וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד רפובליקני: "לו היהודים היו חמושים – היטלר היה נכשל"

בן קרסון, הנמצא במקום השני במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, סיפק את ההערה השנויה במחלוקת בריאיון ל-CNN כשרצה להצדיק את חוקיות נשיאת הנשק כיום בארה"ב. הליגה נגד השמצה: "ההשוואה פוגענית"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, בן קרסון, עורר מחלוקת אתמול (חמישי) לאחר שאמר כי שואת יהודי אירופה יכולה הייתה להימנע אילו היהודים היו חמושים. המועמד, הנמצא כעת במקום השני במרוץ לראשות המפלגה, אמר את הדברים בריאיון טלוויזיוני לרשת CNN האמריקנית, במהלך דיון שבו ערך השוואה בין נושא החזקת הנשק לבין מלחמת העולם השנייה. לדבריו, "יש סיבה שדיקטטורים לוקחים את הנשק קודם". דבריו הגיעו כשבוע לאחר הטבח הקטלני במכללה באורגון, שבו נרצחו תשעה בני אדם.

במהלך הריאיון, נשאל קרסון על חלק מספרו החדש שבו כתב כי "באמצעות שילוב בין הוצאת הנשק מידי העם ותעמולה רחבה, הצליחו הנאצים לממש את כוונותיהם הזדוניות עם מעט מאוד התנגדות". כשנשאל אם כוונתו הייתה שבהיעדר חוקי בקרת נשק באירופה, יכלו שישה מיליון יהודים להינצל מרצח, ענה קרסון: "הסבירות שהיטלר היה מצליח להשיג את מטרותיו הייתה הרבה יותר קטנה אילו יהודי אירופה היו חמושים".

עוד ידיעות מהעולם:
גורם אמריקני: "טילי השיוט הרוסיים התפוצצו באיראן, לא בסוריה"
בחסות רוסיה: צבא אסד פתח ב"מתקפה גדולה" נגד המורדים
"אללה שלח אותך כדי שאלמד שיש יהודים טובים": מסע בארץ הטליבאן

בן קרסון, המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. רויטרס
על הטבח באורגון: "לא הייתי עומד שם ונותן לו לירות בי". קרסון/רויטרס

בליגה נגד השמצה, הפועלת לפיקוח על אנטישמיות בארצות הברית, אמר כי ההשוואה בין הדיון על החזקת הנשק בארצות הברית והשואה היא "לא מדויקת היסטורית ואף פוגענית". הליגה הדגישה כי הדבר פוגע בניצולי השואה ובמשפחותיהם.

לאחר הירי במכללה באורגון, שבו ירה למוות כריס הארפר מרסר בן ה-26 בתשעה בני אדם ונורה למוות, אמר קרסון: "אני לא הייתי פשוט עומד שם ונותן לו לירות בי. הייתי אומר 'היי, חבר'ה, כולם לתקוף אותו'. אולי הוא היה יורה בי, אבל הוא לא היה יורה בכולנו". משפחות הנפגעים בטבח תיארו את תגובתו כבלתי רגישה. להגנתו, אמר קרסון כי זוהי זכותו לתמוך בנשיאת הנשק בארצות הברית, וכי מקרים של טבח המוני מתרחשים בגלל בעיות בריאות הנפש של הרוצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully