי ההסכם איראן חשה ביטחון - ומגבירה הסיוע לחמאס וחיזבאללה

הפרלמנט האיראני. AP
הפרלמנט האיראני/AP

עוד על פי החוק, הממשלה האיראנית תוכל לסגת מיישום ההסכם במידה והמעצמות לא יקיימו את התחייבותן ויסירו את הסנקציות. כעת יוגש החוק לאישור אנשי הדת הבכירים.

נשיא איראן, חסן רוחאני, רצה לעקוף את הפרלמנט לחלוטין ולהביא את ההסכם לאישורו של המנהיג העליון עלי חמינאי בלבד. עם זאת, האייתולה התעקש שהמחוקקים יבחנו את ההסכם לפני אישורו.

לפני יומיים אישר הפרלמנט את המתווה לחוק. המחוקק האיראני השמרן עליראזה זקני אמר כי "צוות המו"מ האיראני כשל מלענות על הזכויות של העם האיראני מהזאבים האמריקנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully