וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תכנית הסיוע למורדים הסורים נכשלה, נתמקד בחימוש

שר ההגנה קרטר הכריז על "שינויים" באסטרטגיה האמריקנית בסוריה, בראשם מעבר לחימוש ארגוני מורדים קיימים במקום הכשרת לוחמים חדשים. ואולם, לא יועבר לידיהם נשק מתקדם. דאעש התקדם באזור חאלב, "בזכות המבצע הרוסי"

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה

בכירים במשרד ההגנה האמריקני הכריזו אתמול (שישי) על הפסקה כמעט מוחלטת של התכנית לאימון ארגוני המורדים המתונים בסוריה, בעקבות הכישלונות הרבים ביישומה. במהלך ביקור רשמי בלונדון, שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר מסר: "אני עדיין בטוח כי על מנת להביא לתבוסת דאעש בסוריה, נהיה תלויים בהצלחתם של כוחות קרקע מקומיים, בעלי מוטיבציה ומוכנים ללחימה".

בכירת הפנטגון כריסטין וורמות' הבהירה כי הדרכת המורדים "הושהתה", אך עשויה להתחדש בעתיד. "המשך שיתוף הפעולה עם ארגונים מקומיים הפועלים בשטח נותר חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו", אמרה. היא הדגישה כי לא מדובר בכלי נשק מתקדמים דוגמת טילים נגד-טנקים או טילי כתף נגד כלי טיס, אלא בציוד בסיסי יותר.

"השינויים שאנו מחילים היום יגבירו, עם הזמן, את כוח הלחימה של הכוחות הנאבקים בדאעש בסוריה, ובסופו של דבר יסייעו למבצע שלנו להביא לתבוסת דאעש", הבהיר קרטר. הממשל האמריקני תקצב את התכנית השאפתנית ב-580 מיליון דולרים. כעת, התקציב יועבר בעיקר לחימוש ארגוני המורדים המתונים ולתמיכה בארגונים קיימים המוכנים ללחימה ואינם זקוקים לאימון או להדרכה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מנע את נפילת דמשק": גנרל איראני בכיר נהרג בקרבות בסוריה
גורם אמריקני: "טילי השיוט הרוסיים התפוצצו באיראן, לא בסוריה"
"תקועים בין גיהנום אחד לשני": הפליטים הסורים אבודים בדרך לאירופה

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר בשדה התעופה בבגדאד עם מפקדי תכנית האימונים האמריקנית ללוחמים נגד דאעש, 9 באוקטובר 2015.. AP
קרטר עם מפקדי תכנית ההכשרה בשדה התעופה בבגדאד, עיראק/AP

בעבר כבר דווח כי האמריקנים מתקשים מאוד בגיוס לוחמים לתכנית, ובהגעה להישגים משמעותיים בזכות התכנית בחזיתות הלחימה. קבוצת המגויסים הראשונה לחמה יחד במשך זמן קצר מאוד, ומרבית חבריה נלקחו בשבי, נהרגו או נמלטו. הקבוצה שלאחר מכן משכה מספר מועט של מגויסים, ורק חלק מהם סיימו את ההכשרה והמשיכו לקרב.

בתוך כך, לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלטו אתמול על כפרים הסמוכים לעיר חאלב שבצפון סוריה מידי ארגוני מורדים. זאת חרף המבצע הצבאי הרוסי במדינה בימים האחרונים, שנועד לבלום את התקדמות הארגון האיסלאמיסטי. ממשרד ההגנה במוסקבה נמסר כי ביממה האחרונה, כ-300 מורדים מהארגונים השונים נהרגו במתקפות האוויריות והימיות שלה, ו-60 מטרות של דאעש הופצצו.

"דאעש ניצל את התקיפות האוויריות הרוסיות ואת העובדה שקואליציית 'צבא סוריה החופשי' עסוקה בקרבות בחמאת, והתקדם בחאלב", טען אחד ממפקדי ארגוני המורדים הלוחמים באזור. מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, הבהיר כי מדובר בהתקדמות המשמעותית ביותר של דאעש לכיוון האזורים שבשליטת הנשיא בשאר אסד בחודשים האחרונים.

(עדכון ראשון: 23:56)

עוד באותו נושא

למרות השקעה של עשרות מיליארדי דולרים ארה"ב נכשלת בבניית כוחות זרים

לכתבה המלאה
הריסות בתים בחאלב שבסוריה בעקבות תקיפות רוסיה. 9 באוקטובר 2015. AP
אזור התקיפות במחוז חאלב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully