וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסיוע הרוסי: המורדים הדפו מתקפה של אסד וחיזבאללה

לפי דיווחים בסוריה, כמה ארגוני אופוזיציה סיכלו את המבצע הקרקעי בחמאת ואידליב, הראשון שהמשטר ביצע בחיפוי כלי טיס רוסיים, שהשתמשו בפצצות מצרר. עוד דווח כי מל"ט רוסי הופל בחאלב

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה

ארגוני מורדים הצליחו להדוף את המתקפה הקרקעית של צבא סוריה ושל לוחמי חיזבאללה שלוותה בסיוע חיל האוויר של רוסיה במרכז המדינה ובצפון-מערבה – כך דיווחו אתמול (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם וגורמים נוספים באופוזיציה. כמו כן, דווח כי כלי הטיס הרוסיים הטילו פצצות מצרר באזור וכי מל"ט (מטוס ללא טייס) רוסי הופל במחוז חאלב.

הפעולה המשולבת הראשונה מאז החלה התערבותה הצבאית של מוסקבה במדינה יצאה לדרך אתמול בבוקר במחוזות חמאת ואידליב הסמוכים, שבהם נוכחותו של ארגון "המדינה האיסלאמית" אפסית עד לא קיימת. זאת בניגוד לטענות של רוסיה, שלפיהן המבצע ממוקד בפגיעה בארגון הסוני, שהשתלט על חלקים גדולים במזרח סוריה ובצפונה. מתנגדי משטרו של בשאר אסד הכריזו כי סיכלו את המתקפה ואף הצליחו להשתלט על שטחים נוספים באזור.

עוד ידיעות מהעולם:
התקיפה באפגניסטן: "רופאים ללא גבולות" דורש חקירה עצמאית
ממשלת עיראק: דאעש תקף לוחמים כורדים בגז חרדל
הולנד ומרקל בנאום משותף: "איחרנו להבין את השלכות המשבר הסורי"

עשן מיתמר מפגיעת פצצות מצרר במחוז אידליב, סוריה, 7 באוקטובר 2015. רויטרס
עשן מיתמר מפגיעת פצצות מצרר באידליב, אתמול/רויטרס

לפי הדיווחים, לפחות 15 טנקים וכלי רכב משוריינים של צבא אסד הושמדו במתקפה הכושלת, שבה השתמשו לוחמי הארגונים השונים בנשק נ"ט מתקדם, כולל טיל ה"טאו" האמריקני. רמי עבד א-רחמן, שעומד בראש הארגון הסורי לזכויות אדם, אמר כי במתקפה הקרקעית השתמשו כוחותיו של אסד בטילי קרקע-קרקע ופגעו בארבע עמדות של המורדים. לדבריו, בעלי בריתו של נשיא סוריה הצליחו להיכנס לזמן קצר לעיירה הנשלטת בידי האופוזיציה, אך נהדפו ממנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ירי נ"ט לעבר טנק של צבא אסד בחמאת

למבצע הקרקעי המתואם קדמה אתמול תקיפה ימית ראשונה של רוסיה. שר ההגנה סרגיי שויגו דיווח לנשיא ולידמיר פוטין במהלך פגישה ששודרה בטלוויזיה ברוסיה כי ארבע ספינות קרב של הצי השט במימי הים הכספי שיגרו 26 טילי שיוט לעבר יעדים של דאעש בסוריה. הטילים מדגם "קליבר" חלפו על פני איראן ועיראק כדי להגיע למטרותיהם ועברו, לטענת שויגו, מרחק של כ-1,500 קילומטרים. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי הטילים פגעו ב-11 עמדות של דאעש במחוזות א-רקה, חאלב ואידליב.

כלי הטיס הרוסי לכאורה שהופל בחאלב

במהלך הפגישה בין נשיא רוסיה לשר ההגנה שלו, הדגיש פוטין כי מוקדם להתייחס לתוצאות התערבותה הצבאית של ארצו בסוריה. הוא הפציר בחברי ממשלתו להאיץ את שיתוף הפעולה עם ארצות הברית, טורקיה, ערב הסעודית, איראן ועיראק. פוטין, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-63, השתתף במשחק הוקי בעיר סוצ'י, שבו הבקיע שבעה שערים ובסיומו ניצחה קבוצתו 15-0 את הקבוצה היריבה.

השימוש הראוותני בטילים המתקדמים מגיע ברקע המתיחות בין מוסקבה למערב סביב הפעולה בסוריה. על אף שפוטין הכריז כי בשלב זה לא יישלחו כוחות קרקעיים לסוריה, השגריר האמריקני לנאט"ו אמר אתמול כי בניית הכוח הרוסית כוללת נוכחות גוברת של כלי שיט, רקטות לטווח ארוך וגדוד של חיילים המגובים בידי הטנקים המתקדמים ביותר שיש למוסקבה. "יש נוכחות משמעותית וגדלה של הצי הרוסי במזרח הים התיכון, עם יותר מעשר כלי שיט – שזהו מספר די יוצא דופן", הסביר דאגלס לוט לכתבים לפני פגישה של שרי ההגנה של הברית בבריסל.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משחק הוקי לכבוד יום הולדתו ה-63, 7 באוקטובר 2015. רויטרס
פוטין במהלך משחק ההוקי החגיגי, אתמול/רויטרס

ביקורת נוספת נשמעה אמש בוושינגטון מצד מחלקת המדינה. הדובר ג'ון קירבי אמר כי רובן המוחלט של התקיפות האוויריות של רוסיה לא כוונו נגד דאעש או ארגונים המזוהים על אל-קאעדה, דוגמת ג'בהת א-נוסרה. לדבריו, רובן התמקדו בארגוני המורדים הנחשבים למתונים. "יותר מ-90% מהתקיפות שהם ביצעו עד היום לא היו נגד דאעש או טרוריסטים הקשורים לאל-קאעדה", אמר. "הם בעיקר פגעו בארגוני אופוזיציה הרוצים עתיד טוב יותר עבור סוריה ומתנגדים לכך שמשטר אסד יישאר בשלטון".

מוקדם יותר אתמול אמר שר ההגנה אשטון קרטר כי ארצות הברית לא תשתף פעולה מבחינה צבאית עם רוסיה. עם זאת, הוא הבהיר כי הוא מעוניין לקיים דיונים עם מוסקבה כדי להבטיח את ביטחונם של הטייסים האמריקנים התוקפים בעצמם מטרות של דאעש בסוריה. הפנטגון חשף עוד כי כלי הטיס של הקואליציה האמריקנית שינו את מסלולם לפחות פעם אחת בששת הימים האחרונים על מנת שלא להתקרב יתר על המידה לכלי הטיס הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully