וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של ראאד סלאח: "נתניהו מצית מלחמה עם 1.6 מיליארד מוסלמים"

12.10.2015 / 18:15

כמאל חטיב, יד ימינו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, מאשים בריאיון לוואלה! NEWS את ראש הממשלה בשינוי הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ובהבערת האזור. "האיומים לא מפחידים אותנו, ישראל לא תעמוד במלחמת דת". הוא סירב לגנות את גל הפיגועים

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית לא נבהלים מהאיומים של ממשלת ישראל להוציא אותם מחוץ לחוק ומבהירים כי הם שואבים את הלגיטימציה שלהם מהדת בלבד. בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS אמר היום (שני) סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שייח כמאל חטיב, כי על אף כל האיומים, הוא וחבריו ימשיכו "לשרת את מסגד אל-אקצא".

חטיב, סגנו של שייח ראאד סלאח, אמר כי בתנועה לא ישנו את דרכם בכל הקשור לנושא הר הבית, חרף עמדתה של ישראל. "את הלגיטימציה שלנו אנו מקבלים לא מבנימין נתניהו ולא מגלעד ארדן, אלא מהדת שלנו – האיסלאם, ומהעם שלנו. אנחנו חלק בלתי נפרד ממנו ובכוונתנו להמשיך בכל דרך קיימת לשרת את מסגד אל-אקצא. וזו זכותנו המלאה", אמר.

לקריאה נוספת:
"ילדי אוסלו": הצעירים הפלסטינים לא מאמינים באבו מאזן
המחבל מהפיגוע ליד גן שמואל מכחיש את המיוחס לו: "מדובר בתאונה"
הממשלה אישרה: ארבע שנות מאסר למיידי אבנים ובקבוקי תבערה

הפגנות מחאה נגד "שרלי הבדו" במזרח ירושלים. רויטרס
"נשרת את המסגד בכל דרך, זו זכותנו המלאה". הר הבית/רויטרס

הוא דחה על הסף את הטענה הישראלית, שלפיה לא נעשה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, וקבע כי במשך שנים ישראל פועלת בדרכים שונות לשנות יחסי הכוחות במקום. "תמיד אמרנו שישראל חופרת מתחת למסגד אל-אקצא ומתברר לכולם שצדקנו. ישראל תמיד הסתירה והכחישה שאין חפירות מתחת למסגד וכעת כולם רואים את זה. ישראל טוענת שיש שם בתי כנסת, מוזיאונים ועוד. צדקנו לאורך כל הדרך. ישראל פוגעת במסגד אל-אקצא באמצעות החפירות הללו", אמר.

"בנוסף לכך, ישראל מתירה ליהודים להיכנס למקום ומונעת זאת מאתנו. לכן, מי שיכול למעשה להרגיע את המצב הוא אדם אחד בלבד, ראש הממשלה, משום שברגע שהוא מתיר לקבוצות מתנחלים להיכנס למסגד אל-אקצא ואינו מאפשר לאנשי ההנהגה הערבית להיכנס, אין לדעת לאן המהלך הזה יוביל אותנו. צדקנו כשאמרנו שמסגד אל-אקצא בסכנה".

עוד באותו נושא

"מגן אל-אקצא": השייח שסוחף את מאמיניו להיהרג על הגנת הר הבית

לכתבה המלאה
כמאל חטיב. פייסבוק, אתר רשמי
"צדקנו כשאמרנו שמסגד אל-אקצא בסכנה". חטיב/אתר רשמי, פייסבוק

בפנייה לציבור הישראלי אמר חטיב: "כדאי שתדעו שנתניהו מוליך אתכם למלחמת דת. הציבור היהודי בישראל, שמספרו בישראל מונה שמונה מיליון, לא יעמוד במלחמה הזו נגד 13 מיליון פלסטינים ולא מול מאות מיליוני ערבים, אלא מול 1.6 מיליארד מוסלמים, כי לכל מוסלמי יש זכות על מסגד אל-אקצא. זה המקום השלישי בקדושתו למוסלמים. לכן המצב הוא פשוט: נתניהו מעמיד את הציבור היהודי בישראל בפני מלחמת דת מסוכנת מאוד".

"לא מתביישים במעשינו"

לדבריו, "נתניהו הוא זה שמבעיר את האש באזור. לא מפחידים אותנו האיומים להוציא אותנו מחוץ לחוק. נולדנו מוסלמים, נישאר מוסלמים ונמות מוסלמים. אנחנו לא מתביישים במה שאנחנו עושים ונמשיך לעשות אותם".

בתשובה לשאלה האם הפלג הצפוני מגנה את גל הדקירות, השיב חטיב: "אנחנו מבינים מאיפה זה מגיע. מי שנושא באחריות לדמם של פלסטינים וישראלים שנרצחים הוא ראש הממשלה נתניהו בלבד. הוא זה שהבעיר את האש והוא זה שיכול לכבות את האש בקלות. האימא הפלסטינית והאימא הישראלית צריכות לדעת שנתניהו הוא האחראי למצב שנוצר".

שער יפו בעיר העתיקה, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"נתניהו מעמיד את הציבור בפני מלחמת דת מסוכנת". מפגינים יהודים בכניסה לעיר העתיקה/נועם מושקוביץ

אתמול עצרו חוקרי תחנת רהט את יוסוף אבו ג'ומעה, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בעיר, בחשד לשידול להתקהלות בלתי חוקית ולשידול לגרימת נזקים, על רקע גל הפיגועים הנוכחי. בתום דיון בהארכת מעצרו בבית המשפט הוא שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים.

מנהיגים בדואים בדרום הגיבו למעצר וטענו כי הוא עלול להצית מהומות. "זה מעצר מיותר ומוגזם, האיש כל הזמן ניסה להרגיע את הציבור שלא לפגוע במבני ציבור ולא לגרום נזק. אני מקווה שהמעצר לא יבעיר את השטח", אמר ראש עיריית טלאל אלקרינאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully