וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אבטחת בתי הספר בבירה: ברקת מאיים להשבית הלימודים

משה שטיינמץ

6.10.2015 / 21:21

כבר תקופה ארוכה שבה מממנים הורים לתלמידים בבירה מאבטחים מכיסם בשל אי הסדרת תקצוב על ידי משרדי ביטחון הפנים, האוצר והחינוך. כעת, מאיימים ראש העיר וההורים להסלים את המאבק: "זה פשוט לא ייתכן"

ראש עיריית ירושלים בראיון באולפן וואלה!. דרור עינב
מאיים להשבית את הלימודים בבירה. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת/דרור עינב

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים פז כהן, איימו הערב (שלישי) כי ישביתו את הלימודים במערכת החינוך בעיר בצורה הדרגתית החל מיום חמישי הקרוב. זאת במידה שמשרדי ביטחון הפנים, האוצר והחינוך לא יסדירו תקצוב מלא לאבטחת יום הלימודים במלואו במוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה. לדברי השניים, השביתה תחל ביום חמישי בכל בתי הספר העל-יסודיים בעיר ותורחב בהמשך למוסדות חינוך נוספים על פי הצורך, עד שיימצא פתרון לאבטחה.

בחודש שעבר זעמו הורי התלמידים בבירה על כך שהמאבטחים עוזבים בצהריים את בתי הספר היסודיים שבהם נהוג יום לימודים ארוך ומשאירים את התלמידים ללא שמירה. "הסיכונים שבגינם מחויבת האבטחה בשעות הבוקר נשארים גם אחרי השעה 13:30", אמרו ההורים והוסיפו כי בכמה בתי ספר אחרים בעיר ההורים משלמים מכיסם את הפער בין שעות האבטחה שמממנת המשטרה לשעות הלימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
כבישים עוקפים ליהודים וחידוש הבנייה: דרישות המתנחלים
מאות מפגינים נגד "אלנבי 40"; הפרקליטות: לחקור חשד לאונס
אשת הנרצח בפיגוע בי-ם: "לנהוג בקיצוניות באנשים שפלים"

בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר חורב שבירושלים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

קצין הבטיחות של מחוז ירושלים במשרד החינוך, יואב כהן, כתב בזמנו למנהל המחוז: "לשיטתה של המשטרה האבטחה מבוצעת הן באמצעות כוחות ניידים והן באמצעות מאבטחים סטטיים". לדבריו של כהן, "כתוצאה ממצוקות תקציביות החליטה המשטרה לצמצם את שעות האבטחה הסטטית. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי המערך הנייד, ממשיך בפעילותו".

בנוגע להורים שמשלמים מכיסם על אבטחת המוסדות הסביר גורם בעירייה: "על פי תקנון משרד החינוך אסור להשתמש בתשלומי ההורים בשביל אבטחה אבל בתי הספר אומרים אין לי ברירה".

"לא ייתכן שנשאיר את ילדינו ללא אבטחה ראויה ולו לדקה אחת", אמרה נורית קרטין, אם לילד בבית הספר "חורב" בבירה, שבו הוסרה האבטחה. קרטין הסבירה את הרקע לחששות: "זה גם בגלל אי-השקט שנוצר בבירה על רקע הסכסוך הלאומני והן בגלל הפדופילים שמסתובבים בשכונה". קרטין הוסיפה כי "הסיכונים שבגינם מחויבת האבטחה בשעות הבוקר נשארים גם בחלוף מחוגי השעון מעבר לשעה 13:30. העובדה שברוב בתי הספר כן מתוקצבת האבטחה מצביעה על הנחיצות שלה, אי תקצוב בית ספרנו מהווה אפליה פסולה שאינה מוצדקת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר חורב שבירושלים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

יושב ראש ועד ההורים העירוני פז כהן וחבר המועצה אלעד מלכא פנו בעבר לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וכתבו: "בשנה הקודמת, בעקבות המצב הביטחוני הרגיש שרחש בארץ בכלל ובירושלים בפרט, לקחה עיריית ירושלים אחריות ומימנה מכיסה את המאבטחים. לשמחתנו, המצב הביטחוני השתפר, ולפיכך עיריית ירושלים החזירה את האחריות למשרד לביטחון הפנים. כך נוצר מצב שבו אלפי תלמידים בירושלים, אשר משטרת ישראל חושבת שנכון להציב שמירה על מוסדות הלימוד שלהם, ולראיה מוצב במקום שומר עד השעה 13:30, נותרים ללא אבטחה סטטית במוסדות הלימוד".

מלכא אמר לוואלה! NEWS כי המצב הביטחוני בירושלים "אכן השתפר, אך יחד עם זאת מדובר בבתי ספר שעל פי המלצת המשטרה יש להציב בהם מאבטחים. כנראה שמישהו במשרד לביטחון הפנים מעריך שמחבלים, עבריינים וכדומה פעילים רק עד השעה 13:30".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully