וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגב עוד יהיה פורח- פורום חברי כנסת למען המגזר העסקי בדרום

בן שיף

8.10.2015 / 10:00

פורום חברי הכנסת למען המגזר העסקי בדרום התכנס לפני תקופת החגים האחרונה בבאר שבע במטרה ליצור אפיקים חדשים לקידום הסוגיות הכלכליות הבוערות בדרום. המחלוקות בין הנוכחים פינו מקומם ליצירת אינטרס פטריוטי משותף, במטרה לשלב כוחות לטובת בעלי העסקים

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

חברי הפורום הצהירו כי בכוונתם להפוך את סיסמאות למעשים ובין הנוכחים היו מנהיגים כלכליים, ראשי ערים בהווה ובעבר וחכ"ים מכהנים. הסוגיה הבוערת לפתרון לדעת הנוכחים היא האיום על ביטול הטבות המס הקבועות לערד ורשויות נוספות בפריפריה.
ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וראש עיריית דימונה לשעבר טוען כי הכנסת ה20 היא יוצאת דופן בכל הנוגע לאחוז הייצוג הפרלמנטרי של תושבי הדרום ויכולת השפעתה לטובתם. "זאת הזדמנות פז כי אני לא זוכר ימים שבהם היו 8-9 חכ"ים מקו אשקלון דרומה. ערד ואנשי העסקים שלה עומדים לחטוף מכה ניצחת. בשנה שעברה, כשהכנו את תקציב 2014, גם אני ובמיוחד שר האוצר וראש המפלגה שלי – יאיר לפיד עמדנו על הרגליים האחוריות בשביל שההטבות בשביל שהטבות המס בנגב ובכל הארץ לא יפגעו. לנו ברור שבערד, מצפה רמון וקריית שמונה ובמקומות אחרים בפריפריה צריך לשמר את ההטבות – זה מביא לשם תושבים חדשים ואנשי עסקים", כך לדבריו.
לא רק בעניין הטבות המס עסקו באי הכנס, גם נושא מצוקת התעסוקה וקריסת המפעלים זכו לדיון מעמיק. יוסי דלויה, נשיא לשכת המסחר סניף באר שבע בב"ש והנגב ביקש מחברי הכנסת תושבי הדרום להבין כי ביכולתם לפעול במשותף, ללא הקשר פוליטי. "המטרה היא להביא תעסוקה על ידי העתקת מפעלים לנגב. אם לא נדע להכווין את התעסוקה לנגב ולהביא את האנשים שיישארו פה אז לא עשינו כלום. אנשים יעבדו בדרום ויגורו במרכז בגלל שתשתית התחבורה תהיה 'קלה' יותר".
המושגים 'ציונות' או 'הפרחת השממה' איבדו קצת מערכם ההיסטורי, אחרי שלא מעט מפעלים בפריפריה קרסו בשנים האחרונות. הפתרון החלקי לבעיה לדעת ח"כ כהן הוא שכלתני ולא רק ערכי. "אנשי עסקים לא נבנים אך ורק מתוך ציונות. כשאתה מבקש ממפעל להעתיק את מקומו מהמרכז לדרום אתה צריך לתת לו סל הטבות שיצדיק מבחינתו את המעבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully