וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת עיראק: דאעש תקף לוחמים כורדים בגז חרדל

8.10.2015 / 1:19

המשרד הממשלתי המפקח על פעילות המיליציה הכורדית בצפון עיראק מסר כי בדגימות דם שנלקחו מלוחמי פשמרגה זוהו ראיות לשימוש בנשק הכימי. על פי ההערכה האמריקנית, "המדינה האיסלאמית" הקימה יחידה לייצור נשק כימי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: פעוטות שנפגעו מנשק כימי בסוריה)

לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שיגרו פצצות מרגמה עם גז חרדל לעבר לוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, פשמרגה, במהלך הלחימה בצפון המדינה בחודש אוגוסט האחרון – כך נמסר אתמול (רביעי) מהמשרד העיראקי לענייני פשמרגה. על פי ההודעה הרשמית, בדגימות דם שנלקחו מכ-35 לוחמים כורדים שנחשפו למתקפת דאעש מדרום-מערב לעיר ארביל נמצאו "שאריות של גז חרזל".

כמו כן, בהודעה נמסר כי סוגי הפציעות שמהם סבלו הלוחמים מוסיפות להערכה כי במהלך המתקפה אכן נעשה שימוש בנשק הכימי. המשרד לענייני פשמרגה בממשלה העיראקית מפקח על פעילות המיליציה הכורדית בצפון עיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: דאעש הקים יחידה מיוחדת לייצור נשק כימי
בכירים אמריקנים: "דאעש השתמש בנשק כימי נגד הכורדים בעיראק"
הנשק הכימי שבידי דאעש עשוי לאחד בין ארה"ב ואיראן

לוחמי פשמרגה כורדים ליד תל עפר ממערב למוסול. אוגוסט 2014. רויטרס
לוחמי פשמרגה בצפון עיראק/רויטרס

לפני כחודש דווח ברשת BBC כי הממשל האמריקני סבור כי דאעש עושה שימוש בנשק כימי בעיראק ובסוריה. לדברי גורם אמריקני בכיר, בוושינגטון מאמינים כי דאעש אף הקים יחידה מיוחדת לייצור נשק כימי. "הם משתמשים בגז חרדל, אנחנו יודעים שהם עושים זאת", אמר הגורם.

עד כה זיהתה ארצות הברית ארבעה מקרים שבהם נעשה שימוש גז חרדל על ידי דאעש, גם בעיראק וגם בסוריה. ככל הנראה נעשה שימוש בחומר בצורת אבקה, שאותה הוסיפו לחומרי נפץ שונים, כמו פצצות מרגמה. דוחות מודיעיניים גרמניים העלו ראיות נוספות לשימוש בגז חרדל נגד הכוחות הכורדיים במחוז ארביל שבצפון עיראק. דובר מטעם משרד ההגנה הגרמני טען כי כ-60 לוחמים כורדים סבלו מקשיי נשימה, ככל הנראה כתוצאה משאיפת החומר הכימי, שבין היתר גורם נזק בדרכי הנשימה ואף עיוורון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully