וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: "ניסינו להגן על מינוי הירש, ארדן ירד ממנו"

יהושע בריינר

8.10.2015 / 0:22

בהתייחסות ראשונה לפרשת אי-מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל, התייחסה דינה זילבר לנושא והסבירה כי האשמת היועץ המשפטי לממשלה היא "זריית חול בעיני הציבור". "היה ברור שתוגש עתירה נגד המינוי"

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

המערכת המשפטית ניסתה להגן על המינוי של גל הירש ולא למנוע אותו" – כך טענה אתמול (רביעי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בהתייחסות ראשונה של גורם משפטי רשמי בעניין אי-מינויו של תא"ל (במיל') הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. לדבריה, "היה ברור שתוגש עתירה נגד המינוי; יש הורים שכולים, יש את עניין מלחמת לבנון השנייה, יש את הסוגיה שמדובר בתא"ל ולא באלוף. כמו כן, התברר שמדובר באדם בעל חברה לידע ביטחוני שמקיימת סחר עם מדינות זרות, והתעוררו שאלות בדבר טוהר המידות של החברה במדינות שבהן פעלה".

זילבר, שהופיעה בכנס של פורום קהלת בעניין תפקידי היועץ המשפטי לממשלה, התייחסה לפרשת הירש כשביקשה להדגים כי האשמת היועץ היא לעתים "זריית חול בעיני הציבור". לפיכך, היא תיארה לראשונה את הליך הבדיקה שהביא בסופו של דבר להסרת מועמדותו של הירש, והבהירה כי לא היועץ עצמו הביא לפסילת המינוי. "אלה עניינים שבדיקתם יכולה להתארך; יש חיקורי דין, מעורבות של מדינות זרות, המועמד מתבקש להביא מסמכים והבהרות", אמרה. "הדבר לוקח זמן והדברים שמתגלים דורשים ליבון".

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
"הדברים שמתגלים דורשים ליבון". הירש/שלומי גבאי

בהמשך, הזכירה לקהל כי הפעם, מוקד קבלת ההחלטות היה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ולא היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "למה כועסים על המערכת שמנסה להגן על המינוי מפני תקיפה משפטית ודאית? צריך לזכור שמי שירד מהמינוי היה השר עצמו, שהחליט שאינו רוצה להמשיך במינוי. זה לא היה מקרה שבו היועץ המשפטי לממשלה קבע שלא ניתן למנות", אמרה.

בהמשך, התייחסה גם למינויו של סגן ראש השב"כ רוני אלשיך לתפקיד. "כשאתה בא עם מועמד מתאים – הכול זורם", אמרה. "כשאין מניעה משפטית, הכל נקבע בו ביום. אין מדובר בעניין של אנשי שלומנו. בדיקת המינויים היא קודם כל לטובת המערכת – מדובר באיכות הביטחון שלנו במזרח ירושלים ובאיכות המנהיגים שיובילו אותנו במלחמות הבאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זילבר, שזכתה לגינויים רבים מצד גורמים פוליטיים בגין התערבותה לכאורה בעניין חוקיות החטיבה להתיישבות, התייחסה גם לכך ושאלה: "האם שר מהבית היהודי הוא בעל יכולת פחותה מזו של גוף שאיננו שלטוני בענייני התיישבות? בחוות הדעת שלי קראתי לממשלה להשיב את המשילות לידיה, שכן זהו תחום ליבה שלטוני".

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully