וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בבירה: מחבל דקר תלמיד ישיבה ומאבטח, מצבם קשה וקל

8.10.2015 / 13:16

הפלסטיני התנפל על צעיר כבן 25 בתחנת הרכבת הקלה בדרך בר לב ופצע אותו בצוואר. לאחר מכן ניסה לדקור איש ביטחון ולחטוף את נשקו - ונוטרל על ידי לוחמי יס"מ. המחבל נושא תעודת זהות כחולה. מפקד מחוז ירושלים ניצב אדרי: "פעלנו כמצופה מאיתנו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, אורי דייוויס - מדברים תקשורת, רוני כנפו, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

פלסטיני דקר היום (חמישי) תלמיד ישיבה כבן 25 בתחנה של הרכבת הקלה בדרך בר לב בירושלים, בסמוך למטה הארצי של המשטרה ופצע באותו באורח קשה. לאחר מכן ניסה לדקור מאבטח, פצע אותו באורח קל ונאבק עמו במטרה לחטוף את נשקו - אך נוטרל על ידי לוחמי יס"מ שהיו באזור. המחבל, בן 19 הנושא תעודת זהות כחולה, הועבר לחקירה.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו למקום וטיפלו בתלמיד הישיבה ובמאבטח ופינו אותם לבית החולים שערי צדק בבירה. הפצוע הקשה הועבר לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. גבר בן 44 שסייע ביטרול הדובר ונחבל בידו באורח קל, פונה לקבלת טיפול רפואי. בעקבות האירוע הופסקה תנועת הרכבות במקום לשעה קלה.

משב"כ נמסר כי המחבל הוא סובחי אבו חליפה, תושב מחנה הפליטים שועפאט בן 19, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים.

לקריאה נוספת:
נתניהו אסר כניסת ח"כים ערבים להר הבית; טיבי: נגיע מחר לאל-אקצא
"לא לחכות לפיגוע הבא": התלמידים בירושלים דורשים אבטחה
בצעד חריג: כתבי אישום נגד מוסלמיות המתפרעות בהר הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד מחוז ירושלים, ניצב צ'יקו אדרי, אמר: "מדובר במחבל בן 19, בעל תעודת זהות כחולה, תושב ירושלים. הוא היה בחניון סמוך לתחנת הרכבת של המטה הארצי, בגבעת התחמושת, שם דקר תלמיד ישיבה בצוואר. משם הוא המשיך לתחנת רכבת, שם נאבק עם אחד המאבטחים. בשלב זה הגיעו השוטרים והתבצע מרדף בסמוך לצומת המטה הארצי. השוטרים הבינו כי המחבל מנסה להיכנס לכלי רכב ותוך זמן קצר השתלטו עליו, עצרו אותו ובסופו של דבר פרמדיקים הגיעו למקום וטיפלו בפצועים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמיד הישיבה שנפצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף: "כרגע ממה שאנחנו מבינים הפצוע במצב קשה בחדר ניתוח. אני מקווה מאוד שיחלים ויצא מהאירוע הזה בחיים. נכון לעכשיו המחבל בידיים שלנו, נכנס לחקירה. אני רוצה להגיד שהפריסה שלנו בעקבות האירועים האחרונים בכל ירושלים, בעיקר במוקדי החיכוך, הגיעה למצב שבו השוטרים שלנו מגיעים למקום אירוע בתוך פחות מדקה ומבצעים את עבודתם כמצופה ובצורה מקצועית, נחושה ותוך מסירות נפש, ובסופו של דבר משתלטים על המחבל. זה אחד מהדברים שאנחנו מנחים אותם: לנטרל כמה שיותר מהר את המחבל, ובסופו של דבר האירוע הסתיים בתוך דקות".

מה אפשר ללמוד מדפוס הפעולה שלהם?

"אנחנו בתקופה שבה פועלים מפגעים בודדים. אנחנו נמצאים במקומות האלה ומבצעים את עבודתנו כמו שאנחנו מצפים ממפקדים".

המחבל סובחי אבו חליפה ממחנה הפליטים שועפאט, שביצע את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, אוקטובר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
המחבל סובחי אבו חליפה/צילום מסך, מתוך טוויטר

בסביבות השעה 12:15 צוות לוחמי יס"מ ירושלים שפעלו באזור כשהם רכובים על אופנוע הבחינו באדם שרץ בכביש לכיוון צומת הגבעה הצרפתית. כשהמחבל הבחין בלוחמים הוא חזר על עקבותיו וניסה להיכנס לכלי רכב בכביש. הלוחמים החלו לרוץ אחרי המחבל ועצרו אותו יחד עם שוטר תגבור שהיה באזור. הוא הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים במפלג לתפקידים מיוחדים.

חובש בכיר במד"א גדי מילר, שהגיע ראשון למקום, סיפר: "על הכביש סמוך לתחנת אוטובוס שכב צעיר כבן 25 כשהוא דקור בפלג גופו העליון. יחד עם פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל חבישה ופינינו אותו לבית חולים כשהוא במצב קשה. במקום טיפלנו גם בנפגע נוסף באורח קל, שנפצע בגפיים בזמן שהתעמת עם המחבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיק מד"א אהרון אדלר, שטיפל בתלמיד הישיבה, הוסיף: "הפצוע שכב על הכביש סמוך לפסי הרכבת, כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה חודרת ומורכבת מאוד בפלג גופו העליון. המטרה שלנו הייתה להביא אותו במהירות למרכז טראומה על מנת שיכנס בדחיפות לחדר ניתוח. העלנו אותו מיד לאמבולנס ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מסובך ובתיאום טלפוני עם הרופאים הכירורגים בבית החולים, על מנת שיהיו ערוכים לקבל את הפצוע".

המאבטח שנאבק במחבל. פיגוע דקירה דרך בר לב ירושלים. אוקטובר 2015. מור שאולי
המאטבח שנפצע באורח קל/מור שאולי

רב-פקד יוני הראל, פרמדיק וקצין ארגון רפואה מהמטה הארצי, הוסיף: "ישבתי במשרד וקיבלתי ביפר שיש מחוץ למטה הארצי פיגוע. לקחתי את ציוד ההצלה ויצאתי. זיהינו גבר יהודי עם סכין עדיין תקועה בו. הוא היה בהכרה. התחלנו לבצע פעולות מציל חיים, בעיקר עצירת הדם על ידי נקודת לחיצה על הצוואר. אסור להוציא את הסכין כדי לא לעודד דימום אז לכן התפנתי לבית החולים וכל הדרך החזקתי את הסכין".

זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015. מור שאולי
תנועת הרכבות הופסקה. מקום הפיגוע בירושלים/מור שאולי

הבוקר הוציא ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודעה רשמית ובה המלצה לנשיאת נשק אישי לתושבי ירושלים, על מנת להגביר את הביטחון האישי. "ראש העיר מעודד נושאי נשק ברישיון לשאת אותו להגברת הביטחון, ומשמש דוגמה אישית לכך", נמסר מהעירייה.

ברקת אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו רואים שבמהלך האירועים האחרונים, בירושלים ובכל המדינה, אנשים נושאי נשק ולוחמים לשעבר עם ניסיון קרבי יודעים להתערב. זה מכפיל כוח".

לדברי ברקת, "זה מאוד מאוד חשוב לביטחון ולתחושת הביטחון. מי שנדקר אתמול בעיקר העתיקה הוא קצין צנחנים לשעבר, איש מיומן, שהשתמש בנשק. אם לא היה עושה זאת, מצבנו היה הרבה יותר גרוע. לכן אני רואה בכך יתרון".

(עדכון ראשון: 12:20)

זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015. מור שאולי
זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015/מור שאולי
זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015. מור שאולי
זירת פיגוע ירושלים דרך בר לב, אוקטובר 2015/מור שאולי
פיגוע דקירה בירושלים: תלמיד ישיבה נפצע קשה - הכוחות השתלטו על המחבל. ספק 500
מקום הפיגוע בירושלים/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully