וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה באפגניסטן: "רופאים ללא גבולות" דורש חקירה עצמאית

בכירי ארגון הסיוע ההומניטרי מכינים את הקרקע לפתיחת חקירה מטעם ועדה בינלאומית: "אם פשוט נעזוב את זה, אנחנו למעשה נותנים צ'ק פתוח לכל מדינה". אובמה התנצל בפני נשיא אפגניסטן ונשיאת הארגון

תמונות של בית החולים של "רופאים ללא גבולות" בעיר קונדוז שבאפגניסטן, שנפגע בתקיפה אווירית של ארצות הברית. רופאים ללא גבולות, מערכת וואלה! NEWS
בית החולים של "רופאים ללא גבולות" בקונדוז בליל המתקפה/מערכת וואלה! NEWS, רופאים ללא גבולות

ארגון "רופאים ללא גבולות" קרא אתמול (רביעי) לפתיחה חקירה של "הוועדה ההומניטרית הבינלאומית לבירור עובדות" (IHFFC) בנוגע לתקיפת בית החולים של הארגון בעיר קונדוז שבאפגניסטן בשבוע שעבר. למרות שהוקם כבר בשנת 1991, הגוף הבינלאומי טרם התבקש לפתוח בחקירה. "הכלי קיים והגיע הזמן להפעיל אותו", טען מנכ"ל "רופאים ללא גבולות", ג'ייסון קון.

נשיאת IHFFC, ג'יזלה פרן-קלינגלר, טענה אתמול בריאיון לרשת "סוויס אינפו" השוויצרית כי "זה יהיה המקרה המתאים ביותר להתערבות שלנו". עם זאת, ללא הזמנה מארצות הברית, אפגניסטן ונאט"ו, הארגון לא יוכל לפתוח בחקירה. "המקרה ידרוש מאתנו להוביל משימה לבירור עובדות באזור שבו אנחנו לא ממש רצויים", הוסיפה פרן-קלינגלר. אתמול העבירה נשיאת "רופאים ללא גבולות", ג'ואן ליו, מכתב ל-76 המדינות החתומות על הנספח לאמנת ז'נבה המורה על הקמת IHFFC, בו מסרה כי הארגון עשוי לבקש לפתוח חקירה רשמית.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב מודה: תקיפת בית החולים באפגניסטן - טעות
למרות השקעה של עשרות מיליארדי דולרים ארה"ב נכשלת בבניית כוחות זרים
אובמה הביע צער על התקרית באפגניסטן: "דורש חקירה מלאה"

ארה"ב הפציצה בית חולים בקונדוז שבאפגניסטן, אוקטובר 2015. רויטרס
אנשי צוות ומטופלים בבית החולים/רויטרס

"אם פשוט נעזוב את זה, כאילו זה היה אירוע לא חשוב, אנחנו למעשה נותנים צ'ק פתוח לכל מדינה שמעורבת במלחמה", אמרה ליו. "אם לא נדאג שיש לנו מרחב בטוח לקיים את הפעילות הרפואית שלנו, זה לא יהיה אפשרי לפעול בזירות נוספות, כמו סוריה, דרום סודאן או תימן".

הערב התקשר נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנשיא אפגניסטן אשרף ראני ולהנהלת "רופאים ללא גבולות", והתנצל באופן רשמי על המתקפה, שבה נהרגו 22 בני אדם, בהם 12 עובדי הארגון. אתמול הבהיר שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר כי וושינגטון לוקחת אחריות על המתקפה. "פתחנו בחקירה מקיפה וגלויה, ונדאג כי האחראים יקבלו אחריות".

עם זאת, בארבעת הימים שלאחר המתקפה, הרשויות האמריקניות שינו את גרסתן לא פחות מארבע פעמים. ביום שבת הודיע דובר הכוחות האמריקניים באפגניסטן, בריאן טריבוס, כי "כוחות אמריקניים ביצעו תקיפה אווירית בקונדוז בשעה 2:15 (שעון מקומי), נגד גורמים שאיימו על הכוח. במסגרת התקיפה, ייתכן ונגרם נזק למתקן רפואי סמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ון קמפבל, מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, אוקטובר 2015. רויטרס
מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, ג'ון קמפבל/רויטרס

ביום שלאחר מכן, אותו דובר הבהיר כי התקיפה נגד "מורדים שירו ישירות על חיילים אמריקנים" בוצעה "בסמוך למתקן הרפואי של 'רופאים ללא גבולות'". ביום שני מפקד הכוחות האמריקניים במדינה, ג'ון קמפבל, מסר: "כוחות אפגניים ספגו אש מעמדות אויב וביקשו סיוע אווירי מכוחות ארה"ב. התקבלה הוראה לביצוע תקיפה אווירית על מנת לנטרל את איום הטליבאן וכמה אזרחים נפגעו". למחרת הבהיר קמפבל כי "יחידת מבצעים מיוחדים" היא זו שביצעה את התקיפה, והוסיף כי הפקודה "עברה תהליך אישורים אמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully