וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החובש שסייע בפיגוע בבירה שחזר: "ירדתי מהאוטובוס באקדח שלוף"

9.10.2015 / 7:30

החייל שב מפעילות מבצעית, אולם כשראה את המולה באזור הפיגוע שבו נפצע תלמיד ישיבה באורח קשה – ירד מן האוטובוס בגבעה הצרפתית. "הענקתי לפצוע טיפול של 'נקודת לחיצה' על פצע הדקירה עד שמד"א הגיעו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, אורי דייוויס - מדברים תקשורת, רוני כנפו, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

"ירדתי מהאוטובוס עם אקדח שלוף, לוודא שאין סכנה לחפים מפשע" – כך אמר היום (שישי) החובש שהגיע אתמול למקום הפיגוע בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, שם נפצע באורח קשה תלמיד ישיבה. "חזרתי מפעילות מבצעית וירדתי מהאוטובוס בגבעת התחמושת, כשראיתי המולה של אזרחים ושוטרים רצים לכל עבר", סיפר. "זיהיתי ששוטרים נטרלו את המחבל".

לדבריו, על אף שהמחבל נוטרל, הצליח להגיש לפצוע סיוע ראשוני ולחסום את הדימום שלו עד שהגיעו צוותי מגן דוד אדום. "זיהיתי את אותו אברך שהיה שרוע על הרצפה, דימם עם סכין תקועה, נעוצה בתוך הצוואר", הוא נזכר. "הענקתי לו טיפול של 'נקודת לחיצה' במשך ארבע או חמש דקות, עד שהגיעו מד"א ופינו אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול "נקודת לחיצה" לאחר הדקירה. זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ר', לוחם יס"מ שהצליח להשתלט אתמול על המחבל ומנע ממנו לדקור אזרחים נוספים, שחזר גם הוא את שאירע. "זיהיתי חשוד, בן מיעוטים, שחוצה את הכביש במהירות נגד התנועה", אמר ר' והוסיף, "ברגע שהוא הגיע למדרכה - הוא שוב חזר לכביש וניסה לפתוח דלת של כלי רכב ברחוב". לדברי ר', ההתנהגות הזו עוררה את חשדו.

בהמשך, תיאר גם את רגעי המרדף והמעצר של המחבל: "ירדתי מהאופנוע, דרכתי את הנשק והתחלתי במרדף אחרי החשוד. כשהוא הבחין בי, הוא החל לברוח לכיוון המטה הארצי בעיר. לאחר מרדף של כ-300 מטרים הפלתי את החשוד על הרצפה, השתלטתי עליו ובסיוע של שוטר נוסף אזקנו אותו על הרצפה והבאנו אותו למעצר". אחרי הדקירה המחבל ניסה לתקוף מאבטח, פצע אותו באורח קל ונאבק עמו במטרה לחטוף את נשקו - אך נוטרל על ידי ר'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו למקום וטיפלו בתלמיד הישיבה ובמאבטח ופינו אותם לבית החולים שערי צדק בבירה. הפצוע הקשה הועבר לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. בעקבות האירוע הופסקה תנועת הרכבות במקום לשעה קלה.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי המחבל הוא סובחי אבו חליפה, תושב מחנה הפליטים שועפאט בן 19, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, אמר: "מדובר באדם בעל תעודת זהות כחולה. הוא היה בחניון סמוך לתחנת הרכבת של המטה הארצי, בגבעת התחמושת, שם דקר תלמיד ישיבה בצוואר. משם הוא המשיך לתחנת רכבת, שם נאבק עם אחד המאבטחים. בשלב זה הגיעו השוטרים והתבצע מרדף בסמוך לצומת המטה הארצי. השוטרים הבינו כי המחבל מנסה להיכנס לכלי רכב ותוך זמן קצר השתלטו עליו, עצרו אותו ובסופו של דבר פרמדיקים הגיעו למקום וטיפלו בפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully