וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מלבה את האש בגדה, אך מעדיף לשמור את עזה מחוץ לעימות

9.10.2015 / 0:01

הארגון השולט ברצועה אמנם מעודד את אחיו בשטחים להוציא לפועל פיגועים נגד ישראל, במטרה להחליש את הרשות הפלסטינית ולהבעיר את השטח. עם זאת, הוא נמנע מירי רקטות ומעדיף לצפות בנעשה מהצד כדי לא להיגרר למערכה צבאית

צילום מסך

תושבי רצועת עזה נקראו לצאת היום (שישי), לאחר התפילות במסגדים, להפגנות ענק שאורגנו בין היתר על ידי אנשי חמאס, במטרה להזדהות עם המאבק של הגדה המערבית נגד ישראל וכדי "להגן על אל-אקצא".

בכירי ארגון חמאס מרבים לשבח את מבצעי הפיגועים באשר הם, אם את אלה הנחשבים למפגעים בודדים, ה"פרילאנסרים", ואם את אלה שפעלו במאורגן נוסח הפיגוע שאירע ליד אלון מורה שבו נהרגו בני הזוג הנקין. הנהגת חמאס אף קוראת לכל תושבי הגדה להוציא לפועל פיגועים, כאשר כוונתם ברורה: להדליק את הגדה המערבית ולהוביל לאינתיפאדה, שבסופו של דבר תגרום לפירוק הרשות הפלסטינית. אתמול לדוגמה, שלח הארגון את הסטודנטים תומכי חמאס מאוניברסיטת ביר זית, להשתתף במחאה מול מפקדת צה"ל ביהודה ושומרון.

גל טרור - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
הרצוג על הפיגועים: "להטיל סגר מלא על השטחים עד יעבור זעם"
בשל המתיחות הביטחונית: תוגבל כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית
נתניהו: "גל הטרור - תוצאה של הסתה פרועה מטעם התנועה האיסלאמית"

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
הפגנה של חמאס בעזה, ספטמבר/רויטרס

אלא שפרט לכך, באורח לא מפתיע, עזה נותרת יחסית אדישה לנוכח המתרחש. נראה שכשהאבנים והסכינים משתוללות בגדה ובישראל, חמאס בעזה דווקא מעדיף לשתוק.

הכוונה של חמאס היא לשמור על השקט ברצועה בימים אלה, ללא רקטות שעלול להסיט את האש מהגדה לעזה. האפשרויות של הארגון הן די מוגבלות. הרי הפגנות של ממש לא בדיוק מזיזות למישהו בצד הישראלי בעוד ירי של רקטות, אפילו מצומצם, ייתן אולי כמה נקודות לחמאס בדעת הקהל הפלסטינית. אך כאמור, מהלך כזה גם עלול להוביל לעימות צבאי נרחב עם ישראל. ומכאן בעצם ההחלטה של הארגון להימנע מפרובוקציות מול ישראל. מחד, הם מעודדים את תושבי הגדה להילחם עד טיפת דמם האחרונה, אך עבורם חשוב יותר, ונוח יותר, לשבת בצד ולצפות במתרחש בשקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
הפרות הסדר בגדה, מאי/רויטרס

במהלך כל שעות היום נרשמו הפרות סדר ברחבי הגדה המערבית. התקרית המשמעותית ביותר אירעה במחנה הפליטים שועפאט שבסמוך לירושלים, במטרה לבצע חיפוש בבית המחבל שביצע את הפיגוע הדקירה מוקדם יותר היום ליד גבעת התחמושת. אלפי צעירים שהתגודדו בסמוך לבית המחבל יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות והתעמתו עם הלוחמים. במהומות נשמעו ירי חי לעבר הכוח ואף הושלכו מטעני נפץ לעבר הלוחמים. מדובר המשטרה נמסר כי תשעה לוחמים נפצעו מיידוי אבנים ובקבוקי תבערה באזור.

הפלסטינים מצדם דיווחו כי צעיר פלסטיני כבן 20 נהרג במהלך העימותים עם כוחות הביטחון הישראליים.

(עדכון ראשון: 23:00)

זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015. מור שאולי
זירת פיגוע הדקירה בירושלים הבוקר/מור שאולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully