וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שערורייה": תשע ילדות מזרחיות מאלעד טרם החלו ללמוד

13.10.2015 / 19:41

חודש וחצי לאחר שנאבקו ההורים על שיבוץ בנותיהם בבתי ספר בעיר, עדיין "מתחמקים" המוסדות מקבלתן - והורי שאר התלמידות אף שבתו במחאה על קבלת מזרחיות לשכבה. "הילדה הרוסה, המנהלים חוגגים על חשבונה"

חרדיות. Dan Balilty, AP
"המדינה צריכה לשלול את תקציביהם"/AP, Dan Balilty

חודש וחצי מאז פתיחת שנת הלימודים תשע"ו - ותשע תלמידות חרדיות ממוצא מזרחי בעיר אלעד עדיין בבית. חרף החלטת משרד החינוך לשבצן בשני סמינרים בעיר, "מתחמקים" המנהלים מקבלת התלמידות ואילו הוריהן טוענים כי מדובר באפליה על רקע עדתי.

בסמינר "דרכי חנה" שובצו על ידי משרד החינוך ארבע תלמידות מזרחיות, אולם השבוע החליטו הורי שאר התלמידות במוסד החינוך להשבית את הלימודים בשתי כיתות ט', בעקבות שיבוץ הבנות. בסמינר השני, "לדעת חכמה", שובצו חמש תלמידות מזרחיות, אולם שם המנהלים "מתחמקים", כלשון ההורים, ממשפחות התלמידות ובכך מונעים את הגעתן ללימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
פיגוע רביעי ביום בי-ם: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל
"ממשיכים במאבק": היום - שביתה כללית במגזר הערבי בצל העימותים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צפצוף של מנהלי הסמינרים על רשויות החוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בכיר בעיריית אלעד מתח ביקורת קשה על מנהלי הסמינרים וקשר בין התנהלותם להחלטה לשבץ את התלמידות המזרחיות: "הם לא היו מרוצים מההתערבות של משרד החינוך בשיבוץ התלמידות והחליטו לצפצף על ההחלטה בצורה גסה ובוטה". הבכיר הוסיף כי "עכשיו מאבקם מתנהל על גבן של התלמידות. זו שערורייה. המדינה צריכה לשלול באופן מיידי את תקציביהם".

המאבק באלעד נגד אפליית תלמידות מזרחיות החל כבר בערב פתיחת שנת הלימודים. עתירה שהוגשה אז לבית המשפט המחוזי בירושלים העלתה טענות נגד שני סמינרים שמפלים תלמידות ממוצא מזרחי. אחרי מאבק ארוך, החליטו הצדדים להגיע לפשרה לפיה הנערות ייקלטו בסמינרים בפיקוח משרד החינוך. אולם, גם לאחר שהושגה הפשרה נותרו תשע הבנות בבתיהן. בעקבות כך, לפני כמה ימים כפה מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך משה שמעוני את שיבוצן בשני הסמינרים "דרכי חנה" ו"לדעת חכמה", אולם כיום, כאמור, הבנות עדיין נותרו בבית, לאור מה שמכנים הוריהם "צפצוף של מנהלי הסמינרים על רשויות החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"ימים ולילות אנחנו בוכים על המצב"

אביה של אחת התלמידות אמר לוואלה! NEWS כי המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל: "ימים ולילות אנחנו בוכים על המצב. הילדה שלנו הרוסה, המנהלים חוגגים על חשבונה אבל העירייה או משרד החינוך לא עושים דבר נגד זה".

עו"ד קרן רז-מורג, המייצגת את סמינר "דרכי חנה" מסרה בתגובה לדברים: "הטענה באשר למוצאן העדתי של התלמידות מגוחכת. די בהצצה בהרכב התלמידות שהתקבלו לסמינר כדי להבין עד כמה אין לה אחיזה במציאות". עוד הוסיפה עו"ד רז-מורג כי "גם משרד החינוך לא סבר שההחלטה שלא לקבלן נובעת משיקולים עדתיים. ההחלטה להשבית את הלימודים התקבלה על ידי ההורים. הנהלת הסמינר מבינה את עמדת ההורים ומכבדת אותה. יחד עם זאת, דלתות הסמינר פתוחות עבור כל תלמידה שחפצה להגיע אליו". במקביל, עו"ד רז מורג ציינה כי הגישה עתירה בשם המוסד בדרישה לפתור את בעיית הצפיפות בסמינר ולבטל את השיבוץ שנקבע בפשרה על ידי משרד החינוך.

את תגובת סמינר "לדעת חכמה" לא היה ניתן להשיג.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד רואה בחומרה רבה את התנהלותם של מוסדות החינוך המדוברים. לאור זאת, מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי, הנחה להפעיל את כל הכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד בכדי לאכוף את החלטת ועדת הערר ולמצות את הדין עם מי שאינם מצייתים לה וממשיכים להתעמר בבנות".

עו"ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה קרא בתגובה למשרד החינוך "לשים סוף לתעלולים של מנהלי הסמינרים החרדים באלעד ולהביא את הסאגה הזו לסיומה. בימים בהם אנו צריכים זכויות, יש כן מנהלי סמינרים שמוסיפים חובות. כל המשחקים והתעלולים של הסמינרים מאחורי ההורים, אינה שווה התייחסות ואני מקווה שמשרד החינוך יפסיק את הביזיון הזה באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully