וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לבני: "על הממשלה לעשות צעדים שירגיעו את האווירה"

7.10.2015 / 18:00

יו"ר התנועה אמרה בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי הגיע הזמן שראש הממשלה יגיד לשרי הימין שבנייה בהתנחלויות לא תורמת לביטחון. "אנשים נרצחים פה, הביטחון מופר וראש הממשלה צריך להתעלות מעבר לשיקולים פוליטיים"

עריכה: ניר חן

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הפנתה היום (רביעי) אצבע מאשימה כלפי הממשלה, שבמקום למנוע את ההידרדרות במצב הביטחוני, מתבטאת לטענתה בקיצוניות ולא מושלת. "בממשלה אין עניין במשא ומתן", אמרה ח"כ לבני בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "מה שחסר כאן היום זה ממשלה שמנהיגה ומובילה דרך - אין את זה. במקום זה יש כאן קבוצה של פוליטיקאים שכל אחד מהם מנסה לכוון את השקפת עולמו".

עוד בנושא:
האישה שנאבקה עם המחבל בקריית גת: "הוא תפס אותי, ראיתי את הסוף"
הפצועה מיידוי האבנים ליד תקוע: "ראיתי את המוות מול העיניים"
שוטר נפצע קל מידויי אבנים בעיר העתיקה, שני פלסטינים נעצרו

ח"כ ציפי לבני באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"קבוצה של פוליטיקאים - לא ממשלה". לבני באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

ח"כ לבני התייחסה בהמשך הריאיון לעליית חברי כנסת מהימין להר הבית ולתגובות שהביקורים הללו מעוררים ברחוב הפלסטיני. "הר הבית עבורנו הופך להיות דבר עובדתי שיכול להקפיץ כל מוסלמי בעולם וביהודה ושומרון", אמרה. "אנחנו נתקלים בגל טרור שחלקו מאורגן על ידי החמאס וחלקו על ידי טרוריסטים המנסים לתפוס נשק, ומול זה צריך להיות עם יד מכוונת ולהרגיע את האווירה. אלה סוגי התמודדות שונים לגמרי, גם מבחינת מערכת המודיעין והביטחון וזו התמודדות לא פשוטה", הוסיפה.

עוד התייחסה שרת החוץ לשעבר לקריאות של חלק משרי הממשלה לבנות בהתנחלויות כתגובה למצב הביטחוני. "כששרים בממשלה מדברים במונחים של 'עכשיו נבנה' ואין ראש ממשלה שאומר 'זה דבר שאני לא מתכוון לעשות', הוא משאיר הרבה מאד חוסר וודאות. הגיע הזמן שראש הממשלה יגיד, 'הבנייה בהתנחלויות לא מספקת ביטחון, אתם לא רוצים שתי מדינות אלא מדינה אחת, אני ראש ממשלה שהצהרתי באו"ם ומדבר במונחים של שתי מדינות, לא יכול לבנות'".

"הם רצו בנייה עכשיו כאילו נגד הטרור, וכשראש הממשלה לא חזק מספיק בשביל לומר 'אני לא אבנה היום כי המצב נפיץ' ומשתמש בתירוץ שהאמריקנים לוחצים עליו", הוסיפה. "אנשים נרצחים פה, הביטחון מופר וראש הממשלה צריך להתעלות מעבר לשיקולים פוליטיים. הוא יודע שאי אפשר לבנות היום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נושא: הפגנה נגד מדיניות הממשלה בנוגע לטרור מול בית ראש הממשלה בירושלים. 5 באוקטובר 2015.. נועם מושקוביץ
"אי אפשר לבנות היום בהתנחלויות". הפגנת הימין מול בית ראש הממשלה, בשני/נועם מושקוביץ

"הממשלה צריכה להגיד למדינות המוסלמיות המתונות 'בואו איתי ביחד נגד האיסלאם הקיצוני, אני מוכן'. כדי לעשות את זה להפסיק לדבר בטקסטים מתלהמים ולעשות צעדים שירגיעו את האווירה", הדגישה. ח"כ לבני האשימה את נתניהו וממשלתו בחוסר כיוון. "ראש ממשלה שאמר לא תקום מדינה פלסטינית ואז קורא לשלום, ואז מאשים את אבו מאזן - אין דרך. כשיש דרך ברורה ואתה מוכן לשלם מחירים פוליטיים אתה מייצר הנהגה".

לקראת סוף הריאיון התייחסה ח"כ לבני למהומות שפרצו אמש ביפו, במהלכן נפצעו שישה שוטרים באורח קל מיידוי אבנים. "זה מדאיג, אבל זה מגיע אחרי פרק זמן ארוך שבו יחסי יהודים-ערבים מידרדרים, גם ביהודה ושומרון וגם בתוך מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully