וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר נפגע קל מיידוי אבנים בכביש 60 באזור שילה

אמיר בוחבוט, אלי אשכנזי, שלומי גבאי, שבתי בנדט, יוסי אלי, עדי חשמונאי וסוכנויות הידיעות

14.10.2015 / 8:00

הגבר נפגע בסמוך לצומת סינג'יל, מזרחית לשילה שבבנימין, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. קרי: אגיע בקרוב ליבוקר בישראל ואנסה למנוע מהמצב "להידרדר לתהום". הקבינט המדיני ביטחוני אישר שורה של צעדים להתמודדות עם הטרור. עדכונים שוטפים

עריכה: טל רזניק

2:59: קרי: אגיע בקרוב לישראל כדי לסייע בהרגעת המתיחות

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר כי הוא עובד על הרגעת המתיחות והאלימות בין ישראל לפלסטינים וכי הוא יגיע בקרוב לביקור באזור כדי לנסות למנוע מהמצב "להידרדר לתהום". קרי הוסיף כי "האלימות נובעת מתסכול הישראלים שלא רואים כל התקדמות במצב".

1:40: הקבינט הסמיך את המשטרה להטיל סגר על מוקדי החיכוך

בתום דיון של שעות אישר הקבינט המדיני-ביטחוני שורה של צעדים להתמודדות עם גל הטרור. בין היתר הסמיך הקבינט את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון. בנוסף אושר לשלול תושבות קבע למפגעים וכי לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום שבו נהרס בית מחבל. כמו כן הוחלט לגייס 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות של 80 מיליון שקל.

23:54: צעיר נפצע באורח קל מיידוי אבנים באזור בנימין

צעיר בן 20 נפצע באורח קל מיידוי אבנים בכביש 60 בסמוך לצומת סינג'יל, מזרחית לשילה שבבנימין. כוחות שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, כשהוא סובל מחבלת פנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

22:05: ג'ון קרי קרא לישראל ולפסטינים לעצור את גל האלימות

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, גינה בחריפות את פיגועי הטרור נגד אזרחי ישראל וקרא לממשלת ישראל ולרשות הפלסטינית לעצור את גל האלימות הנוכחי. "ארצות הברית מגנה את מתקפות הטרור נגד אזרחי ישראל. לא משנה מי גורם לה, האלימות הזו וכל הסתה אליה חייבות להיפסק. המצב פשוט מסוכן מדי והוא לא יוביל לתוצאה שהעמים מעוניינים בה, שהיא מציאת פתרון לסכסוך", אמר קרי לעיתונאים בוושינגטון.

21:25: הבית הלבן גינה את פיגועי הטרור בירושלים

הבית הלבן גינה היום את פיגועי הטרור שהתבצעו במשך היום נגד ישראלים וגרמו למותם של שלושה בני אדם בירושלים. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר: "ממשלת ארצות הברית נמצאת בקשר מתמיד עם ממשלת ישראל עם הרשות הפלסטינית, וקראה לשני הצדדים להשיב את השקט לאזור ולהימנע מפעולות שיגרמו להסלמה".

20:02: בשל המצב: צה"ל יתגבר כוחות בגדה, בבירה ובגבול עזה

מקור ביטחוני הודיע כי צה"ל יתגבר בשני גדודים נוספים את כוחות הביטחון השוהים שטחי יהודה ושומרון. בנוסף, שלוש פלוגות יתגברו את שכונות התפר שבירושלים, ושני גדודים נוספים יתגברו את גבול רצועת עזה.

18:09: דיווח: מפגין פלסטיני נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים באזור בית לחם

מפגין פלסטיני נהרג היום מאש צה"ל באזור קבר רחל שבבית לחם, במהלך עימותים עם כוחות הביטחון - כך דווח בכלי תקשורת ערביים. במקביל, דווח על שלושה מפגינים פלסטינים שנפגעו לאחר שיידו אבנים לעבר כוח צה"ל בגזרת חברון.

עימותים ליד קבר רחל, 13 באוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
עימותים באזור בית לחם, היום/צילום מסך, טוויטר

17:20: ירי בוצע לעבר רכבו של קצין בכיר מכיוון הרצועה; אין נפגעים

באזור היישוב כיסופים שבעוטף עזה בוצע ירי מעזה לעבר רכבו של קצין בכיר בגזרה שחלף במקום. לא דווח על נפגעים ומדובר צה"ל נמסר כי "הנושא בבדיקה".

17:05: עובדת בתחנת דלק מנעה פיגוע דקירה במגדל העמק

עובדת תחנת הדלק במגדל העמק מנעה פיגוע כשהבחינה בשני נערים, בני 16 ו-17, תושבי הכפרים הסמוכים לעיר, שניסו להימלט. במהלך המרדף אחריהם השליכו סכין ואולר לעבר הכוח המשטרתי. במשטרה אמרו כי מחקירה ראשונית עולה שהשניים תכננו לבצע פיגוע דקירה, אולם לא ברור היכן.

16:49: כ-50 פלסטינים מעזה חצו את הגבול לישראל

כ-50 פלסטינים מרצועת עזה הצליחו לחצות את הגבול לעבר ישראל בצפון הרצועה, תוך שהם חולפים על פני קטע גדר שלא תוקן. הפלסטינים ארבו לכלי רכב ממוגנים של כוח צנחנים ששהה באזור ויידה לעברו אבנים מטווח קצר. לחיילים ששהו בכלי הרכב לא נשקפה סכנת חיים, אך לדבריהם חשו במבוכה שהם נאלצים להתמודד עם הצעירים הפלסטינים בשטח המדינה. גורם צבאי מסר כי האירוע הוכל על ידי הכוח בשטח, שמנע מהם לחדור לעומק המדינה באמצעות שימוש בגז מדמיע. במקביל, באוגדת עזה נעשים מאמצים לתקן את הגדר שנפגעה, אולם המציאות בשטח מונעת את השלמת התיקונים.

15:01: עדכון הפצועים מהפיגועים המאושפזים בבתי החולים

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים שני נפגעים מהפיגועים ברעננה. מצבם מוגדר קל. בנוסף להם, בבית החולים מאושפזים שני המחבלים מהפיגוע ומצבם קשה ובינוני. בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שלושה פצועים ושלושה נפגעי חרדה. גבר בן 76 מפיגוע הירי מאושפז במצב אנוש לאחר ניתוח. סכנה נשקפת לחייו. בנוסף לכך, אישה וגבר בן 70 מקבלים טיפול רפואי ומצבם בינוני.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי תשעה פצועים הגיעו היום לחדר המיון בו מהפיגועים בירושלים. ד"ר עופר מרין, מנהל מחלק הטראומה מסר: "שלושה פצועים קשה מירי הגיעו אלינו, אחד מהם מת מפצעיו במקום, ושניים אחרים מנותחים כעת והם במצב יציב. הם מתוכננים לעבור לטיפול נמרץ מורדמים ומונשמים עם סיום הניתוח. עוד שישה פצועים, שלושה מהם במצב בינוני".

14:19: החלה הלוויתו של הרב ישעיהו קרישבסקי שנהרג בפיגוע בירושלים

החלה הלווייתו של הרב ישעיהו קרישבסקי שנרצח בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל שבירושלים. הלווייתו יצאה מבית הכנסת פינסק קרלין בשכונת בית ישראל.

13:36: חמאס מברך על הפיגועים בישראל: "פעולות גבורה"

ארגון חמאס מברכים על "פעולות הגבורה" כלשונו שאירעו בירושלים. "מסר לכל מי שחושב לגעת באל-אקצא".

13:24: פורסם שם ההרוג בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים

ההרוג בפיגוע הדריסה שאירע הבוקר ברחוב מלכי ישראל שבירושלים הוא הרב ישעיהו קרישבסקי.

12:57: הפיגועים ברעננה: שני פלסטינים נעצרו בפשיטה על אתר בנייה

בעקבות הפיגועים פשטו המשטרה והשב"כ על אתר הבנייה של תחנת הרכבת שבין הרצליה לרעננה, מרחק של כ-200 מטרים מהאזור שבו אירעו התקריות בעיר. בפשיטה נעצרו שני פלסטינים ונבדק הקשר שלהם לאירוע. המשטרה סגרה זמנית את רחוב אחוזה ונוצרו פקקי תנועה כבדים באזור. הפעילות המשטרתית לוותה בסיוע מסוק משטרתי שסייע לכוחות בקרקע בפשיטה.

12:17: מצב הפצועים בפיגוע הירי בירושלים: שני הרוגים, פצוע אנוש ושתיים קשה

מדוברות מד"א נמסר עדכון למצב הפצועים בפיגוע הירי ברחוב עולי הגרדום בירושלים. פרמדיקים קבעו במקום את מותו של גבר כבן כ-60. בנוסף לכך, פונו לבתי החולים בירושלים עשרה נפגעים: גבר כבן 45 שנפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים שערי צדק - שלאחר מכן נקבע מותו; שתי נשים כבנות 60 ו-40 שנפצעו מדקירות ומצבן קשה; אישה כבת 60 עם פצעי ירי בפלג גוף עליון וגבר כבן 30 במצב בינוני. בנוסף לכך, ישנם שלושה פצועים במצב קל ושני נפגעי חרדה.

רבי ישעיהו קרישבסקי. שמואל דריי, מערכת וואלה! NEWS
הרב ישעיהו קרישבסקי/מערכת וואלה! NEWS, שמואל דריי
עימתוים בין פלסטינים וצה"ל בגבול הרצועה, מול מער ארז, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
עימותים ברצועת עזה/אתר רשמי, טוויטר

11:50: דיווח פלסטיני: שבעה פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל

במהלך הפרות הסדר שפרצו במעבר ארז נפצעו שבעה פלסטינים מירי כוחות צה"ל - כך על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים.

11:40: ראש הממשלה יכנס את הקבינט בצהריים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני. זאת על מנת להחליט על צעדים נוספים לאור גל הטרור המתמשך.

11:26: המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים: עובד בזק

המשטרה הודיעה כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים הוא טכנאי של בזק.

פיגוע ברעננה, 13 באוקטובר 2015. דוברות עיריית רעננה,
זירת הפיגוע ברעננה/דוברות עיריית רעננה

11:19 נתפס האדם שהסיע את המחבל לפיגוע הראשון ברעננה

האדם שהסיע ככל הנראה את המחבל לבצע היום (שלישי) את הפיגוע ברחוב אחוזה שברעננה נתפס במחלף ענבה המחבר בין כביש 1 וכביש 443. עקב כך, הכבישים חסומים לתנועה. לפי המשטרה, אין קשר בין המחבלים שביצעו את שני הפיגועים.

11:16: פיגוע הירי בירושלים: עדכון מצב הפצועים

אדם אחד נהרג, אחר נפצע באורח קשה ושלושה נפצעו באורח בינוני בפיגוע הירי ברחוב עולי הגרדום בירושלים. עוד כ-17 בני אדם נפצעו באירוע ומצבם קל.

מחקירה ראשונית עולה כי שני המחבלים נכנסו לאוטובוס, האחד עם אקדח והאחר עם סכין. הם פגעו בשורת נוסעים באוטובוס ולבסוף נוטרלו, אחד נהרג ואחד במצב קשה.

פלסטינים מתעמתים עם כוחות הביטחון בגבול רצועת עזה, 9 באוקטובר 2015. AP
נפגעים בעימותים עם צה"ל בגבול הרצועה. הפגנת פלסטינים בסוף השבוע/AP

11:12: דיווח: פלסטיני נפצע קשה מאש צה"ל ברצועת עזה

צה"ל ביצע ירי לעבר מסית מרכזי בהפגנה של פלסטינים מול מעבר ארז שברצועת עזה. לפי דיווחים מהמקום, פלסטיני נפצע קשה מאש צה"ל.

11:02: המחבלים בפיגוע הירי בירושלים: צעירים בני 22 ו-24

המחבלים שביצעו את הפיגוע באוטובוס בירושלים הם שני צעירים בני 22 ו-24 שבאמצעות אקדח וסכין ירו ודקרו אזרחים. גבר כבן 60 נהרג ו-16 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.

11:01: הפגנה אלימה בצפון רצועת עזה

כ-200 פלסטינים מתגודדים בצפון רצועת עזה באזור מעבר ארז, כוחות צה"ל במקום. מעבר ארז נסגר זמנית בשל ההפגנה על מנת להבטיח את שלומם של העוברים. המעבר ככל הנראה ייפתח מחדש אחרי שההפגנה תסתיים.

10:49: פיגוע הדריסה בירושלים: אדם אחד נהרג

נקבע מותו של אדם אחד מבין הפצועים בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים. המחבל נפגע ונוטרל.

10:41: פיגוע הירי בירושלים: נקבע מותו של גבר כבן 60 שנפצע אנושות

נקבע מותו של גבר כבן 60 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע ברחוב עולי הגרדום בירושלים.

פיגוע ברחוב מלכי ישראל, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע ברחוב מלכי ישראל בירושלים/יותם רונן

10:43: פיגוע נוסף ברעננה: ארבעה נפצעו, מחבל בידי כוחות המשטרה

פיגוע אירע ברעננה וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחד קשה. מחבל נתפס על ידי כוחות המשטרה של מרחב שרון. הפצוע קשה סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. שלושה בני אדם אחרים נפצעו ומצבם מוגדר קל.

10:21: פיגוע דריסה בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ארבעה פצועים

ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל שבירושלים. לפי מידע ראשוני, המחבל דרס את הנפגעים ולאחר מכן יצא עם סכין והחל לדקור אזרחים.

10:15: ירי לעבר אוטובוס בירושלים: שמונה נפצעו באורח קשה

ירי בוצע לעבר אוטובוס מספר 78 ברחוב עולי הגרדום בירושלים. ממד"א נמסר כי שמונה נפצעו באורח קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

9:30: פיגוע ברעננה: גבר בן 32 נדקר בבטנו, התעשת - ונטרל את המחבל

בן 32 נפצע הבוקר (שלישי) באורח קל בפיגוע דקירה ברעננה. מחבל בן 23, תושב מזרח ירושלים, התנפל על גבר בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב אחוזה בעיר, אולם הוא הצליח להשתלט עליו עד הגעת כוחות המשטרה למקום. אנשי מגן דוד אדום שהוקפצו למקום טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים מאיר שבכפר סבא. כוחות גדולים משטרת מרחב השרון במקום. בשעה זו מתנהל מצוד אחרי גבר החשוד שסייע למחבל והסיע אותו למקום.

8:20: מוסיף להיות קשה מצבם של שני הפצועים מהפיגוע בפסגת זאב

מצבם של שני הפצועים מהפיגוע אתמול בפסגת זאב מוסיף להיות קשה, אך יציב. הם מורדמים ומונשמים בבית החולים הדסה הר צופים שבירושלים. בפיגוע נדקרו נער בן 13 וצעיר בן 21 על ידי שני מחבלים. אחד מהם, בן 15, חוסל, והשני, בן 13, נפצע קשה.

הפגנת פעילי ימין, פסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת פעילי ימין, אמש בפסגת זאב בירושלים/נועם מושקוביץ

8:09: החייל שנדקר באוטובוס בכניסה לירושלים ישוחרר היום לביתו

החייל בן ה-19 שנפצע אמש באורח קל עד בינוני בפיגוע הדקירה באוטובוס בכניסה לירושלים, ישוחרר הבוקר מבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

7:30: שני קטינים נעצרו בחשד שיידו אבנים והציתו צמיגים בכפר קרע

שני קטינים בני 14 ו-16 נעצרו הלילה בחשד שיידו אבנים והבעירו צמיגים בכניסה לכפר קרע שבאזור ואדי ערה. הבוקר יובאו השניים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום שבחדרה.

02:58: דובר אבו מאזן: "ישראל הוציאה להורג נער בן 15"

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, גינה את הירי בחסן מונאסרה, המחבל בן ה-15 שביצע אמש את פיגוע הדקירה בפסגת זאב – והטיל על ממשלת את ישראל את האחריות למותו. "הוצאתו להורג של מנאסרה לעיני המצלמות דומה להריגתו של הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה בימי האינתיפאדה השנייה", אמר אבו רודיינה לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא". בנוסף, התריע רבו רודיינה כי "אירועים כאלו יובילו לאובדן שליטה במצב הקיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמאל: המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בפסגת זאב, מימין: א-דורה באינתיפאדה השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:41: צעיר נפצע קל מגולה שערבים שיגרו לעברו בקריית ארבע

צעיר נפצע באורח קל מאוד בכתפו מגולה שערבים שיגרו לעברו בקריית ארבע.

22:12: התייצב מצב הנער בן ה-13 שנפצע אנוש בדקירה בפסגת זאב

מצבו של הנער בן ה-13 שנפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה בפסגת זאב התייצב, ובתום הניתוח הוא הועבר לטיפול נמרץ והוא מונשם. הפצוע השני בן ה-25 מטופל גם הוא ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו קשה אך יציב. השניים מאושפזים בבית החולים הדסה ער צופים שבירושלים.

רחוב יפו, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
דריכות ברחובות ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

21:59: אבנים יודו לעבר כלי רכב בשני מוקדים בצפון; אין נפגעים

אבנים יודו לעבר אוטובוס ושני כלי רכב פרטיים בכביש 65 בצומת שיבלי שבצפון הארץ. אין נפגעים, נגרם נזק קל. נוסף לכך, אבנים יודו לעבר כלי רכב פרטי במג'דל כרום בכביש 85, אין נפגעים ונגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully