וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם הפעולות בשטחים: "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה"

7.10.2015 / 19:46

בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הבהיר אלוף יואב מרדכי כי ישראל תנקוט בצעדים רבים על מנת שלא לפגוע במסחר ובשגרת החיים של הפלסטינים בגדה וברצועה. "ממשלת ישראל לא תאפשר התנכלויות מכל סוג"

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אתר Shasha; עריכה: ליאור קירשנר

"ישראל אינה מעוניינת בהסלמה בגדה – אך תגיב בכוח נגד מי שפועל לדרדר את האזור לאלימות" – כך אמר היום (רביעי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בכל הנוגע לתיאום הביטחוני והאיומים על הפסקתו, מסר כי "הרשות פועלת על פי האינטרסים שלה למנוע התנגשות בין צה"ל למנגנונים, לאור המציאות המורכבת בשטח".

עוד בנושא:
סוכל פיגוע דקירה נגד שוטרים באבו טור בירושלים
בלב השטחים: תיעוד מסתערבים משתלטים על מיידי אבנים ליד בית אל
"הצילו, מחבל דקר אותי": פצוע בינוני בפיגוע בפתח תקווה; החשוד נוטרל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי באירוע הוקרה למתפ"ש. דובר צה"ל
"נגיב בכוח מול מי שפועל לאלימות". אלוף מרדכי/דובר צה"ל

בהמשך, התייחס אלוף מרדכי למסחר ולשגרת החיים של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, והבהיר כי ישראל תנקוט בצעדים רבים על מנת שלא לפגוע בהם. בנוגע לרצועת עזה, הבהיר מרדכי כי אם תחל הסלמה נוספת בירי מרצועה, חמאס יישא באחריות לה משום שהוא הכוח השולט בפועל באזור. לצד זאת, הזכיר כי ישראל מאפשרת את שיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן" וכי הוכנסו אליה שני מיליון טון של סחורות.

כמו כן, מרדכי ביקר את ערביי ישראל וטען שקיימים גורמים מסיתים בקרבם. הוא הדגיש כי ישראל אינה מעוניינת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, וכי המצב ישוב לקדמותו בהר בזמן הקרוב. הוא התייחס בראיון גם ליחס של המתנחלים לפלסטינים והבהיר כי "ראשי זרועות הביטחון עוקבים אחר הנעשה וממשלת ישראל לא תאפשר התנכלויות מכל סוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully