וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע נקמה: יהודי דקר 4 ערבים בדימונה; שניים נפצעו בינוני

9.10.2015 / 10:03

היהודי, תושב העיר בן 17, דקר תחילה בדואי, הצליח להימלט מן המקום ולאחר מכן דקר שלושה פועלים ערבים ופצע אחד מהם באורח בינוני. בחקירתו הודה כי הדקירה בוצעה על רקע לאומני. בנוסף, קהל רב של אנשים תקף שלושה ערבים בנתניה

צילום מסך

בדואי ופלסטיני נפצע הבוקר (שישי) באורח בינוני בדימונה, ובדואי ופלסטיני נוספים נפצעו באורח קל, לאחר שנדקרו בידי יהודי, תושב העיר בן 17 - על רקע לאומני. בתחילה נדקר הבדואי, בשנות ה-20 לחייו, ברחוב מרחבים בעיר, ולאחר מכן נמלט לכאורה היהודי והצליח לתקוף את שלושה פועלים - שני פלסטינים ובדואי, כולם עובדי עירייה. הפצועים פונו בידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי.

החשוד, בעל בעיות פסיכיאטריות המוכר למשטרה, נוטרל על ידי מאבטח שהיה במקום. הוא נעצר על ידי המשטרה והובא לחקירה בתחנה. בחקירתו, הודה כי דקר את הארבעה משום שהם ערבים, וטען כי הוא חושב שכל הערבים מחבלים.

הערבים שנדקרו הם אלעזה אחמד, ראסף סעדי, עבדאללה אל-מחדי ו-עיד אל-ווהשלה. שני הנפגעים הפלסטינים הם תושבי חברון ובית לחם.

עוד בנושא:
החובש שסייע בפיגוע בבירה שחזר: "ירדתי מהאוטובוס באקדח שלוף"
בשל המתיחות: כוחות רבים נפרסו באזור הר הבית מחשש למהומות
בשל ההסלמה: הותרה נשיאת טלפונים סלולריים בשבת

דקירה בדימונה. אוקטובר 2015. דן בונבידה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הדקירה/מערכת וואלה! NEWS, דן בונבידה

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, קרא לתושבים לשמורר על איפוק. "צעיר, שכרגע עצור ונמצא בחקירה, דקר לכאורה ארבעה בני מיעוטים, שלושה מהם עובדי אגף שפ"ע בעיריית דימונה", אמר ביטון והוסיף, "אני מצר על האירועים הכואבים והמדאיגים וקורא לציבור לנהוג איפוק".

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב אמנון אלקלעי, שיבח את תגובת
המאבטח שניטרל את החשוד בדקירה. עוד הוא ציין כי "בימים אלה נדרשת מכולנו כאזרחים אחריות להימנע מלפגוע באחרים על רקע זהותם או לאומיותם. המשטרה תנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי כל מי שיהיה מעורב בפעולות מסוג זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בנוסף, קהל רב של אנשים תקף הלילה שלושה ערבים בנתניה. בסרטון שפורסם ברשת ניתן לראות אנשים רבים שהתקבצו בכיכר העצמאות בעיר, הקיפו את השלושה תוך שהם צועקים "מוות לערבים", ותוקפים אותם בבעיטות.

ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה כי היא מגנה את המקרה ורואה בחומרה את התנהלותם של התוקפים. "העיר נתניה מאופיינת בערכי סובלנות ומחבקת את כל מי שבא בשעריה, אני קוראת לציבור לנהוג באיפוק", אמרה פיירברג והוסיפה: "לא נאפשר לקומץ של פורעים להעכיר ולפגוע במרקם היחסים העדין הקיים בין יהודים ללא-יהודים בעיר. שוחחתי עם ממלא-מקום מפקד תחנת המשטרה שהבטיח לי שהמשטרה תעשה הכול כדי לעצור את המתפרעים ולהעמידם לדין. אזמן את האזרחים שהוכו ללשכתי".

דקירה בדימונה. אוקטובר 2015. דן בונבידה, מערכת וואלה! NEWS
דימונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דן בונבידה

אתמול התכנסו מאות פעילי ימין ובהם בנצי גופשטיין, ברוך מרזל, איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי בגן סאקר שבירושלים, כדי להפגין במחאה על ההידרדרות הביטחונית. בהפגנה, שאורגנה על ידי ארגוני הימין הקיצוני "להב"ה" ו"לה פמיליה", נעצרו ארבעה פעילי ימין, בהם יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ואדם נוסף, שהחזיק סכין.

במהלך ההפגנה בגן סאקר פרצו עימותים בין פעילי הימין לשוטרים. תחילה דרשו המפגינים לצעוד לעבר הכותל המערבי, אך המשטרה סירבה. לאחר שמפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, הגיע למקום הוחלט להתיר להם לצעוד למתחם הכותל דרך שער ציון. במהלך הצעידה לעבר מתחם הכותל, התנתקו כמה נערים מגוש הצועדים המרכזי במטרה לתקוף תושבים ערבים שיקרו בדרכם. יתר המפגינים קריאות שנאה כגון: "מוחמד מת", "כהנא חי" ו"מוות לערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully