וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נועד עם ראשי התנזים של הפתח וביקש שלא לנקוט אלימות

12.10.2015 / 10:09

מקורות פלסטיניים מאששים את דבריו של בכיר בשב"כ בקבינט אתמול, שטען כי יו"ר הרשות הפלסטינית פועל להרגעת הרוחות בשטחים. לצד בקשתו מהתנזים, המובילים את המחאה בגדה, דרש אבו מאזן מבכירי פתח להפסיק עם האמירות המסיתות

עריכה: טל רזניק

(נאום אבו מאזן והמצב בשטחים - דיווחו של אבי יששכרוף באולפן וואלה! NEWS)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אתמול (ראשון) עם ראשי התנזים של הפתח, מזכירי הסניפים המקומיים, "אל-אקאלים". על פי מקורות פלסטיניים, במהלך השיחה דרש אבו מאזן מכל נציגי התנזים להרגיע את השטח ובמהירות ולא לנקוט אלימות במסגרת המאבק נגד ישראל. מנהיגי התנזים נחשבים למארגני רבות מההפגנות בשבוע האחרון ברחבי השטחים שבגללם גם עלה מספר המפגינים באופן ניכר. בישראל האשימו את התנזים ואת ראשיהם בכך שעודדו את השטח כחלק מניסיון שלא לאפשר לחמאס להשתלט על הרחוב הפלסטיני.

בנוסף לשיחה עם ראשי התנזים, נועד אבו מאזן גם עם בכירי הפתח שהובילו את ההסתה נגד ישראל, בהם מחמוד אל עלול וסולטאן אבו אל-עינין, ודרש מהם להפסיק עם האמירות המסיתות שהביעו תמיכה בפיגועי הטרור. אל-עלול הביע תמיכה בפיגוע של חמאס ליד איתמר וכך גם אבו אל-עינין. השניים אף הוזכרו בדברים שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ביום חמישי האחרון. כמו כן, בשטח נראה כי יו"ר הרשות מנסה גם למנוע שביתות באוניברסיטאות, שיובילו לכך שסטודנטים ישתתפו בהפגנות. לאחרונה העבירה הרשות 16 מיליון שקלים לאוניברסיטאות בגדה המערבית.

לקריאה נוספת:
המשחק הכפול של חמאס עוד עלול להסתיים בשחרור אסירים פלסטינים
סימנים של איבוד שליטה: איך משתלטים על הטרור המשתולל?
בצל המתיחות: אבו מאזן מצהיר שהפלסטינים "לא רוצים הסלמה"

מקבלים את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שובו מעצרת האו"ם, רמאללה, אוקטובר 2015. שוקה כהן
מנסה להרגיע את הרוחות. אבו מאזן/שוקה כהן

פגישות אלה מאששות את מה שאמר אתמול בכיר בשב"כ לשרי הממשלה במהלך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני. לדבריו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פועל נגד הטרור. הוא טען כי יש אמנם בכירים בפתח וברשות הפלסטינית ששותפים להסתה נגד ישראל, אולם אבו מאזן עצמו אינו מעודד טרור ואף הורה למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית להילחם בו ולמנוע אלימות. בסקירת השב"כ נמסר גם כי מרבית המחבלים שביצעו פיגועים בימים האחרונים פעלו כבודדים ולא כחלק מתשתית טרור מאורגנת.

ביום שלישי האחרון אמר אבו מאזן כי הוא לא מעוניין לראות הסלמה נוספת באלימות בגדה המערבית. "אנחנו אומרים לישראלים שאנחנו לא רוצים הסלמה ביטחונית", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית בפגישה של הנהגת אש"ף. "כל ההוראות לכוחות הביטחון, כמו גם לנוער שלנו, הן שאנחנו לא רוצים החרפה במצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully