וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החליף גומי בנשק חי? שלב ההוכחות של הלוחם שמואשם בהרג פלסטיני

יהושע בריינר

11.10.2015 / 10:30

הדיון בעניינו של לוחם מג"ב בן דרי יחל היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובו יעידו מומחי בליסטיקה ועדים להפגנה שבה ירה לכאורה בנער בן 17. סנגורו: "אבסורד שמעמידים לדין לוחם שהגן על המולדת"

צילום: גדעון צנטנר, צילומי אבטחה; עריכה: גדי וינסטוק

(החלטת בית המשפט להאשים את בן דרי בהריגה ולא ברצח, נובמבר 2014)

שלב ההוכחות במשפטו של בן דרי, לוחם משמר הגבול המואשם בהריגת פלסטיני במאי שעבר, החל היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. דרי, ששימש מפקד כיתה במג"ב, מואשם כי במהלך הפרת סדר אלימה בכפר ביתוניא הסמוך לרמאללה, שבה יודו אבנים לעבר הכוחות, השתמש בנשק חי במקום בכדורי גומי כדי לפזר את המפגינים. זאת, בניגוד להנחיות שניתנו לו. כתוצאה מכך, נהרג נאדים סיאם נווארה, נער פלסטיני בן 17. האירוע תועד באופן חלקי על ידי מצלמות אבטחה, שתיעדו גם את מותו של מפגין נוסף.

הפרקליטות ממשיכה לדבוק בטענה כי דרי החליף בכוונה את נשק הגומי שבו נאמר לו להשתמש, ובמקומו השתמש בנשק חי ואף ניסה להסוות את המעשה. לעומת זאת, דרי, שנתון במעצר בית בתנאים מגבילים כבר תקופה ארוכה, כופר באשמה נגדו.

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום שם הלוחם הנאשם בהרג הנער בביתוניא
חברי המג"בניק שנאשם בירי בביתוניא: "הופקר על ידי המערכת"
משפחת הנער שנורה בידי שוטר מג"ב תובעת מיליונים מהמדינה

בן דרי שוטר המג"ב שנאשם בהרג נער פלסטיני בביתוניא. פייסבוק, אתר רשמי
מואשם בהריגת פלסטיני בן 17. בן דרי/אתר רשמי, פייסבוק

עם פתיחת המשפט, פסל עצמו שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אמנון כהן מלדון בעניין. זאת, לאחר שהופתע לגלות כי העד הראשון שאמור להעיד מטעם התביעה הינו בן דודו. העד, נשק המשרת במג"ב, הגיע לבית המשפט אז גילה כי השופט קרוב משפחתו. סניגורו של דרי עו"ד ציון אמיר הודיע על בקשתו לפסול את השופט כהן לאור הקשר המשפחתי, בשל חשש למראית עין של משוא פנים. לאחר דיון קצר החליט כהן להעביר את המשפט לשופט אחר. ההחלטה צפויה לדחות את המשך המשפט באופן משמעותי.

הארכת מעצר לשוטר מג"ב שירה בפלסטיני בביתוניא, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
כופר באשמה. בן דרי/נועם מושקוביץ

עו"ד אמיר אמר בטרם פתיחת המשפט כי יעשה כל שביכולתו כדי להוציא לאור את חפותו של מרשו. "אנחנו מנהלים את המשפט על מנת להוכיח שהאישומים נגד הלוחם אינם מבוססים. נעשה כל שאפשר כדי להפריך את האישומים והראיות שהמדינה אספה ומתכוונת להציג", אמר. "אני רוצה להזכיר שמדובר בלוחם מג"ב, שהיה מפקד צוות שעמד עם חבריו תחת מתקפה מרושעת של מפרי סדר שיידו אבנים בכמויות שסיכנו את חייהם, ואף השליכו בקבוקי תבערה. דווקא על רקע הימים האחרונים, אנו מבינים לאיזה אבסורד הגענו בכך שמעמידים לדין לוחם שיצא להגן על המולדת. מזעזע לחשוב שזו הדרך שבה המדינה נוהגת בחיילים שמחרפים נפשם בשטח למענה".

דרי נעצר בעקבות חקירה נרחבת של המשטרה, שבמהלכה נמצאה התאמה בין מסלול הכדור שנורה לבין נשקו האישי וכן נעשה שימוש בהאזנות סתר לדרי ולמפקדיו. לאחר דיונים ממושכים הוחלט בפרקליטות לנקוט צעד נדיר ולהגיש נגדו כתב אישום בגין הריגה. צעד זה הוא חריג משום שבשנים האחרונות, בשל קשיים שעולים בחקירות מהסוג הזה, לא הוגשו כתבי אישום נגד חיילים באירועים שבהם נהרגו פלסטינים. המהלך עורר ביקורת ציבורית ולטענת חבריו ליחידה נגרם לו עוול. החקירה ארכה זמן רב, בין היתר משום שתחילה סירבו הפלסטינים לשתף פעולה עם החוקרים.

(עדכון ראשון: 8:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully