וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פיגועים ברעננה: אדם נפצע באורח קשה, ארבעה באורח קל

כשעתיים לאחר הפיגוע בעיר שבשרון, אירע פיגוע נוסף ברחוב אחוזה. המחבל נתפס. מוקדם יותר דקר מחבל ממזרח ירושלים גבר בן 32 בעיר ופצע אותו באורח קל. עקב הפיגועים הנחתה עיריית רעננה לסגור את כל אתרי העבודה והבנייה הסמוכים למוסדות חינוך

עריכה: ניר חן

חמישה בני אדם נפצעו ביום (שלישי) בשני פיגועי דקירה ברחוב אחוזה ברעננה. בפיגוע הדקירה הראשון נפצע אדם אחד באורח קל, ואילו בפיגוע השני שאירע מול בית החולים לוינשטיין נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה ושלושה באורח קל. בעקבות הפיגועים הנחתה עיריית רעננה לסגור את כל אתרי העבודה והבנייה הסמוכים למוסדות חינוך.

מחקירת הפיגוע השני עולה כי תושב מזרח ירושלים בן 28 שלף סכין והחל לדקור אזרחים מול רחבת בית קפה, תוך שהוא פוצע אזרח באורח קשה בדקירה בצווארו ועוד שלושה אזרחים באורח קל. לאחר האירוע החל המחבל לרוץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע בו באמצעות רכבו ונהג מונית סייע בהשתלטות עליו. כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי.

כוחות הביטחון ערכו מצוד אחר האדם שהסיע ככל הנראה את אחד המחבלים מהפיגועים ברעננה ותפסו אותו במחלף ענבה המחבר בין כביש 1 וכביש 443. עקב כך, הכבישים נחסמו זמנית לתנועה. בעקבות הפיגועים פשטו המשטרה והשב"כ על אתר הבנייה של תחנת הרכבת שבין הרצליה לרעננה, מרחק של כ-200 מטרים מהאזור שבו אירעו התקריות בעיר. בפשיטה נעצרו שני פלסטינים ונבדק הקשר שלהם לאירוע. המשטרה סגרה זמנית את רחוב אחוזה ונוצרו פקקי תנועה כבדים באזור. הפעילות המשטרתית לוותה בסיוע מסוק משטרתי שסייע לכוחות בקרקע בפשיטה.

לקריאה נוספת:
"יום זעם" בגדה ושביתה כללית: המשטרה וצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
חוששים מהתמוטטות הרשות: מדינות ערב ביקשו מאבו מאזן להרגיע הרוחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע השני ברעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצוע קשה ושלושה פצועים קל בפיגוע שני בעיר שבשרון. שלומי גבאי
זירת הפיגוע השני ברעננה/שלומי גבאי

סמוך לשעה 9:00 נפצע אזרח בן 32 באורח קל בפיגוע דקירה ברעננה. מחבל בן 23, תושב מזרח ירושלים, התנפל על גבר בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב אחוזה בעיר, אולם הוא הצליח להשתלט עליו עד הגעת כוחות המשטרה למקום. אנשי מגן דוד אדום שהוקפצו למקום טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים מאיר שבכפר סבא. כוחות גדולים משטרת מרחב השרון במקום.

הפיגוע אירע בתחנת אוטובוס ברחוב אחוזה 98 בעיר. הפלסטיני צעק "אללה אכבר" והתנפל על הגבר, שהצליח לרתק אותו לרצפה עד הגעת המשטרה. במקום התפתח עימות, כשעוברי אורח החלו לבעוט ולהכות את המחבל, ששכב שרוע על המדרכה, ונהדפו על ידי כמה מהאנשים שהיו באזור.

לפי המשטרה, הנדקר זיהה את המחבל כאדם חשוד בטרם הפיגוע, ופנה אליו. הוא נגע לו בכתף ושאל לזהותו. בשלב זה המחבל הוציא סכין ודקר אותו בכתף. האזרח התעשת, נאבק בו וריתק אותו לרצפה. אזרחים נוספים נחלצו לעזרתו וסייעו לו, עד הגעת כוחות משטרה למקום.

פיגוע ברעננה, 13 באוקטובר 2015. דוברות עיריית רעננה,
זירת הפיגוע השני ברעננה/דוברות עיריית רעננה
גבר בן 32 נדקר בבטנו בפיגוע; המחבל נוטרל. שלומי גבאי
זירת הפיגוע הראשון ברעננה/שלומי גבאי

ניצב בנצי סאו, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, התייחס לרצץ הפיגועים ברחבי הארץ ביממה האחרונה ואמר: "אנחנו ברצף אירועים, שמה שמאפיין אותם זה תגובה מאוד מהירה של אזרחים, מאבטחים ושוטרים. זה קרה בירושלים, ובשני אירועים ברעננה. גם באירועים הכואבים האלה ראינו תגובה נחושה ומהירה של מאבטח ושוטרים. עם זאת, לחלק מהאירועים תוצאות קשות.

בצהריים יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בקבינט המדיני-ביטחוני. "נציגי כוחות הביטחון יגיעו עם תכניות אופרטיביות", אמר ניצב סאו. "גם המשטרה תציג תכנית מבצעית. זה צריך לקבל את אישור הדרג המדיני", הוסיף.

"הייתה לי מטרייה ביד, זה הדבר הראשון ששלפתי"

מיכאל רחבי, שהיה בין האזרחים שהשתלטו על המחבל, אמר במשדר וואלה! NEWS כי פעל כפי שכל אזרח היה צריך לנהוג. "עשיתי את המוטל עליי כאזרח. יצאתי ממשרדי שנמצא ממול וראיתי בחור דוקר. הייתה לי מטרייה ביד, זה הדבר הראשון ששלפתי. יצאתי מולו, נאבקתי איתו קצת והורדתי אותו מהבחור שנדקר. בתוך כמה דקות כבר הגיעו השוטרים".

מקום הפיגוע:

פיגוע דקירה ברעננה, 13 באוקטובר 2015. Google maps, צילום מסך
פיגוע דקירה ברעננה, 13 באוקטובר 2015/צילום מסך, Google maps

הוא שחזר: "ראיתי מחבל, בחור צעיר, שדוקר. אני מבין שזה פיגוע. אני ישר חבטתי בו עם המטרייה, עם הרגליים, כמו שצריך כדי להוריד אותו מהבחור. כשנתתי לו את המכה הוא בא לדקור שוב והסכין ישר עפה לו. האמת לא ידעתי לתוך מה אני נכנס, לא היה לי שום כלי חוץ מהמטרייה. אני בועט בו, מאגרף אותו ולא נותן לו להתקרב אליי. במכה השנייה הוא כבר היה מעולף, במצב שאני שולט בו ולא הוא עליי".

לדבריו, "המחבל הגיע עם הרבה זעם, ניסה לדקור לכל כיוון ולעשות הרבה נזק, וניסה לדקור גם אותי". הוא הוסיף: "יש לי ילדים בבית ספר, אני עכשיו לא רגוע ודיברתי עם ראש העיר על האבטחה. אני מקווה שבימים הקרובים יחזירו את האבטחה לעיר".

פיגוע ברעננה, 13 באוקטובר 2015. דוברות עיריית רעננה,
זירת הפיגוע השני/דוברות עיריית רעננה

חובש בכיר במד"א, אלכס וליקובסקי, שטיפל בפצוע, סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה וכוחות ביטחון רבים, הם הובילו אותנו לגבר בן 32 בהכרה מלאה שהתהלך בזירה. הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קל. הוא תיקשר אתנו בדרך וסיפר שכשהמתין בתחנת האוטובוס, לפתע הגיע מחבל בשנות ה-20 לחייו והתחיל לדקור אותו, ועוברי אורח התנפלו עליו ונטרלו אותו. המחבל שנפגע קל עד בינוני פונה לבית חולים".

ד"ר ארז בירנבאום מבית החולים מאיר: "הגיע אלינו גבר בן 32 שנדקר ברחוב אחוזה ברעננה. יש פציעות בלסת, בצוואר ובבטן. אנחנו עושים בדיקות והערכה על ידי צוות הטראומה בבית החולים, אבל מצבו יציב. המפגע ניסה לדקור אותו בכמה נקודות.הוא בהכרה, מדבר איתנו, מצבו בסדר. אנחנו עדיין מעריכים את הדקירה בבטן, אבל נראה לי שהוא יצא מזה בשלום. אנחנו מקבלים דיווחים לא מדויקים לגבי המחבל, הוא עוד לא בבית החולים ואנחנו לא יודעים אם יגיע אלינו ומה מצבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דקירה ברעננה, 13 באוקטובר 2015. חיים לוזון, תמונות גולשים
המחבל לאחר שנוטרל, הבוקר/תמונות גולשים, חיים לוזון

"כשעלתה המתיחות בשבוע שעבר כבר התכוננו, עשינו תרגילים, רעננו נהלים ואת כח האדם. אנחנו תמיד ערוכים לאירוע מסוג זה, אבל עשינו עלייה. זה בית חולים שיודע לעבוד תמיד בשילוב זה (יהודים וערבים), וגם הסגל הוא משני העמים עובדים במשותף מצוין", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע הראשון ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העיר רעננה זאב בילסקי, סיפר במשדר וואלה! NEWS: "אירוע קשה, קשה, במרכז העיר ברחוב אחוזה. מחבל מנסה לדקור צעיר מרעננה. מזל שהוא חשד והתרחק קצת, אבל זה לא עזר והוא הצליח לדקור אותו. רחבי שעוסק בתיווך בעיר רץ עם מטרייה, דקר את המפגע ונטרל אותו. בתוך שנייה כולנו הגענו והפצוע במצב בסדר, בהכרה מלאה, והאירוע מסתיים".

לדבריו, "זאת תושייה של עם ישראל. אתה רואה בכל מקום אנשים שלא מאבדים את העשתונות, עושים את המצופה, אנשים עם אומץ לב כי זה סיכון. כבר ראינו שמישהו ניסה לנטרל תוקף ושילם על כך בחייו. אני קורא לאנשים לגלות ערנות, לא להיות שאננים. במקרה שמשהו כזה קורה האזרחים האמיצים מביאים לנטרול".

על הקריאות לחסל מחבלים השיב בילסקי: "אנחנו לא חיות אדם. ביום שנעשה את זה נהיה כמוהם ואני לא רוצה, אנחנו עם יהודי ומדינה שומרת חוק. כשצריך לנטרל עושים זאת בכל אמצעי, גם במחיר של מות התוקף. אנחנו לא חיות אדם ולא נהיה כאלה גם אם התוקף כזה".

על האבטחה בעיר: "כבר תגברנו השבוע את סיירות הביטחון, גם משטרת ישראל. עכשיו נכנס להערכת מצב במשטרה. בהזדמנות זו מגיע להם יישר כוח על המהירות והנחישות. קובי שבתאי, מפקד המרחב, מיד השתלט וחסם את הדרכים כדי לגלות אם יש עוד מפגעים. הם עברו שנה לא קלה מהציבור אז היום מגיעה להם מילה טובה".

(עדכון ראשון: 09:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע הראשון ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע הראשון ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דקירה ברעננה, 13 באוקטובר 2015. ארז, תמונות גולשים
זירת הפיגוע הראשון ברעננה, הבוקר/תמונות גולשים, ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully