וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה: הותרה נשיאת טלפונים סלולריים בשבת

9.10.2015 / 8:25

ההיתר ניתן על ידי המכון ההלכתי-טכנולוגי והוא תקף לדיווחי חירום בלבד. הרב הראשי לאו אמר כי "אין צורך לעיין בו במהלך השבת" והבהיר כי הוא מתנגד להוצאת רישיונות נשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיר אחזקת סלולרים למקרי חירום בלבד. הרב ישראל רוזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המכון ההלכתי-טכנולוגי צומ"ת (צוותי מדע ותורה), הרב ישראל רוזן, קבע אמש (חמישי) כי בשל המצב הביטחוני בכל שטחי הארץ, אפשר להתיר נשיאת טלפונים סלולריים בשבת למקרי חירום, למרות האיסור שחל על שימוש במכשירי חשמל במהלך שבתות וחגים. הרב רוזן הדגיש כי מטרת ההיתר היא דיווחי חירום בלבד, ולא כל שימוש אחר.

"אין לעשות שימוש למענה לקריאות טלפון, למסרונים או למיילים. כמו כן אין לטעון את הסוללה", אמר רוזן. נוסף לכך, הבהיר כי לאנשי ביטחון בתפקיד מותר לבצע פעולות אלו בהתאם לנסיבות.

עוד בוואלה NEWS:
נתניהו על גל הטרור: נפעל נגד התנועה האיסלאמית בישראל
חייל נפצע בינוני בפיגוע דקירה בעפולה; פלסטיני נהרג בשועפאט
גדר פרוצה: הקלות הבלתי נסבלת שבה המחבלים חודרים לישראל

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
לא מתיר שימוש פלאפונים בשבת. הרב דוד לאו/נועם מושקוביץ

מנגד, הרב הראשי לישראל דוד לאו, סירב להכיר בהיתר. "אפשר לוודא שיהיה מכשיר בבית הכנסת - שיובא לפני שבת ויילקח בצאתה", אמר הרב בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריו, "אין צורך לעיין בו במהלך השבת". הרב הדגיש כי לאור המצב הרגיש "יש לפקוח עיניים, לשים לב, אך במקביל גם להירגע".

נוסף לכך, הרב לאו התייחס לכך שלאור המצב הביטחוני, אזרחים רבנים פנו להוצאת רישיון לנשק. "לא הייתי רוצה שבני אדם יתחילו להסתובב בצורה חופשית עם כלי נשק ברחבי המדינה", אמר הרב. "יש משטרה, צבא ואת אנשי כוחות הביטחון. יש לנו את הזכות לחיות כאן בביתנו ונשתדל להשאיר את האחריות לביטחון לאלו שאמונים על כך ועושים את המוטל עליהם. אירועי השבוע האחרון הם לא סיבה לשנות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully