וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים על המחבלת בעפולה: "השתילו לידה את הסכין, חפה מפשע"

11.10.2015 / 19:00

איסרא עאבד, בת 30 מנצרת, ניסתה לפי החשד לדקור חיילים בתחנה המרכזית בעיר, נורתה ונוטרלה. אולם לפי הפלסטינים, שמפיצים ברשת תיעוד חדש מהאירוע, היא לא הייתה חמושה ונורתה ללא סיבה

עריכה: יאיר דניאל

כוח צה"ל נטרל ביום שישי האחרון מחבלת בתחנה המרכזית בעפולה, לאחר שזו ניסתה לפי החשד לדקור חיילים עם סכין. בתיעוד האירוע, כפי שעולה מסרטונים ממצלמות האבטחה במקום, נראים שוטרי מג"ב מקיפים את הפלסטינית, איסרא עאבד, ולבסוף יורים בה. אלא שלטענת הפלסטינים, ברשותה של האישה לא היה סכין והיא נורתה ללא סיבה.

על פי הפלסטינים, עאבד, בת 30 מנצרת ואם לילדה, לא הייתה חמושה והסכין נמצאה לצדה רק לאחר שנורתה. החל מהבוקר משתפים הפלסטינים את הסרטון, שמוכיח לכאורה את טענתם, ברשתות החברתיות. כתוצאה מהירי נפגעה עאבד באורח בינוני.

אביה של הפלסטינית, שייח זידאן עאבד, טען כי צה"ל יכול היה להימנע מכך. "היה ביכולתם לבחור בדרך אחרת כדי להשתלט על המצב. כל העולם רואה את ההבדל בהתמודדות עם המצב בין ערבים ויהודים", אמר עאבד, אימאם מתון שקרה להפסקת שפיכות הדמים. הוא הוסיף: "אף אחד לא זוכר את אותו הרוצח שהרג את רבין. הוא נמצא בכלא חי ובועט, וככל הנראה לא נפגע אפילו ממכה אחת. בניגוד אליו, אישה חפה מפשע עומדת במקום, כולם ראו את התמונה והסרטון. רוצח רבין לא נפגע, בעוד שאדם שלא עשה דבר נפגע".

לקריאה נוספת:
הממשלה אישרה: ארבע שנות מאסר למיידי אבנים ובקבוקי תבערה
עובד בית חולים פוטר לאחר שפרסם בפייסבוק דברי תמיכה במחבל
השוטר שנפצע בפיגוע התופת במעלה אדומים: "ביקשתי לא לירות במחבלת"

הפלסטינים: סכין נזרקה סמוך לצעירה מנצרת לאחר שנורתה על ידי כוחות הביטחון. צילום מסך
הסכין שלטענת הפלסטינים הושתלה בסמוך לעאבד/צילום מסך

עאבד ציין כי הוא מקווה שהמצב המתוח בארץ יירגע, וכי החיים ישובו למסלולם. "אנו מתפללים לאללה שיעצור את שפיכות הדמים ברחבי הארץ. אנו מקווים כי מצבה של בתי ישתפר בבית החולים ושמה שקרה לה יהיה שיעור לכולם. אני מקווה שאנשים יהיו סבלניים ונבונים. אנו לא רוצים שהארץ תבער, ואנו לא מעוניינים במעשי ונדליזם, משום שהחיפזון הוא מהשטן".

עאבד הודה לראש עיריית נצרת, עיר מגוריו, שתמך בו לאחר שנודע לו כי בתו היא זו שנורתה. "אנו מודים לכל האנשים שעמדו לצדנו וסייעו לנו במצוקתנו. אני מודה לעלי סלאם, ראש עיריית נצרת, שליווה אותי מהשנייה הראשונה. הוא הרגיע אותי דרך מקורותיו ואמר לי שבתי עדיין בין החיים. העין דומעת והלב מתאבל, אך אנו לא הולכים נגד דינו של האל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully