וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביך: מה קרה ל"נביא" שניסה להוכיח שהוא מסוגל ללכת באוויר?

11.10.2015 / 11:00

אדם הטוען שהוא שליח האל רצה להוכיח את גדולתו ולהראות לכולם שהוא מסוגל ללכת באוויר. הסרטון שמראה איך הוא עושה את זה כל כך מגוחך - שלא ברור איך הוא הצליח לגייס אחריו מאות אלפי מאמינים. תראו

News 24 Zimbabwe TV

הכירו את שפרד באשירי, "נביא" שנוי במחלוקת מזימבבואה, אפריקה, שטוען שהוא מסוגל ללכת באוויר - ולכל אותם ספקנים - הוא גם פרסם סרטון שבו הוא נראה עושה את זה. המטיף הנוצרי שיותר מ-239 אלף איש עוקבים אחריו בפייסבוק ועוד 13 אלף בטוויטר, זוכה להמון פרגון ואהבה מחסידיו וללעג רב מאלה שלא נופלים בתכסיסים שלו. אחרי שצחקו עליו בעבר כשסיפר שאלוהים העניק לו מטוס פרטי שאף אחד לא מורשה לראות - כעת הוא זוכה שוב ללעג כשהסרטון שלו הולך באוויר נראה כמו מתיחה זולה.

בקטע נראה באשירי יורד במורד המדרגות באחוזתו במלאווי כשזרועותיו מונפות מעלה כדי להוכיח שהוא אינו אוחז בכלום. כשהוא יורד במדרגה האחרונה, המצלמה מתמקדת בכפות רגליו והוא נותר מרחף באוויר ונוחת על הריצפה רק כמה שניות לאחר מכן. באשירי בטוח שבכך עשה את שלו - אך הסרטון שלו גדוש בטעויות שמוכיחות עד כמה הוא מזויף. נתחיל בזה שברגע ביצוע ה"נס", המצלמה כאור עוברת להתמקד ברגליו של באשירי - כך שלא ניתן לראות מה באמת קורה שם בזמן שרגליו נותרות באוויר. בנוסף לכך, מי שישים לב טוב יוכל להבחין בצל של אדם נוסף שנראה עומד מאחורי באשירי וחומק מהמקום ברגע שבאשירי נוחת על רגליו. איזה עלוב.

הנה עוד ילד שיודע ללכת באוויר

בדבריו, מעודד באשירי את חסידיו להאמין בניסים ובכוחו של האל, "כפי שקוסמים יודעים לבצע ניסים, גם אנחנו, כילדיו של אלוהים, יכולים לעשות דברים דומים ואפילו גדולים מאלה. זה כל כך מצער שאנשים ממהרים להאמין לקוסמים ומסרבים להאמין בכוחו של אלוהים", אמר באשירי למאמיניו לאחר פרסום הסרטון, "אני יודע מי אני ואני יודע מהו כוחו של אלוהים. הוא האל הכל יכול. אני לא מנסה להוכיח לכם כלום. אני רק מראה לכם שאלוהים יכול הכל - והוא עושה ניסים דרך נבחריו. מה שראיתם היה רק נס קטן. אני אתפלל לאלוהים שיעזור לי לעשות משהו גדול יותר מזה. הכל אפשרי כי אלוהים חי בתוכי, אני מקדשו".

שפרד באשירי נואם. Prophetic Channel.tv, צילום מסך
ואלס עם באשירי/צילום מסך, Prophetic Channel.tv

חסידיו של באשירי ממשיכים ללכת אחריו באש ובמים - וגם אחרי הסרטון המאוד מפוקפק הזה, ספק אם האסימון שלהם יפול. בפברואר האחרון, אתר אפריקאי דיווח שבאשירי נבחר לעמוד בראש ארגון "אפריקי" המכנס מנהיגים דתיים מאפריקה - אך גם זה התברר מאוחר יותר כשקר של באשירי הנועד לקדם את תדמיתו בפני מאמיניו ולמכור את המותג שלו כנביא, כך סיפר מקורב לבאשירי לאתר "מלאווי24".

בפעלול אחר שביצע באשירי בכנסייה רק בחודש שעבר, הוא סיפר למאמיניו שהוא מסוגל להיכנס אל עולם הרוחות ולצלם תמונה של ילד שלא נוכח בכנסייה. הוא לקח אייפד מאחד הנוכחים במקום, צילם תמונה והראה למאמיניו את התמונה שכביכול צילם בה הופיע ילד שבאמת לא נכח במקום. אממה, מאוחר יותר התברר שבמקום לצלם תמונה - הוא פשוט גלל לתמונה של הילד שהייתה בגלריית התמונות וצולמה מראש - והציג אותה לקהל כאילו זה עתה צולמה. לא ברור איך חסידיו עדיין קונים את הסיפורים שלו - אבל כנראה שבמציאות של ימינו, עדיף להאמין במשהו אבסורדי לחלוטין מאשר להישאר חסר אמונה.

חסידיו של הנביא שפרד באשירי. Prophetic Channel.tv, צילום מסך
קהל לא חכם במיוחד. מאמיניו של באשירי/צילום מסך, Prophetic Channel.tv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully