וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העציר המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד

9.10.2015 / 0:34

פעיל הימין הקיצוני טען כי החל לשבות לאחר שהועבר לאגף השמור בכלא אשל, שאין בו אזור תורני, ואחרי שנשללה ממנו הזכות לבצע שיחות טלפון. עורכת דינו: "התנהלות חמורה ובלתי-חוקית של שב"ס". בשב"ס לא הגיבו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ליאור קירשנר

(הארכת מעצרו של אטינגר, לפני כחודשיים)

פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר, שנעצר לפני כחודשיים בצו מנהלי שהוצא ימים ספורים אחרי פיגוע ההצתה בכפר דומא, פתח אתמול (חמישי) בשביתת רעב. לדבריו, הסיבה לכך נעוצה בהעברתו אתמול מכלא איילון לאגף מופרד בכלא אשל, שם אין אגף תורני. כמו כן, לפי ארגון "חוננו", המייצג את אטינגר, נשללו ממנה הזכות לבצע שיחות טלפון - ללא נימוק של שירות בתי הסוהר (שב"ס). לדבריו, הוא ימשיך לשבות עד שיותר לו לשוחח עם אשתו.

יחד עם אטינגר, שהורחק בעבר משטחי יהודה ושומרון, הועבר לכלא אשל גם העציר המנהלי אביתר סלונים, החשוד בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" בטבריה. עם זאת, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) אישר לסלונים, שהיה עד כה בכלא אלה שבדרום, לשוחח עם בני משפחתו. העברתו של עציר מנהלי שלישי, מרדכי מאייר, נמנעה אחרי התערבות של עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", וצו עיכוב ביצוע של בית המשפט המחוזי מרכז בעניין.

עוד בנושא
אושר מעצרו המנהלי של מאיר אטינגר, "היעד המרכזי של השב"כ"
"כולנו מאיר אטינגר": עשרות הפגינו נגד המעצרים המנהליים
"אטינגר מקור הרשע": בבית האבלים בדומא דורכים על תמונת נכד כהנא

מאיר אטינגר, בית משפט הנצרת אוגוסט 2015. ערן גילווארג
אטינגר בבית המשפט/ערן גילווארג

לפי הצו שעליו חתם שר הביטחון משה יעלון כאשר נעצרו השלושה, האחרונים היו אמורים לשהות באגפים תורניים פתוחים – כך על פי ארגון "חוננו". "יש לציין כי על פי התקנות, עצור מנהלי צריך לשהות בתנאים הטובים ביותר שיש בשב"ס שכן הוא אינו מואשם בדבר", אמרה עו"ד סימה כוכב, מ"חוננו". לדבריה, גורמי שב"ס סירבו לנמק את סיבת העברתם של השניים לתאי הפרדה בכלא אשל וטענו כי מדובר בהוראה של חטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר (שב"ס).

עו"ד קידר הגיש עתירת דחופה, ובעקבותיה ייערך ביום שני דיון בבית המשפט המחוזי מרכז בעניינו של אטינגר. לדברי קידר, "העברתו מנוגדת לחוק, שכן פקודת החזקת עצירים מנהליים קובעת שישהו היכן שהורה שר הביטחון בצו. לשב"ס אין סמכות להעבירם לכלא אחר, ודאי להרע בתנאי החזקתם". עו"ד כוכב הוסיפה: "למעשה, ישנה החלטה של בית המשפט שמעכבת את ביצוע ההעברה של אטינגר עד למתן החלטת בית המשפט – אך שירות בתי הסובר עושה דין לעצמו, ומרע ושולל את תנאיו".

אביתר סלונים, פעיל ימין קיצוני, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
קיבל אישור לשוחח עם בני משפחתו. סלונים/ערן גילווארג

מארגון "חוננו" נמסר: "התנהלות שב"ס חמורה ביותר ואינה חוקית בעליל. בזמן שמשתוללת אינתיפאדה ומחבלים ערבים עדיין חוגגים בבתי הכלא עם טלפונים וארוחות שחיתות, שב"ס מפעיל יד קשה כנגד העצורים המנהליים היהודים שאינם מואשמים בדבר. אנו מקווים כי בית המשפט יורה על ביטול העברתם של העצורים לבידוד ואנו דורשים למצות את הדין עם האחראים לפגיעה הקשה בזכויות העצורים המנהליים.

"בעניינו של מאייר, שלא הועבר בשל צו עיכוב ביצוע, יתקיים דיון ביום ראשון. ואולם, בעניינו של סלונים, נקבע דיון רק לעוד חודש בידי השופט גד גדעון מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר בניגוד לשופט אברהם טל מבית המשפט המחוזי מרכז שדן בעניין אטינגר וסלונים, ככל הנראה לא מצא לנכון להתייחס לפגיעה החמורה בזכויות העצור".

משב"ס טרם נמסרה תגובה לידיעה.

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה בדומא/יותם רונן

אטינגר, נכדו של מאיר כהנא והיעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), נעצר כאמור ימים ספורים אחרי הפיגוע בכפר דומא במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. אטינגר, בן 24, נעצר בצפת, שם הוא התגורר לאחר שהורחק מירושלים והשומרון. על פי החומרים שהותרו לפרסום, עילת הוצאת הצו מתבססת על החשדות נגד אטינגר, שלפיהן היה מעורב בהצתת בית בחירבת אבו פלאח שבאזור רמאללה בינואר האחרון. אטינגר שוחרר אז בתנאים מגבילים לאחר שלא גובשו די ראיות נגדו. אולם לדברי נציג שב"כ המכונה אמיתי, גרסת האליבי של אטינגר בנוגע להימצאותו בעת הצתת הבית עומדת בסתירה למידע החסוי שנמצא בידי השב"כ.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully