וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הטיל האיראני החדש, שמסוגל לפגוע בכל מטרה בישראל

שר ההגנה האיראני חשף כי המדינה ערכה ניסוי מוצלח בטיל "עימאד", בעל טווח של עד 1,700 קילומטרים. על פי מומחים, לטיל יש מנגנון תמרון המשפר את הדיוק ומאתגר את מערכות הנ"מ. מומחה ישראלי: "התקדמות גדולה בכל הנוגע לדיוק"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

איראן חשפה היום (ראשון) טיל בליסטי חדש, מתקדם, ומדויק המסוגל להגיע לכל נקודה בישראל ולשאת חומר נפץ במשקל של 750 קילוגרם. חוסיין דהקאן, שר ההגנה של איראן, אמר היום כי המדינה ערכה ניסוי מוצלח בטיל, שזכה לכינוי "עימאד". לדבריו, מדובר בטיל האיראני הראשון לטווח ארוך שניתן להנחותו עד להגעתו למטרה.

"ה'עימאד' מסוגל להכות במטרות בעלות דיוק רב ולהשמידם לחלוטין", צוטט דהקאן בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "אירנ"א". "איננו מבקשים רשות מאיש כדי לפתח את את תכנית ההגנה שלנו", הוסיף. לדבריו, הטיל יהיה מבצעי ב"עתיד הקרוב", וגורמים במערב צופים כי הוא ייכנס למערך הטילים של הצבא לאחר סוף שנת 2016.

"ה'עימאד' מהווה התקדמות גדולה בכל הנוגע לדיוק", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס עוזי רובין, מומחה ישראלי בסוגיות הקשורות לתוכניות טילים בליסטיים במדינות ערב ובאיראן. "יש לו מערכות מתקדמות המכווינות ושולטות בו, הנמצאות בחרטום שלו", הדגיש.

עוד כתבות מהעולם:
דאעש או "הזאבים האפורים": מי אחראי לפיגוע הקטלני בטורקיה?
לאחר הפיגוע הקשה בתולדות טורקיה: 10,000 מפגינים נגד ארדואן
קים ג'ונג און בהופעה נדירה: "מוכנים למלחמה עם ארה"ב"

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
הטיל הבליסטי החדש/אתר רשמי, טוויטר

אנטוני קורדסמן, חוקר במכון ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, כתב מאמר הנוגע לטיל המתקדם, וציין כי ה"עימאד" הוא גרסה של הטיל ארוך הטווח "שיהאב 3", אך הוא בעל מנגנון תמרון המשפר את הדיוק ומאתגר את מערכות ההגנה האווירית". הוא ציין כי הטיל הוא בעל טווח של 1,700 קילומטרים ובעל דיוק של 500 מטרים מהמטרה. זאת, בניגוד לשיהאב שהוא בעל טווח דומה אך בעל דיוק של 2,000 מטרים מהמטרה.

גורמים במערב משגיחים מקרוב אחר תכנית פיתוח הטילים של איראן . בפברואר שעבר הכריזה טהראן כי ערכה ניסוי מוצלח טיל קרקע-קרקע מונחה באמצעות לייזר וכן טיל –אוויר-קרקע וטיל בליסטי המסוגל לשאת ראשי-נפץ שונים. הפנטגון הודיע אז כי תכנית הטילים היא "איום מסוכן לאזור". דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי החלטת מועצת האו"ם מספר 1929 אוסרת על איראן לערוך כל פעילות הנוגעת לטילים בליסטייים המסוגלים לשאת נשק גרעיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
שיגור הטיל המתקדם בניסוי/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully