וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבור שעוני רולקס וחליפות": בכיר לשעבר באו"ם מואשם בקבלת שוחד

ג'ון אש, שכיהן כנשיא העצרת הכללית, מואשם בקבלת יותר ממיליון דולר מאיש עסקים סיני, כדי שיסייע לו בהשגת חוזים ממשלתיים. "הוא מכר את עצמו ואת המוסד והפך הארגון למנגנון רווח"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון ונשיא העצרת הכללית לשעבר ג'ון אש, 2013. רויטרס
ג'ון אש ומזכ"ל האו"ם באן קי מון ב-2013/רויטרס

הרשויות בארצות הברית האשימו היום (שלישי) את נשיא העצרת הכללית לשעבר של האו"ם בלקיחת שוחד ממיליארדר סיני. התביעה בניו ירוק טוענת כי ג'ון אש "הפך את האו"ם למנגנון רווח" בסיועו לאיל הנדל"ן נג לאפ סנג לזכות במכרזים ממשלתיים. הוא מואשם כי לקח 1.3 מיליון דולר שאותם בזבז על מוצרי יוקרה. השניים נעצרו היום בנוסף לארבעה מעורבים נוספים בתרמית.

"בתמורה לשעוני רולקס, מגרש כדורסל וחליפות, ג'ון אש מכיר את עצמו ואת המוסד הבינלאומי שבראשו עמד", אמרה התובע הפדרלי פריט בהררה. "מאוחדים בתאוות בצע, הם הפכו את האו"ם למנגנון רווח".

התביעה טוענת כי אש השתמש במושבו הקבוע באו"ם כנציג האי אנטיגואה וברבודה כדי לקדם מסמך של האו"ם התומך בהקמת מרכז לוועידות של האו"ם בעלות של מיליארדי דולרים, שאותו קיווה איש העסקים הסיני לבנות למען שמו במקאו, שם הוא חי. התרמית התרחשה בין 2011 ל-2014, תקופה שבה כיהן אש כנשיא העצרת הכללית.

התובע הפדרלי הוסיף כי אש קיים פגישות עם גורמי ממשל באנטיגואה ובקניה כדי להשיג עבור אילי נדל"ן חוזים גדולים לבנייה. עוד נטען כי הבכיר לשעבר התחמק מתשלום מס על כספי השוחד שקיבל וכי הוא אפשר לאנשי עסקים לשלם עבור לינתו ולינת בני משפחתו במלון בניו אורלינס, שעלות השהיה שם מסתכמת ב-850 דולר ללילה.

עוד ידיעות מהעולם
כך תכנן קאסם סולימאני במוסקבה את המבצע הרוסי בסוריה
האיחוד יסייע לטורקיה: התכנית החדשה לפתרון משבר המהגרים
סרט חדש בגרמניה חושף את הפופולריות המחודשת שלה זוכה היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully