וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד: הכוחות מקיפים את המחבלת בעפולה, ויורים

9.10.2015 / 15:27

בסרטון מרגעי ניסיון הפיגוע בתחנה המרכזית בעפולה ניתן לראות את המחבלת עומדת עם סכין מונפת, ומסרבת להניח את כלי הנשק. אחרי שאזרחים השליכו לעברה חפצים, אנשי כוחות הביטחון שהיו במקום סגרו עליה וירו בה מטווח קצר. החשודה, שמצבה בינוני, היא ישראלית מהצפון

צילום מסך

ניסיון הפיגוע נתפס בעדשת המצלמה: אזרחים תיעדו היום (שישי) את האירוע הלאומני שהתרחש בתחנה המרכזית בעפולה, במהלכו ניסתה צעירה פלסטינית לדקור אנשים וחיילים. בסרטון נראית האישה כשהיא מניפה את הסכין ומסרבת להיכנע, זאת - על אף שמסביבה אנשי כוחות הביטחון עם נשקים שלופים. ניתן לראות אזרחים שמנסים לפגוע בה, בעוד הצעירה עומדת עם הסכין במרכז התחנה. בסופו של דבר, לוחמי מג"ב, חיילים ומאבטח סוגרים עליה, ובלית ברירה יורים לכיוונה. היא נפגעה והיא במצב בינוני. אין ישראלים שנפגעו, אולם חמישה לקו בחרדה.

לפי החקירה הראשונית עולה כי החשודה בביצוע ניסיון הפיגוע היא ערבייה ישראלית מצפון הארץ. שכנים שמכירים את המשפחה ואת החשודה טוענים כי היא סבלה ממצוקה נפשית. לא נמסר היכן אושפזה החשודה בביצוע ניסיון הפיגוע.

גל טרור - עוד כותרות
דיווח: 3 פלסטינים נורו למוות מאש צה"ל בגבול הרצועה; מהומות בגדה
"הכל למען ירושלים": תיעוד מיוחד של פעילות שוטרי מג"ב בבירה
"אשחט אותך כמו שדאעש לא חלמו": כתב פוסט נגד אחמד טיבי ונעצר

פיגוע בעפולה. אוקטובר 2015. דוברות מד"א, מד"א
פיגוע בעפולה. אוקטובר 2015/מד"א, דוברות מד"א

בעקבות האירוע מסרו מדוברות המשטרה בצפון כי החשודה "סיכנה בצורה ממשית באיומי סכין לובשי מדים בתחנה המרכזית ונורתה". שוטרי תחנת העמק שהוזעקו לזירה בודדו אותה, וכוחות מקצועיים של חבלה וזיהוי פעלו ואספו ממצאים. "מחוז צפון הגביר את הפעילות ואת הנוכחות ביישובים ובצירים בימים ואחרונים כדי לסכל אירועי פשיעה לאומנית וכדי לחזק את תחושת הביטחון של הציבור, והוא ימשיך לפעול כך".

בתום הערכת מצב בעקבות הפיגוע הנחה מפקד מחוז צפון ניצב זהר דביר להמשיך ולהיערך בכוחות משטרה מתוגברים לפעילות ביטחון שוטף בכלל המחוז הצפוני, בדגש על עפולה.

"הגענו עם כוחות גדולים ובמקום היו אנשים רבים והמולה", סיפר מוקדם יותר מנהל מרחב גלבוע במד"א, יוסי פחימה, על הדקות שאחרי הירי. "ביצענו מיד סריקה על מנת לאתר נפגעים ולשמחתנו לא אותרו נפגעי גוף. טיפלנו בכחמישה בני אדם שהיו עדים לארוע ולקו בחרדה, ולאחר טיפול בשטח פינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים העמק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלת, מוקפת בעיגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני האירוע בעפולה, מחבל דקר היום שוטר בקריית ארבע במהלך בידוק ביטחוני ופצע אותו באורח קל בעת שניסה לחטוף את נשקו. שוטר נוסף שהיה במקום ירה במחבל ופצע אותו אנושות. השוטר שנדקר נפגע בידו וברגלו וחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים. הפיגוע אירע באותו המקום שבו מחבל דקר אתמול צעיר בן 25 ופצע אותו באורח קשה. במקרה זה המחבל הצליח להימלט וטרם נתפס.

דוד מנשה, נהג אוטובוס שהיה עד ראייה לפיגוע, אמר: "עמדתי בצומת וראיתי מצד ימין שמגיעה ניידת משטרה. הם ראו שם ערבי הולך בצומת ועצרו אותו לבידוק. השוטר פתח את הדלת כדי לבדוק את הערבי, ואז הוא שלף סכין, דקר אותו ביד וחטף לו את ה-M-16". מנשה הוסיף ואמר כי השוטר השני קפץ מהניידת והמחבל ניסה לירות ברובה ולא הצליח לתפעל אותו. "הוא כיוון עליהם את הנשק ורצה לירות בהם, הנהג של הניידת קפץ וירה בו".

לדברי מנשה, הניידת הידרדרה מאחר שמרוב לחץ הנהג לא עצר אותו. "נתתי גז וחסמתי את הניידת עם האוטובוס בשביל שלא ידרדר לתעלה. זה היה מפחיד ומפתיע, זה סתם ערבי שהלך בצד הדרך. זה היה כמו בסרטים, בן אדם הולך ודוקר שוטר, פתאום אתה רואה בן אדם מת מול העיניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחצי שעה לפני כן נדקר נער בן 16 ברחוב שמואל הנביא בירושלים ונפצע קל בפלג גופו העליון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום. יהושע בוזגלו, ראש משמרת בבית הנשיא לשעבר וכבאי בחופשה, הצליח להשתלט על המחבל ביחד עם שוטרים שהיו במקום. בזירה נתפס קולפן שככל הנראה שימש את ההמחבל.

"נסענו בדרך להר הרצל על כביש מספר 1, וברחוב שמואל הנביא ראיתי בחור חרדי באמוק", סיפר בוזגלו לוואלה! NEWS. "שאלתי אותו מה קרה. מאחר ואני לא חמוש לקחתי אבן ממש גדולה כדי להשתלט על המחבל. הוא ניסה לברוח ולדקור אנשים. צעקתי לו 'רד על הרצפה' ופחדתי שנמצא אצלו מטען. הוא קפא במקום והתחיל למלמל כל מיני דבר. השתלטנו עליו ואחרי 20 שניות הגיע חבלן עם נשק שלוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully