וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו כל שמונת העצורים מהמהומות ביפו

8.10.2015 / 14:24

שמונת הצעירים, שנעצרו ביומיים האחרונים בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים, שוחררו משום שהעבירות שביצעו לא הצדיקו את הארכת מעצרם. במקביל, גוברת הביקורת במשטרה כלפי הדרג הבכיר שלא פועל לאיתור מארגני ההפגנות. "מה החוכמה לתפוס כמה ילדים?"

צילום: yaffa48.com עריכה: שניר דבוש

בניגוד להכרזתו של ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, שינקוט ביד קשה נגד מפרי הסדר ביפו, המשטרה שחררה היום (חמישי) את כל תושבי העיר שנעצרו ביומיים האחרונים בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים. מהמשטרה נמסר כי העבירות שביצעו החשודים לא מספיק חמורות על מנת להאריך את מעצרם. כמו כן, בשלב זה לא ברור אם בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

בסך הכול נעצרו שמונה תושבים. חמישה מהם נעצרו בהפגנה שנערכה ביום שלישי בחשד שתקפו שוטרים, יידו אבנים לעבר אוטובוסים והציתו פחי אשפה. מעצרם הוארך ביממה. אתמול נעצרו שלושה נערים נוספים בחשד שיידו אבנים לעבר אוטובוסים וגרמו לנזק - כולם שוחררו.

עוד בנושא:
"החומוס מרפא הכול": ביפו מאמינים שעוד רגע כולם ישכחו מהמהומות
אימאם מסגד חסן בק על ההפגנה ביפו: "פרובוקציה מיותרת של המשטרה"
6 שוטרים נפגעו מיידוי אבנים בהפגנת הזדהות עם אל-אקצא ביפו

עשרות הפגינו למען מסגד אל אקצא ברחוב יפת ביפו, 7 באוקטובר 2015. yaffa48.com, אתר רשמי
מתעלמים מהשולחים. ההפגנה שנערכה אמש ביפו/אתר רשמי, yaffa48.com

שחרורם עומד כאמור בסתירה מוחלטת להכרזות של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וניצב סאו, שאמרו כי יפעלו ללא משוא פנים כלפי מי שיפר את החוק. גם בתוך המשטרה גוברת הביקורת על הקצונה הבכירה במשטרת תל אביב שלא פועלת, כך טוענים קצינים רבים, כדי לאתר את מנהיגי המחאה, בהם אימאמים וגורמים המזוהים עם הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שעל פי החשד הסיתה לאלימות. "מה החוכמה לתפוס כמה ילדים שספק אם הם בגיל האחריות הפלילית ולעצור אותם בחשד ליידוי אבנים כשאנו מתעלמים ממי ששלח אותם מלכתחילה?", אמר גורם במשטרה.

גורם נוסף במשטרת תל אביב הדגיש כי אין צורך להפנות את האצבע המאשימה כלפי המשטרה. "את השאלה למה לא עצרנו ולא פעלנו נגד המסיתים בפלג הצפוני בתנועה האסילאמית, או נגד האימאמים של יפו שהסיתו, לא צריכים לשאול את המשטרה, אלא את הדרג המדיני שלא מאפשר לנו לעשות את כל מה שאחנו צריכים לבצע", אמר הגורם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אוטובוס שנרגם באבנים ברחוב יפת ביפו, 7 באוקטובר 2015.. דן  תחבורה והסעים, מערכת וואלה! NEWS
שמשת האוטובוס שנופצה אמש ביפו/מערכת וואלה! NEWS, דן תחבורה והסעים

בהפגנה שנערכה אמש בגן השניים השתתפו כ-50 צעירים, שיידו אבנים על אוטובוס שחלף במקום וניסו לחסום את רחוב יפת. לאוטובוס נגרם נזק, אך איש לא נפגע. בעקבות האירוע התקיימה התייעצות בין המשטרה וחברת דן, שבה הוחלט כי "עד יעבור זעם" יוסטו מסלולי הקווים 10 ו-41 מרחוב יפת. בשעות הבוקר נמסר כי פעילות הקווים שבה לסדרה.

ציון מנשה, נהג האוטובוס שנרגם, שחזר את רגע התקיפה לוואלה! NEWS. "בסביבות 20:30 הייתי בדרך לתחנה המרכזית, הייתה התקהלות של נערים בפארק עם דגלי חמאס, רעולי פנים, היו גם לוחמי יס"מ לאורך כל הרחוב", סיפר. "פניתי לרחוב ארליך ואז ראיתי שזורקים על האוטובוס מלא אבנים, שמעתי חלונות מתנפצים, המשכתי הלאה. למזלנו לא היו הרבה נוסעים באוטובוס כי אחרי מה שהיה אתמול נוסעים פחדו לעלות".

בהמשך ראה ניידת משטרה מתקרבת לעברו, אז גם הבין שלא קרה לו כלום. "עצרתי ברחוב ירושלים ודיווחתי על הנזק. עצוב שזה קורה במקומות כאלו, בסך הכול אנחנו משרתי ציבור, אנחנו גם משרתים אותם. מזל שזה קרה בשמשה האמצעית ולא בשמשה הקדמית. המצב הזה לא יכול להימשך כי אנחנו בסך הכול נותני שירות ומשרתים גם אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully