וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע יוצא לדרך: ספינות האיחוד ישתלטו על ספינות מהגרים

במסגרת המבצע שאושר בחודש שעבר, יחלו חילות הים של חברות האיחוד להשתלט ולהסיט ממסלולן ספינות מהגרים העושות את דרכן מלוב לאירופה. מרקל והולנד יערכו הצהרה משותפת בנושא הפליטים

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

האיחוד האירופי החל היום (רביעי) במבצע חדש שבמסגרתו, בפעם הראשונה, יוכלו ספינות חיל הים של החברות בו להשתלט על ספינות מהגרים שעושות את דרכן לאירופה. מדובר בשלב השני של המבצע נגד הברחות הפליטים מצפון אפריקה. שלב זה זכה לכינוי "מבצע סופיה", על שם התינוקת שנולדה על הספינה שהצילה את אמה שטבעה לחופי לוב באוגוסט האחרון. עד כה יותר מ-130 אלף פליטים חצו לאירופה מחופי צפון אפריקה, ויותר מ-2,700 מהם טבעו למוות.

בשלב הראשון של המבצע, שהחל ביוני, נעשה איסוף מודיעיני על הדרכים שבהן שטות הספינות מלוב לעבר איטליה ומלטה. כעת, החיילים יוכלו לעלות על הסיפון של ספינות החשודות בהברחת פליטים, להשתלט על ההגאים ולהסיט אותן ממסלולן. המבצע החל לאחר שבחודש שעבר אישר האיחוד האירופי למדינות החברות בו להפעיל כוח צבאי במקרה של הברחת בני אדם דרך הים התיכון.

עוד כתבות בנושא:
האיחוד יסייע לטורקיה: התכנית החדשה לפתרון משבר המהגרים
שרת הפנים של בריטניה: "הגירה המונית תפגע בחברה"
תחזית מסווגת חושפת: מיליון וחצי פליטים יגיעו השנה לגרמניה

פליטים מגיעים ליוון בסירות גומי, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים מגיעים ליוון דרך הים/רויטרס

המבצע ינוהל מהמפקדה הראשית ברומא ומפקדו, אנריקו קרדנדינו, יפקח אחר הספינות של חילות הים של מדינות האיחוד שיוקצו למשימה. לדברי סגן מפקד המבצע, בשלב זה משתתפות בו שש ספינות. "הספינות יחלו בניסוי המודל ויעצרו כמה ספינות מבריחים", אמר. הוא ציין כי הוא מקווה שבקרוב יצטרפו ספינות נוספות למבצע.

ג'יינס ריינלודס, פרשן של רשת BBC, אמר כי למבצע זה ישנם חסרונות בולטים. לדבריו, ספינות חילות הים יצטרכו להישאר במים הבינלאומיים, כך שלמעשה יאלצו להישאר במרחק של 12 מיילים ימיים מהחוף הלובי. בסופו של דבר מקווים באירופה לעבור לשלב השלישי של המבצע, שבמסגרתו יפעלו הכוחות בתוך המים הטריטוריאליים של לוב. הדבר יהיה אפשרי רק באישור מועצת הביטחון של האו"ם או של לוב עצמה.

בתוך כך, היום צפויים קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד לערוך פנייה משותפת בנושא הפליטים בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. הפנייה האחרונה מסוג זה נערכה בשנת 1989, בהצהרה משותפת של נשיא צרפת פרנסואה מיטראן וקנצלר גרמניה הלמוט קוהל, יום לאחר נפילת חומת ברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully