וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל למען ירושלים": תיעוד מיוחד של פעילות שוטרי מג"ב בבירה

9.10.2015 / 14:46

צוות וואלה! NEWS הצטרף למפקד יחידת שחר 101, אמיר דוד. בעת הסיור אותרו הפרות הסדר במחנה הפליטים שועפאט, שבהן נפצעו תשעה מהשוטרים. "כשיש עימותים אני לא יכול לישון בלילה"

עריכה: טל רזניק

צוות וואלה! NEWS הצטרף לתיעוד מיוחד של פעילות שוטרי משמר הגבול בירושלים הבוערת, בין היתר במהלך הפרות הסדר במחנה פליטים שועפאט. עם הגעת הצוות למטה משמר הגבול בבסיס יהודאי, קיבלו כלל שוטריו קריאה במכשיר הקשר על חשד לאירוע דקירה ברחוב שמעון הצדיק, מול בסיס מג"ב הגדול ביותר בבירה. למקום הוזנקו כל הצוותים, שחשו בהפוגה מסוימת לאחר פיגוע הדקירה הקשה בתוואי הרכבת הקלה. השוטרים יצאו בליווי מפקד מג"ב ירושלים, תת-ניצב יזהר פלד, שהצטרף לזירת האירוע. בסופו של דבר, התברר כי מדובר בפלסטיני שיידה בקבוק ריק לעבר חרדי, אך ניכרה החרדה על פני השוטרים, שעובדים כ-18 שעות ביממה מזה שבועיים.

יחידת שחר 101, שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
יחידת שחר 101, שועפאט, 8 באוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

עם הגעתנו למפקדת יחידת שחר 101, האמונה על דיכוי הפרות סדר בתוך שטח האויב, קיבל את פנינו אמיר דוד, קצין המבצעים של היחידה. דוד, אדם דתי, הודה בפנינו כי אחת הסיבות לכך שהוא משרת בירושלים היא העובדה כי הוא מרגיש יותר קרוב לאלוהים. "כאשר הייתי צריך לבחור איפה לשרת, אבא גרם לי לבחור לשרת בירושלים", מספר דוד כשהוא מצביע לעבר השמים. "מבחינתי להגן על ירושלים זה להיות קרוב לאלוהים, הכי קרוב לאלוהים".

דוד מספר תוך כדי הנסיעה את שעבר על כוחותיו במהלך הימים האחרונים: "כל האדמה הייתה מלאה באבנים", אומר דוד כשהוא מצביע על תוואי הרכבת הקלה בבית חנינא. תוך שאנחנו ממשיכים לנסוע בג'יפ, הוא מבחין בחנות ירקות סמוכה ונזכר באירוע שהתרחש ללוחמיו. "החנות פרסמה תמונה של לוחם מג"ב פותח סלילה של חנות ירקות" נזכר דוד. "הוא תועד נכנס לחנות. והיה כיתוב על התמונה 'גנב הבאסטות על מדים'. החלטתי שאני מתחקר את האירוע. בכל זאת, זה בגזרה שלי וזה לא יעלה על הדעת. הסתבר כי כוח של יחידת שחר ממחוז אחר ביצעו מרדף אחר מיידה אבנים שנכנס לתוך החנות. בעל החנות רצה לגונן עליו וסגר את תריס הגלילה בכניסה לעסק. הם תפסו את החשוד, וככה הפך האירוע מסיפור על לוחם מג"ב שרצה לגנוב מהחנות לסיפור על בעל חנות שגונן על מחבל".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "גל הטרור - תוצאה של הסתה פרועה מטעם התנועה האיסלאמית"
חמאס מלבה את האש בגדה, אך מעדיף לשמור את עזה מחוץ לעימות
שני בני אדם נפצעו קשה מירי בנתניה; הרקע ככל הנראה פלילי

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יחידת שחר 101, שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
בשובם מהמהומות בשועפאט, היו מחסניות חלק מהשוטרים ריקות. הכוח בשועפאט/נועם מושקוביץ

אנחנו עוצרים את הג'יפ בעמדת תצפית על עיסאוויה. בעמדה עומדים שלושה מלוחמיו של דוד, מלווים במפקד צוות, שתועד במצלמה במרדף נחוש אחר מיידה בקבוקי תבערה בבית חנינא. תוך כדי תדרוך, מאתרים האמונים על התצפית את המהומות במחנה פליטים שועפאט, כשעשן מיתמר מהאזור. באותה העת, בשכונת ראס חמיס שבאותו האזור ערכו כוחות מג"ב חיפוש בביתו של מחבל.

מנקודת התצפית על ההר ניתן היה לשמוע את הירי גם מרחוק ולראות מסוק משטרתי חג מעל הכוחות. במהומות נפצעו תשעה שוטרים לאחר שמתפרעים יידו אבנים ומטעני צינור לעברם. כשנסענו לאזור, הצלחנו לראות את יציאת הכוחות המיוחדים. מחסניותיהם של חלק מהלוחמים, בעיקר אלו מן היס"מ והימ"מ, היו ריקות מכדורים. באירוע, לפי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, נהרג אחד המתפרעים.

לוחמי מג"ב במחנה פליטים שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"אבן שנזרקת על ידי בן 15 היא אותה אבן שנזרקת על ידי בן 25". שוטרי מג"ב בשועפאט/נועם מושקוביץ

לדברי דוד, אבן שנזרקת מידיו של ילד בן 15 היא אותה אבן שנזרקת מידיו של צעיר בן 25. "כשזורקים עלינו אבנים, אנחנו יודעים שזה לא משהו אישי. כשהמתפרע מקלל, הוא לא מקלל אותי, הוא מקלל את הממסד. חלק מהשגרה שלנו זה לחטוף אבנים ואנחנו יודעים להתמודד איתה", אמר.

הפרות הסדר עברו למקום אחר בירושלים, אולם דוד יודע את הסיבה: "העבודה האינטנסיבית שאנחנו עושים פה מורידה משמעותית את הפרות הסדר. כל עוד יש עימותים אני לא יכול לישון בלילה. אני לא יכול ללכת הביתה בידיעה שזורקים אבנים בצירים מרכזיים ולחשוב שאיזו אימא תחטוף אבן עם תינוק. הכול למען ירושלים".

לוחמי מג"ב במחנה פליטים שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"העבודה האינטנסיבית שלנו מורידה את הפרות הסדר". שוטרי מג"ב בשועפאט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully